Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid toch maar een account aangemaakt op Tweakers. Wellicht kunnen de échte professionals mij helpen.

Het zit zo, ik ben op zoek naar een laptop. Deze gebruik ik voornamelijk voor het werk. Ik ga de laptop over het algemeen gebruiken om websites te ontwikkelen. Photoshop CC moet hier niet goed maar, perfect op kunnen draaien. Zo nu en dan maak ik gebruik van wat zwaardere programma's zoals Adobe After Effects etc. Ook moet de laptop er prettig uit zien.

Ik heb een budget van ongeveer €1000,- mag er wat boven zitten als de laptop daardoor betere prestaties heeft. De laptop gaat niet elke dag mee op reis en mag dus wat gewicht hebben. Zelf vind ik een klein scherm c.a. 13" tot 15" er netjes uit zien, dit zou dan ook mooi zijn mocht dit reeël zijn, is geen eis, meer een kleine wens.

Ik heb zelf heel wat rond gegoogled, gekeken hier op Tweakers en in de winkels. Op CoolBlue kwam ik de Asus N750JK-T4068H tegen, maar in de winkel viel die tegen qua het design, deze valt dus definitief af!

Tot op de dag van vandaag nog niks gevonden helaas, wel kwam ik via Tweakers(!) een andere laptop tegen. Een Asus, die wel netjes is qua het design en volgensmij goede specificaties heeft.. alleen ben ik benieuwd dit machientje ook mijn wensen kan vervullen. Het gaat hier om het volgende type/model: Asus VivoBook S551LN-DN079H, is dit wat? Touchscreen is leuk dat het erbij zit.. maar zeker géén verplichting. Asus heeft het tot nu toe bij mij het beste gedaan als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding.. wellicht hebben jullie andere voorstellen die misschien wel beter zijn.. tja, ik heb niet zo een verstand van de inhoud van die machientjes. Er zijn ook zoveel i7 processors(!)

Ik hoor het graag en dank jullie.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Kijk anders eens bij de bbg van juni bij de mainstream laptops, zit daar wat voor je bij?

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 11:35
Ik ga morgen kijken voor de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50 (59425652)
De prijzen in de pricewatch kloppen niet. Bij paradigit kost die €1.049 en €999 bij campusshop (alleen voor studenten).

Van alle laptops die ik in deze prijsklasse voorbij heb zien komen, geeft deze de beste prestaties. Het enige nadeel is het scherm dat slechte kijkhoeken heeft en er qua kleur redelijk naast zit. Dit zou mogelijk een deal breaker kunnen zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Norbert.O op 26-07-2014 00:13 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Als je 13" een mooi formaat vind is de yoga 2 wellicht wat: Als je em vergelijkt met de S551 van Asus is dit een veel betere keus. De yoga heeft een IPS scherm en 256GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst bedankt voor de reacties.

Ik had inderdaad de Mainstream bekeken van Juni. Maar daar vond ik zelf niks tussen zitten, wellicht misschien die MacBook air, maar ik weet niet hoe dit zit met de wensen qua prestaties die ik heb.

De Yoga 2, vind ik inprincipe wel een mooie laptop, maar deze heeft een HD4400 grafischekaart, terwijl de Asus S551 beschikt over een nVidia GT840M. Of scheelt het niet veel als het gaat om prestaties? De Yoga 2 heeft ook een i5 in tegenstelling tot de Asus S551 die beschikt over een i7 maar, zoals ik al eerder zei.. is mijn kennis wat betreft verschillende onderdelen minimaal.

Ik hoor graag van jullie.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Nee er is ook een Yoga 2 met i7.
hier bijv:
http://www.paradigit.nl/l...8nl/80032286/details.aspx

Een GT840M is inderdaad sneller dan HD4400.. maar je batterijduur gaat er ook van achteruit. Als je geen games speelt is die HD4400 gewoon voldoende. De snelheidswinst die je behaalt met de SSD zijn wel ongeevenaard.

Ik zie nu net dat er ook een Flex is met SSD. Die heeft een 15" scherm en ook die GT840M. Die is op alle vlakken beter dan die Asus..

http://www.paradigit.nl/l...525/80034424/details.aspx

[ Voor 23% gewijzigd door Cinemaskoop op 26-07-2014 12:47 ]

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 19:20
De asus vivobook die je noemt is ontzettend overpriced voor de specs die je krijgt.

Als je graag een asus wilt zou ik je de N56JN aanraden (pricewatch: Asus N56JN-CN039H) en daar zelf nog een SSD inbouwen naast de 500 GB (is overigens een SSHD schijf) die je al hebt. De 256gb die de flex en yoga leveren zijn simpelweg onvoldoende voor dagelijks gebruik. Ga jezelf niet voor de gek houden door te denken dat 256 gb genoeg is want daar krijg je in de praktijk gegarandeerd spijt van.
Je zou bijv. deze pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB kunnen nemen of eentje van 120 gig voor ongeveer 5 tientjes.

Dan heb je in vergelijking met de Flex een volwaardige i7 processor, 4x usb 3.0 tegenover 1x usb 3.0 en een goede koeling (over de koeling van de flex is niet zoveel te vinden online dus hier kan ik niks over zeggen) Tevens heeft de n56 een stevige behuizing, mooi mat scherm en een goed intel dual band wifi kaart. De accuduur is waarschijnlijk vergelijkbaar doordat de n56 een grotere accu heeft maar de flex weer een zuinigere processor heeft icm een kleinere accu.

De verschillen tussen beide zijn niet heel erg groot maar overall zou ik toch voor de n56 kiezen vanwege het in mijn ogen mooiere design (ik vind de flex er spuuglelijk en goedkoop uitzien met de stoffen speakergrills(?) aan de zijkanten en rubberen nopjes (4 stuks) op de rand van de behuizing) , de processor die meer futureproof is, betere speakers en de ietwat meer uitgebreide aansluitmogelijkheden.
Wat betreft de schermen, de lenovo heeft een IPS scherm en de Asus een TN paneel. Dat wil overigens niet zeggen dat de lenovo per defintie beter is aangezien IPS ook kuren heeft in de vorm van slechte zwartwaarden en een vaak matig contrast. Ik heb de Asus hier trouwens thuis staan en kan zeggen dat het contrast erg goed en dat de kijkhoeken goed zijn, dwz, ongeveer 140 graden (vergeleken met o.a. een Panasonic plasma TV, monitor met MVA paneel en MBP15 ' 13 die hier in huis staan.)

Overigens zou ik geen 13" nemen als je toch niet veel reist. Met Full HD op 13" begin je vaak al redelijk te staren door de kleine tekst en dergelijke. Zoomen kan natuurlijk altijd maar dan ben je weer continue aan het scrollen wat ook ontzettend vervelend is.

[ Voor 11% gewijzigd door X2X2X op 26-07-2014 15:44 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Dat is nog steeds relatief langzame ulv processor.
Pagina: 1