Ik vraag me af of ik bij een herexamen opnieuw die bijzondere verrichting moet doen als je ze goed hebt gedaan? Want als je tussentijdse toets doet en het dan haalt hoeft het bij examen ook niet.
Ja die moet je gewoon weer doen, je hebt je examen niet gehaald.Anoniem: 244101 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:53:
Ik vraag me af of ik bij een herexamen opnieuw die bijzondere verrichting moet doen als je ze goed hebt gedaan? Want als je tussentijdse toets doet en het dan haalt hoeft het bij examen ook niet.
Tussentijdse toets is iets anders, maar omdat een examen geen TTT is zul je de bijzondere verrichtingen ook moeten doen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |
Dat is best gek als je het mij vraagt? Die verrichtingen daar ben ik op geslaagd namelijk zoals ik kan zien op mijn uitslagenformulier. Waarom dan alsnog opnieuw doen, terwijl dat met een TTT niet hoeft? Is dat een geldkwestie? Aangezien een TTT apart geld kost.
Je zakt voor je examen, dus moet je heel je examen opnieuw doen. TTT is een los examen, dus daar ben je dan voor vrijgesteld. Dat TTT überhaupt bestaat en voor vrijstellingen kan zorgen zal sowieso wel een geldkwestie zijn.
The devil is in the details.
Of je zorgt gewoon dat je fatsoenlijk je bijzondere verrichtingen doet, net als op je eerdere TTT. Dat zal je immers sowieso direct na het examen/behalen rijbewijs/auto besturen ook veilig moeten kunnen doen.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Het enige wat je met een TTT kan "winnen" is vrijstelling voor bijzondere verrichtingen. Iets waar je vrij moeilijk op kan zakken bij het "echte" examen zolang je maar goed kijkt en handeld. Bij fileparkeren hoeft het geeneens in 1 keer goed te gaan.
Je neemt dus in theorie meer risico omdat je in de tijd waar je anders een bijzondere verrichting moest doen je nu tussen de wegmisbruikers mag gaan rijden
Zeker aangezien de prijs voor beide gelijk is, na overleg met je instructeur natuurlijk, zou je kunnen kiezen om de TTT over te slaan.
Je neemt dus in theorie meer risico omdat je in de tijd waar je anders een bijzondere verrichting moest doen je nu tussen de wegmisbruikers mag gaan rijden
Zeker aangezien de prijs voor beide gelijk is, na overleg met je instructeur natuurlijk, zou je kunnen kiezen om de TTT over te slaan.
Hij heeft het over het praktijkexamen, zonder een TTT te hebben gedaanspone schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:02:
Of je zorgt gewoon dat je fatsoenlijk je bijzondere verrichtingen doet, net als op je eerdere TTT. Dat zal je immers sowieso direct na het examen/behalen rijbewijs/auto besturen ook veilig moeten kunnen doen.
Wat is het probleem met die verrichtingen? Stuk voor stuk doodsimpel en bovendien practisch relevant in het verkeer...
Oslik blyat! Oslik!
Er is geen probleem. Vind het apart dat je ze opnieuw moet doen en bij een TTT niet.dion_b schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:15:
Wat is het probleem met die verrichtingen? Stuk voor stuk doodsimpel en bovendien practisch relevant in het verkeer...
Daar is dus niks aparts aan, het zijn twee losse examens. Zak je voor één, dan moet je heel dat examen opnieuw doen. Zo werkt het ook op school, als je zakt voor een tentamen/examen, dan moet je heel de toets opnieuw doen, ook al had je sommige vragen wel goed beantwoord
Is toch juist fijn dat die bijzondere verrichtingen ook over moeten? Zodoende duurt het "deelname aan het gewone verkeer" gedeelte korter. Als je die bijzondere verrichtingen toch al kunt, hoef je je dus niet druk om te maken om dat deel van het examen. Zo legde mijn rijinstructeur het 13 jaar geleden in ieder geval aan me uit, toen ik 'm vroeg over nut- en noodzaak van een TTT.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ik heb lang, lang geleden een TTT gedaan en moest een herexamen doen, maar ik heb de bijzondere verrichtingen niet over hoeven doen. Examinator zei dat deze al gehaald waren en dus niet opnieuw verricht hoefden te worden. Omdat je ze bij de tussentijdse toets al haalt, maken ze geen onderdeel meer uit van je examen. Misschien dat de regels toen niet helemaal eenduidig waren omdat de tussentijdse toets toen net nieuw was, maar dit is me heel expliciet vermeld door de examinator met de mededeling dat het nu ging om mijn deelname in de rest van het verkeer. Misschien dat iemand anders met een herexamen kan vertellen of hij ze wel over heeft moeten doen na een TTT?
De bijzondere verrichtingen zijn onderdeel van het rijden. In dat licht zou een examinator er imho ook tijdens het examen om kunnen vragen, ongeacht het resultaat van de TTT. Of dat gebruikelijk en/of toegestaan is weet ik niet, maar ik zou er een groot voorstander van zijn. TTT is een tussentijdse toetsing over in hoeverre je kunt rijden. Het is geen examen en het zou imho ook geen rechten moeten geven mbt overslaan van examenonderdelen.
Als jij dat papiertje wilt, moet je bewijzen dat je kunt rijden. De bijzondere verrichtingen horen daar gewoon bij, period. Dat moet je gewoon kunnen.
Als jij dat papiertje wilt, moet je bewijzen dat je kunt rijden. De bijzondere verrichtingen horen daar gewoon bij, period. Dat moet je gewoon kunnen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mogelijk heb ik het verkeerd begrepen, maar volgens mij heeft Xbox2go het over wanneer je zakt voor je praktijkexamen, zónder ooit maar een TTT te hebben gedaan. Dan moet je de speciale verrichtingen opnieuw doen. Als je al een TTT hebt behaald, dan niet.Johny_B schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:37:
Ik heb lang, lang geleden een TTT gedaan en moest een herexamen doen, maar ik heb de bijzondere verrichtingen niet over hoeven doen. Examinator zei dat deze al gehaald waren en dus niet opnieuw verricht hoefden te worden. Omdat je ze bij de tussentijdse toets al haalt, maken ze geen onderdeel meer uit van je examen. Misschien dat de regels toen niet helemaal eenduidig waren omdat de tussentijdse toets toen net nieuw was, maar dit is me heel expliciet vermeld door de examinator met de mededeling dat het nu ging om mijn deelname in de rest van het verkeer. Misschien dat iemand anders met een herexamen kan vertellen of hij ze wel over heeft moeten doen na een TTT?
Dat mag jij vinden en ik ben het op zekere hoogte zeker met je eens, maar TTT is wel een (deel)examen en er zitten dus wel rechten aan. Mogelijk mag een begeleider er alsnog wel naar vragen tijdens je praktijkexamen, maar als je je TTT hebt behaald, kan je daar simpelweg niet op zakken.The Eagle schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:40:
De bijzondere verrichtingen zijn onderdeel van het rijden. In dat licht zou een examinator er imho ook tijdens het examen om kunnen vragen, ongeacht het resultaat van de TTT. Of dat gebruikelijk en/of toegestaan is weet ik niet, maar ik zou er een groot voorstander van zijn. TTT is een tussentijdse toetsing over in hoeverre je kunt rijden. Het is geen examen en het zou imho ook geen rechten moeten geven mbt overslaan van examenonderdelen.
Is dat dé manier om het te doen? Misschien niet. Maar zo werkt het op dit moment wel.
[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 25-07-2014 23:42 ]
Als je daar moeite mee hebt had je een tussentijdse toets moeten doen.Anoniem: 244101 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:18:
[...]
Er is geen probleem. Vind het apart dat je ze opnieuw moet doen en bij een TTT niet.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik heb het nog twee keer gelezen en je hebt volgens mij gelijk. Dit gaat inderdaad over iets anders dan de vrijstelling die je met TTT krijgt.Hahn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:40:
[...]
Mogelijk heb ik het verkeerd begrepen, maar volgens mij heeft Xbox2go het over wanneer je zakt voor je praktijkexamen, zónder ooit maar een TTT te hebben gedaan. Dan moet je de speciale verrichtingen opnieuw doen. Als je al een TTT hebt behaald, dan niet.
Ik vind het dan wel logisch dat je ze opnieuw moet doen, want je betaald ook fors voor een TTT en daar mag dan ook wel iets (vrijstelling) tegenover staan als mogelijke beloning. Naast het feit dat je even kan wennen aan afrijden met examinator natuurlijk.
Zou wel mooi zijn dat als je voor herexamen gaat dat je dan alleen maar de dingen hoeft te halen waar je eerder op gezakt bent. Dan kan je lekker gericht rijden.
[ Voor 9% gewijzigd door Johny_B op 25-07-2014 23:47 ]
Ja, alleen bewijs je daar niet mee dat je kunt rijden, alleen dat je wel goed kunt doen wat je eerder fout deed. Dat zegt dus nog niks
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hup niet zeuren maar rijden!!
Ik heb sinds 8 juli ook mijn rijbewijs en ik ben er blij mee. Allemaal de moeite waard als je het mij vraagt hoor!
Ik heb sinds 8 juli ook mijn rijbewijs en ik ben er blij mee. Allemaal de moeite waard als je het mij vraagt hoor!
Dan ga je krijgen dat je rondgereden wordt door je examinator en je enige taak is om goed in de spiegels te kijkenJohny_B schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:45:
[...]
Zou wel mooi zijn dat als je voor herexamen gaat dat je dan alleen maar de dingen hoeft te halen waar je eerder op gezakt bent. Dan kan je lekker gericht rijden.

Nice gefeliciteerd! Afgelopen donderdag gezakt. Was te onrustig bij kruispunten. Bij mij is het probleem dat als er voetgangers zijn + tegenliggers + ander verkeer en dat ik dan ook nog moet terugschakelen etc dan komt de stoom uit de oren en krijg ik een soort van blackout en ben ik het even kwijt. Rest ging alles prima.Vonkjeb93 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:56:
Hup niet zeuren maar rijden!!![]()
Helaas terecht gezakt dan, maar tenminste duidelijk waar je aan moet werken. Gingen dat soort situaties wel goed tijdens lessen?
Oslik blyat! Oslik!
Jammer. Maar weet je al waarom die stoom uit je oren komt? Is het de stress van het examen, of heb je dat altijd bij dit soort drukke situaties?Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:12:
[...]
Was te onrustig bij kruispunten. Bij mij is het probleem dat als er voetgangers zijn + tegenliggers + ander verkeer en dat ik dan ook nog moet terugschakelen etc dan komt de stoom uit de oren en krijg ik een soort van blackout en ben ik het even kwijt. Rest ging alles prima.
Als het mogelijk komt door examenstress dan heeft het CBR ook faalangst examens. Die moeten wel aangevraagd worden. Het grote verschil met een normaal rijexamen is dat de examinator getraind is in de omgang met mensen die veel stress hebben tijdens een examen of faalangst. Het examen duurt ook langer omdat er meer tijd genomen wordt voor bepaalde zaken.
Die soort van stress heb ik altijd en ik was ook totaal niet zenuwachtig overigens. Het is ook geen faalangst. Ben het gewoon even kwijt denk ik op zo'n moment.CMD-Snake schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:13:
[...]
Jammer. Maar weet je al waarom die stoom uit je oren komt? Is het de stress van het examen, of heb je dat altijd bij dit soort drukke situaties?
Als het mogelijk komt door examenstress dan heeft het CBR ook faalangst examens. Die moeten wel aangevraagd worden. Het grote verschil met een normaal rijexamen is dat de examinator getraind is in de omgang met mensen die veel stress hebben tijdens een examen of faalangst. Het examen duurt ook langer omdat er meer tijd genomen wordt voor bepaalde zaken.
Dat soort situatie zijn ook lastig. Ik heb altijd geleerd om voor kruispunten die onduidelijk zijn, vroegtijdig af te remmen en terug te schakelen, zodat je nog 10 meter over hebt om alles goed te overzien. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk om het te laat te doen 
Blijf oefenen en succes voor je herexamen!
Blijf oefenen en succes voor je herexamen!
[ Voor 7% gewijzigd door Vonkjeb93 op 26-07-2014 17:48 ]
Tja, veel oefenen dan dat soort kruispunten. Ik neem aan dat je toch oefent ook in de stad cq. omgeving waarin het rijexamen wordt afgenomen. Dan raak je doorgaans wel bekend met het gebied.Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:46:
Die soort van stress heb ik altijd en ik was ook totaal niet zenuwachtig overigens. Het is ook geen faalangst. Ben het gewoon even kwijt denk ik op zo'n moment.
Probeer ook het hoofd koel te houden tijdens het rijden. Autorijden is best leuk.
Zelfs als je bij je TTT een vrijstelling hebt behaald voor de bijzondere verrichtingen, maar dan zakt voor het examen, moet je bij het herexamen de bijzondere verrichtingen weer opnieuw doen omdat de vrijstelling maar geldig is voor 1 examen.Hahn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:40:
[...]
Mogelijk heb ik het verkeerd begrepen, maar volgens mij heeft Xbox2go het over wanneer je zakt voor je praktijkexamen, zónder ooit maar een TTT te hebben gedaan. Dan moet je de speciale verrichtingen opnieuw doen. Als je al een TTT hebt behaald, dan niet.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
QFTCompizfox schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:44:
[...]
Zelfs als je bij je TTT een vrijstelling hebt behaald voor de bijzondere verrichtingen, maar dan zakt voor het examen, moet je bij het herexamen de bijzondere verrichtingen weer opnieuw doen omdat de vrijstelling maar geldig is voor 1 examen.
Dat gaat vanzelf over als je langer autorijdt. Het echte autorijden komt toch pas na je lessen. Dan ga je meer dingen automatisch doen, niet meer denken over koppelen, schakelen, hoeveel gasgeven, etc. Dat scheelt enorm omdat je je hoofd volledig bij de verkeerssituatie kunt houden en die kortsluiting in je hoofd niet optreedt. Ik kijk bijvoorbeeld ook niet meer over mijn schouder omdat dat moet van de examinator/instructeur, maar omdat ik wil weten of er iemand rijdt. Klinkt stom, maar dat is echt een andere (betere) reden. Kun je niet proberen eerder terug te schakelen, af te remmen op de motor en zo die actie niet te hoeven doen als je beter zicht hebt op de kruising?Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Die soort van stress heb ik altijd en ik was ook totaal niet zenuwachtig overigens. Het is ook geen faalangst. Ben het gewoon even kwijt denk ik op zo'n moment.
Maar wat betreft de bijzondere verrichtingen: net als bij een herexamen op school moet je opnieuw alles doen. Ook daar krijg je niet alleen de stof die je eerder niet beheerste, maar alles. Als je de bijzondere verrichtingen een makkie vond, is er ook niet echt een probleem natuurlijk, tenzij je het gevoel hebt dat fileparkeren 1 op de 5 keer goed gaat en het de vorige keer toevallig goed ging. Maar dan moet je dat in de tussentijd oefenen met je rijinstructeur.
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2014 11:08 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Woops, ik was in de veronderstelling dat het, net zoals het theorie-examen, een tijd lang geldig zou blijven. Maar dan is het nog minder apart zelfsCompizfox schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:44:
[...]
Zelfs als je bij je TTT een vrijstelling hebt behaald voor de bijzondere verrichtingen, maar dan zakt voor het examen, moet je bij het herexamen de bijzondere verrichtingen weer opnieuw doen omdat de vrijstelling maar geldig is voor 1 examen.
Bedankt voor de correctie
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-07-2014 11:29 ]
TTT hoeft niet, is een persoonlijke keus.
Vandaar het stukje '/de bijzondere verrichtingen'. Ik heb m'n rijbewijs behaald zonder TTT te doen, mocht je denken dat ik dat niet wist
Ik ook, om de reden die ik hierboven al zei. Bijzondere verrichtingen zijn supermakkelijk en worden vrijwel altijd gedaan op rustige en afgelegen wegen en daar kan dus veel minder mee mis gaan dan tijdens de rest van het examen. De rest van het examen wordt er wel korter door omdat je even laat terug met zijn bij het CBR.Hahn schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:44:
Vandaar het stukje '/de bijzondere verrichtingen'. Ik heb m'n rijbewijs behaald zonder TTT te doen, mocht je denken dat ik dat niet wist
Het kromme is denk ik dat je op een tussentijdse toets alleen die speciale verrichtingen goed hoeft te doen om vrijstelling te krijgen. Doe je exact hetzelfde op een regulier examen dan krijg je geen vrijstelling voor de speciale verrichtingen op het volgende examen. Dus twee keer hetzelfde maar met verschillende uitkomsten.
Anoniem: 511904
Geef dit nou maar nooit toe. Voor je het weet heb je een onderzoek rijgeschiktheid te pakken en dan ga je de CBR-molen in.Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Dan zou ik toch toch echt even hartig woordje met je rijschool hebben. Als je dit altijd hebt ben je nog niet klaar voor afrijden en was het een verspilling van jouw tijd en geld om dat toch te doen voordat je het probleem de baas bent.Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Wat dat laatste betreft: je hebt last van overload, probeert teveel dingen bewust te doen, wat gewoon niet werkt. Achterliggende reden is dat je bepaalde vaardigheden nog niet (voldoende) geautomatiseerd hebt. Je instructeur zou je dus moeten helpen te identificeren welke dat zijn en eraan te werken. Als je er niet meer over na hoeft te denken, hou je genoeg aandacht over voor de andere dingen op die drukke plekken
Oslik blyat! Oslik!
Maar zo krom vind ik dat dus niet. Door een TTT te doen heb je alleen maar een examen extra, waarmee je (heb ik zojuist geleerd) één keer een vrijstelling krijgt. Zak je voor je examen, moet je het de volgende keer toch weer opnieuw doen, ongeacht of je een TTT had gedaan of niet.Ronald8 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:53:
Het kromme is denk ik dat je op een tussentijdse toets alleen die speciale verrichtingen goed hoeft te doen om vrijstelling te krijgen. Doe je exact hetzelfde op een regulier examen dan krijg je geen vrijstelling voor de speciale verrichtingen op het volgende examen. Dus twee keer hetzelfde maar met verschillende uitkomsten.
Uiteindelijk doe je met een TTT hetzelfde als wanneer je het tijdens je praktijkexamen zou doen: laten zien dat je het kan. Alleen mét TTT doe je het dus in 2 losse examens en zónder TTT doe je het in 1 examen.
"Maar dan heb je toch een voordeel, want tijdens je praktijkexamen hoef je dat niet meer te doen en kan er minder fout gaan?"
Dat is waar, maar:
1. Iedereen kan gebruikmaken van TTT, dus het is geen oneerlijk voordeel oid
2. Het kost (imo, veel) geld
3. Als je géén TTT doet heb je, zoals NMe ook al zei, tijd nodig voor de bijzondere verrichtingen tijdens het examen en hoef je dus minder tijd te besteden aan de rest van de onderdelen
4. Als je je TTT hebt behaald moet je nóg een examen doen, doe je geen TTT, kan je er in één keer vanaf zijn
5. Je moet het, linksom of rechtsom, toch gewoon kunnen
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-07-2014 13:23 ]
Nee, je krijgt met die TTT vrijstelling voor één examen. Door ze eerder te doen hoef je ze op dat ene examen niet te doen. Als je ze niet eerder doet moet je ze op je examen wel doen. Als dat je vrij zou stellen om ze op het volgende examen te doen dan krijg je dus vrijstelling voor twee examens en dát zou juist niet "eerlijk" zijn.Ronald8 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:53:
Dat inderdaad. Als je op een kruispunt afkomt waarbij je te snel rijdt om goed voorrang te kunnen verlenen aan wie voorrang heeft dan hoor je op de automatische piloot je snelheid te beperken (gas los/remmen/terugschakelen of een combinatie van deze drie). Het daadwerkelijke actieve deel van je hersenen moet zich volledig focussen op wat er om je heen gebeurt. Zolang je dat niet goed beheerst heeft het zoals dion_b al zegt totaal geen zin om af te rijden, en zelfs als je om wat voor reden dan ook slaagt terwijl je dit nog niet onder de knie hebt ben je een gevaar op de weg. Ik zou het er eens goed over hebben met je rij-instructeur.dion_b schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:20:
[...]
Wat dat laatste betreft: je hebt last van overload, probeert teveel dingen bewust te doen, wat gewoon niet werkt. Achterliggende reden is dat je bepaalde vaardigheden nog niet (voldoende) geautomatiseerd hebt.
Je moet ook bedenken dat het geen race is. Gewoon rustig rijden, op tijd je gas loslaten en kijk vooruit om de situatie op het kruispunt in te schatten. Wellicht kan je gewoon door rollen, misschien moet je toch stoppen. Kijk ook naar de borden en eventuele stoplichten of tekens op de weg.Grrrrrene schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:04:
[...]
Kun je niet proberen eerder terug te schakelen, af te remmen op de motor en zo die actie niet te hoeven doen als je beter zicht hebt op de kruising?
Het voordeel in Nederland is doorgaans dat grotere kruispunten vrijwel altijd voorzien zijn van stoplichten.
En wat dion_b zegt, mogelijk dat je toch meer lesuren nodig hebt.
Het idee achter de TTT was dat een leerling al een keer kan ervaren hoe het is om rijexamen te doen, zonder dat er echt wat van af hangt. Dat je er die vrijstelling mee wint is meer omdat je toch ook een soort beloning moet geven aan de mensen, anders gaan ze het niet doen.Hahn schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:22:
Maar zo krom vind ik dat dus niet. Door een TTT te doen heb je alleen maar een examen extra, waarmee je (heb ik zojuist geleerd) één keer een vrijstelling krijgt. Zak je voor je examen, moet je het de volgende keer toch weer opnieuw doen, ongeacht of je een TTT had gedaan of niet.
Ik geloof best dat dat de eerste insteek was van de TTT, maar tegenwoordig is dat het volgens mij niet meerCMD-Snake schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:30:
[...]
Het idee achter de TTT was dat een leerling al een keer kan ervaren hoe het is om rijexamen te doen, zonder dat er echt wat van af hangt. Dat je er die vrijstelling mee wint is meer omdat je toch ook een soort beloning moet geven aan de mensen, anders gaan ze het niet doen.
Prijzen heb ik geen idee van. Ik heb mijn rijbewijs B lang geleden al gehaald.Hahn schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:32:
Ik geloof best dat dat de eerste insteek was van de TTT, maar tegenwoordig is dat het volgens mij niet meer
Maar het idee blijft wel handig, een keer het examen te kunnen ervaren en als je het verprutst is er niets aan de hand.
Dit. Ik heb toendertijd ook een TTT gedaan, en was daardoor op mijn examen een stuk minder zenuwachtig, gewoon omdat je aan het gemeuk eromheen al gewend was.CMD-Snake schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Prijzen heb ik geen idee van. Ik heb mijn rijbewijs B lang geleden al gehaald.
Maar het idee blijft wel handig, een keer het examen te kunnen ervaren en als je het verprutst is er niets aan de hand.
Pagina: 1