Beste tweakers, al bijna 8 jaar gebruik ik dezelfde geluidskaart van Creative, met de grote reden dat dit (volgens google) de enige geluidskaart is die tegelijkertijd audio kan versturen via de 4 3,5mm aanslutingen én de SPDIF-uitgang. Dit is voor mij een must aangezien m'n versterker het geluid opvangt via de optische kabel, en ik ook nog een draadloze koptelefoon gebruik die uit de 3,5mm zn geluid haalt.
Deze oude kaart werkt nog prima, maar heeft nog een oude PCI aansluiting, mijn nieuwe systeem wil alleen maar PCIe x4 of x16.
Heeft google gelijk? Is dat echt een functie die eigenlijk geen een kaart heeft? Ik bedoel dan natuurlijk wel een gewone consumentenversie die zeker niet meer dan €100 kost (ik weet nog dat mijn creative kaart rond de 50 euro was).
Deze oude kaart werkt nog prima, maar heeft nog een oude PCI aansluiting, mijn nieuwe systeem wil alleen maar PCIe x4 of x16.
Heeft google gelijk? Is dat echt een functie die eigenlijk geen een kaart heeft? Ik bedoel dan natuurlijk wel een gewone consumentenversie die zeker niet meer dan €100 kost (ik weet nog dat mijn creative kaart rond de 50 euro was).