Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal enkel voor basiszaken worden gebruikt, surfen en mailen dus.
Er zal ook een zakelijk programma op draaien maar de systeemeisen hiervan zijn zodanig laag dat er amper rekening mee moet worden gehouden (4GB RAM is een aangeraden systeemvereiste).

Verder zullen er veel numerieke gegevens moeten worden ingevuld dus een numeriek gedeelte op het toetsenbord is vereist, al is dit bij 17" laptops meestal geen probleem.

Wat is je budget?
Op zich is er geen budget, maar aangezien de eisen niet hoog zijn schat ik dat 800€ wel voldoende zal zijn. Met minder gaat het waarschijnlijk ook maar de laptop moet natuurlijk ook wat toekomstbestendig zijn :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal vooral per auto worden verplaatst. Een goede accu is ook geen vereiste, er zal altijd wel een stopcontact in de buurt zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een voorkeur voor merken heb ik niet, enkel een afkeur ;) Zo zal het geen Packard Bell of Medion worden.

Mijn vraag is nu welke laptop ik het beste kies, door de bomen zie ik het bos niet meer :/

Momenteel heb ik deze op het oog, ondanks de lage prijs krijg je toch nette specificaties imho. (Dell Inspiron 17-5748 --- i5-4210U, 8GB RAM @ 1600Mhz, 1TB 5400RPM HDD) voor 499€. Bovendien is Dell - zover ik weet - toch een betrouwbaar merk.

Een andere mogelijkheid leek me de Acer Aspire V3 772g, die heeft ongeveer dezelfde specs, enkel de videokaart is een stuk beter (al is dat niet nodig). Bovendien ligt de prijs ook wat hoger. Mij lijkt het de meerprijs niet waard, of wel?

De Toshiba Satellite Pro C70-A-171 ziet me er ook wel een leuk toestel uit, (i5 4200M, 8GB RAM, en weer 1 TB HDD op 5400RPM). Deze heeft net als de Aspire een Nvidia videochip (GT710M). De prijs begint vanaf 679 euro.

Wie helpt me een beetje verder? :)

[ Voor 4% gewijzigd door filenox op 25-07-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Acer is altijd een hit or miss. De ene laptop gaat jaren mee, de andere wordt na 2 weken al total loss verklaard. Meestal is de behuizing ook vrij lomp plastic en ziet er ook niet echt mooi uit. Ben je van plan Windows te draaien (ivm dat zakelijke programma), anders zou je misschien naar een Chromebook kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Windows is een vereiste ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
De Dell lijkt me een prima optie. Als ik jouw was zou ik meteen de HDD vervangen voor een SSD want dat is echt een wereld van verschil en het past makkelijk binnen je budget.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ja.. Daar zeg je zoiets, ik vind het best opmerkelijk dat geen enkele 17" over een SSHD beschikt, ook niet bij de duurdere modellen. Als er standaard 1 in zat zou het mooi meegenomen zijn maar zelf ga ik er geen nieuwe insteken, momenteel heeft de toekomstige eigenaar van deze 17" een desktop met een Athlon XP, en zelfs dat draait voor hem nog snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De Dell is ex. BTW, heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ja dat viel me deze morgen pas op :D Maar dan nog 604€ (incl btw) lijkt me zeker geen slechte prijs voor die specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Iemand nog wat opmerkingen of suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI classic CR70 2m-318nl misschien? Heb deze zelf aangeschaft een paar weken geleden. Hier mijn review ,

productreview: MSI Classic CR70 2M-318NL review door Verwijderd

Moet wel zeggen dat ik direct een upgrade naar Crucial m500 240GB SSD heb gedaan en 4 GB extra werkgeheugen erbij heb geprikt. Dit heeft de laptop wel ontzettend goed gedaan.

Totaal kleine 600 incl ssd en 4GB. Wel zelf monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Model dat je nu geselecteerd hebt heeft een frans (azerty) toetsenbord, weet niet of dat de bedoeling is, maar ik meld het maar even.
Bij Dell kan bijna iedereen 10% extra korting regelen dmv de VIP regeling: http://dell.nl/vip
Wordt ie nog goedkoper, lijkt me een prima laptop, maar een SSD is wel noodzakelijk ja :)
Pagina: 1