Rebuild een failed RAID 1-setup met Disk Utility

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb in mijn computer twee extra 3TB's zitten in een Raid 1-setup en om een onbekende reden is één van de schijven er mee op gehouden. Na wat rommelen met de kabeltjes en schuiven met SATA-poorten doen beide schijven het weer, verify disk geeft geen problemen. Nu krijg ik onderstaande melding te zien als ik de RAID1-setup wil herstellen.

Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e70/dizono/Screen-Shot-2014-07-25-at-190131.jpg

Het liefst zou ik een volledige back-up draaien maar ik heb geen schijf die daar groot genoeg voor is. Betekent bovenstaande melding nu dat alleen de disk die gefaald heeft wordt gewist of dat beide disks worden gewist?

[ Voor 14% gewijzigd door Enzo Dizono op 25-07-2014 19:06 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, alleen de schijf die je vervangt (ook al is het in jouw geval dezelfde schijf) wordt gewist en overschreven met de data van de gezonde disk.

edit:
Een backup is sowieso nooit een slecht idee. Het hebben van een RAID-setup biedt geen garantie tegen dataverlies.

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 26-07-2014 01:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Enzo Dizono schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:05:
Ik heb in mijn computer twee extra 3TB's zitten in een Raid 1-setup en om een onbekende reden is één van de schijven er mee op gehouden. Na wat rommelen met de kabeltjes en schuiven met SATA-poorten doen beide schijven het weer, verify disk geeft geen problemen. Nu krijg ik onderstaande melding te zien als ik de RAID1-setup wil herstellen.

[afbeelding]

Het liefst zou ik een volledige back-up draaien maar ik heb geen schijf die daar groot genoeg voor is. Betekent bovenstaande melding nu dat alleen de disk die gefaald heeft wordt gewist of dat beide disks worden gewist?
Ik zou zeggen, lees die melding eens heel goed door. Let vooral op dat 'ie het over de "replacement disk" heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 19:08

Plato112

Da is toch nie normaal!

Gewoon een melding om er zeker van te zijn dat je geen kostbare data op de "toegevoegde" schijf hebt staan. Dus gaan met die banaan :)
Ik zou hierna wel even grondig alles checken. Misschien dat er toch problemen zijn met die schijf.

[ Voor 27% gewijzigd door Plato112 op 26-07-2014 01:06 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik draai zeker een backup, alleen dan niet van alle 3TB, maar van de echt belangrijke zaken. Ik had al wel een zeer donkerbruin vermoeden maar bij dit soort dingen wil je het gewoon zeker weten.

iig: dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Enzo Dizono op 26-07-2014 10:05 ]

www.jessekraal.nl