Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben van plan om de Lenovo Thinkpad Edge E540 uit te breiden van 4 naar 8GB ram tijdens mijn aankoop.

http://tweakers.net/price...ge-e540-(20c6003vmh).html

Mijn vraag is of het uitmaakt wat voor ram dimm ik moet gebruiken? Moet het precies dezelfde zijn die er al inzit? Of maakt het niet uit zolang de specificaties hetzelfde zijn.

De ram specificaties van deze laptop zijn:
-DDR3 SDRAM
-Snelheid1600 MHz/PC3-12800
-SO DIMM 204-pin

Bedankt voor jullie tijd.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Met een beetje inzet had je het antwoord al kunnen vinden door de grootste zoekgigant te raadplegen:

Heel veel hits

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:45:
Met een beetje inzet had je het antwoord al kunnen vinden door de grootste zoekgigant te raadplegen:

Heel veel hits
Sorry maar ik weet nog steeds niet het antwoord op mijn vraag of ik dezelfde ram dimms moet gebruiken of 2 verschillende maar zelfde specificaties ook goed zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Belangrijkste zijn dat de specificaties overeen komen. Let ook even op de spanning, tegenwoordig zit er in laptops vaak DDR3L (1.35V) geheugen ipv 'normaal'' DDR3 (1.5V) geheugen.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ja de stiks van ddr3 zijn veel langer, dus zeker ddr3l er zal ook normaal bijstaan voor laptop, kijk ook wel naar het aantal max mhz je kan nemen, ik zou het zelfde als je nu hebt nemen.

Verwijderd

Topicstarter
thibautb schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:33:
Ja de stiks van ddr3 zijn veel langer, dus zeker ddr3l er zal ook normaal bijstaan voor laptop, kijk ook wel naar het aantal max mhz je kan nemen, ik zou het zelfde als je nu hebt nemen.
Ok, Heeft de laptop die ik in mijn post heb gelinkt ddr3l of ddr3, er staat ddr3 maar toen ik het aan de verkoper vroeg had hij het over dd3l, ik ben nu een beetje in de war

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
thibautb schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:33:
Jij bedoelt SO-DIMM (204-pin) welke normaal gesproken in laptops gebruikt worden vs 'normale' DIMM (240-pins), maar dat heeft niets met DDR3L vs DDR3 te maken.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:37:
Ok, Heeft de laptop die ik in mijn post heb gelinkt ddr3l of ddr3, er staat ddr3 maar toen ik het aan de verkoper vroeg had hij het over dd3l, ik ben nu een beetje in de war
Specieke datasheet van dit model kon ik zo niet vinden en uit de algemene is het niet te halen. Makkelijkste is om eerst te laptop te halen en even kijken wat er nu in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik bij de laptop waar ik het over heb (lenovo thinkpad edge e540) 1.35V of 1.5V ram dimms hebben? en moet het ddr3 of ddr3l zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 14:31 ]

Pagina: 1