• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo,

Ik had een defect aan mijn moederbord 4 weken geleden en heb toen snel het terug moeten sturen naar de winkel.
Maar ik was zo stom om de computer op het tapijt te leggen bij het uit elkaar halen.
Nu pas realiseer ik dat ik mischien wat beschadigt heb, ik krijg mijn mobo pas terug over 1,5 week dus ik kan de andere componenten niet checken.
Ookal lag de computer op het tapijt, ik had mezelf wel met zo'n anti-statisch bandje gegrond aan de computer, de psu zat in een stopcontact met grond pinnen.
Nu vraag ik mij af: wat is de kans dat ik mijn cpu, gpu en ram heb beschadigt/volledig kapot heb gemaakt?
Ik heb ze allebij meteen in een anti-statische zak gedaan.
Ik weet niet of het uit maakt, maar het tapijt was 0,5 cm hoog, 0,2 cmdik en een aantal dagen daarvoor stof gezogen.

Ik weet dat het erg stom was, ik weet niet wat ik precies dacht.
Ik heb bij het aanraken van de componenten niks gevoelt.

Alvast bedankt,
Daniel

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

De kans bestaat, maar of het daadwerkelijk iets gebeurt is kom je pas achter als je de boel weer aanzet ;) .

Handig is het niet, maar het gebeurt zo vaak, en werkt de boel nog gewoon naar behoren.

Zelf leg ik oude meuk ook wel eens gewoon op de vloerbedekking (als je net dat ene onderdeel helemaal onderuit de voorraad kast moet vissen), spul werkt allemaal nog dus het is echt niet zo van: tapijt = statisch = defect.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik acht de kans zeer klein dat er ook maar iets kapot is, ik heb zelf ook vloerbedekking op mijn kamer maar in al die jaren is er nog niet een keer iets kapot gegaan en ik doe niet eens aan bandjes en andere meuk.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• linuxfreak23
Enorm bedankt allemaal!
Ik weet niet waarom, maar dacht er pas vanavond aan en ik kreeg het er zelfs benauwd van :/
Nu hoef ik me daar niet zo veel zorgen over te maken op vakantie :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken, de kans dat er iets defect is door dit voorval is zeer klein.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• thibautb
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb nog nooit een statische bandje ofzo gebruikt en heb wel een tapijt in de gang maar niet in mijn kamer waar ik mn pc's maak, Nog nooit een probleem gehad, meestal zijn de componenten gemaakt dat ze daar tegen kunnen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

linuxfreak23 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:44:
Enorm bedankt allemaal!
Ik weet niet waarom, maar dacht er pas vanavond aan en ik kreeg het er zelfs benauwd van :/
Nu hoef ik me daar niet zo veel zorgen over te maken op vakantie :)
Ik kreeg het in mijn wat jongere jaren ook wel eens Spaans benauwd van dingen die ik dacht verkeert te hebben gedaan, maar ach, nooit iets mis me gegaan.

Je hoeft je geen zorgen te maken, sws, je moederbord is als defect opgestuurd dus zou het zo zijn maakt het nog geen bal uit.

Ik heb vloerbedekking op mijn kamer, en geen polsbandje, ik ga bij het bouwen gewoon eerst even iemand anders aanraken, en de verwarming aanraken en blijf dan gewoon met blote voeten stil zitten, kan niks gebeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 25-07-2014 22:53 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• linuxfreak23
Ik heb mijn moederbord terug, en ik dacht, ik laat het even weten.
Alles doet het nog, echt super blij!
Nogmaals bedankt iedereen, heeft me 2 weken met paniek en stress gescheeld!
Pagina: 1