Moederbord: 970 Extreme3 R2.0
processor: AMD FX 6300
nieuwe processor koeler: Arctic Freezer Xtreme Rev 2
sinds kort heb ik een nieuwe pc gekocht en zelf in elkaar gezet (mijn eerste)
alles ging goed en lekker en ben er zonder problemen door heen gekomen.
nu vond ik en las op forums dat de standaard koeler welke bij de AMD processor werd geleverd slecht koelt en veel lawaai maakt.
overal waren zijn ze heel tevreden over de Arctic freezer xtreme rev 2 en heb deze dan aangeschaft.
nu de koeler gemonteerd is merk ik dat deze altijd op volle toeren draait (1500 rpm) en als ik niets doe met de pc is de temperatuur van de AMD 45 graden, wat ik niet verkeerd vind maar wel met dat toerental.
als ik een spel speel (the secret world) wordt de temperatuur bijna 70 graden.
ik heb de koeler verschillende keren opnieuw gemonteerd om te controleren of hij niet verkeerd zit, ik heb een tube pasta van het merk arctic silver 5 gekocht en deze aangebracht zoals het overal op internet word beschreven.
op de verpakking beweert arctic met deze koeler bij overklokte i7 40 graden aan te houden dus ik vind 70 bij mijn amd fx 6300 erg hoog.
of ligt het aan de warme buitentemperatuur van ongeveer 30 graden?
ik hoop dat iemand mij kan helpen
groet Rene van Montfort
processor: AMD FX 6300
nieuwe processor koeler: Arctic Freezer Xtreme Rev 2
sinds kort heb ik een nieuwe pc gekocht en zelf in elkaar gezet (mijn eerste)
alles ging goed en lekker en ben er zonder problemen door heen gekomen.
nu vond ik en las op forums dat de standaard koeler welke bij de AMD processor werd geleverd slecht koelt en veel lawaai maakt.
overal waren zijn ze heel tevreden over de Arctic freezer xtreme rev 2 en heb deze dan aangeschaft.
nu de koeler gemonteerd is merk ik dat deze altijd op volle toeren draait (1500 rpm) en als ik niets doe met de pc is de temperatuur van de AMD 45 graden, wat ik niet verkeerd vind maar wel met dat toerental.
als ik een spel speel (the secret world) wordt de temperatuur bijna 70 graden.
ik heb de koeler verschillende keren opnieuw gemonteerd om te controleren of hij niet verkeerd zit, ik heb een tube pasta van het merk arctic silver 5 gekocht en deze aangebracht zoals het overal op internet word beschreven.
op de verpakking beweert arctic met deze koeler bij overklokte i7 40 graden aan te houden dus ik vind 70 bij mijn amd fx 6300 erg hoog.
of ligt het aan de warme buitentemperatuur van ongeveer 30 graden?
ik hoop dat iemand mij kan helpen
groet Rene van Montfort