baynetworks# baystack 102 managment software ?

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Ik ben de trotse ( :? ) bezitter van een een baystack 102 van baynetworks. (24ports 10base t)

Nu bezit een van deze hubs (ik heb er 2) een managment module. Nou snap ik nog niet zoveel van dit spul, maar goed ik ben zover dat ik het ding een ip-addres heb gegeven en ik kan hem dus ook pingen, maar nu had ik verwacht dat ik met telnet wel een verbinding kon krijgen aan dit ding., niet dus!, ik heb ook al gekeken of het ding een speciale port gebruikt, maar dat kan ik niet 1,2,3 vinden, dus ik neem aan van niet.

Uiteraard is het me dus doormiddel van de service poort dus gelukt om een verbinding te krijgen via hyperterminal, en alles in te kunnen stellen, maar het befaamde (n)nmp snmp
kun je dus als het goed is het ding van afstand configgen, etc..
(voor zover ik weet, maar ik ben newby op dit gebied)

Baynetworks is overgenomen door NORTELNETWORKS, maar daar op hun site word ik ook niet wijzer, enige hoop is dat je waarschijnlijk met speciale management software(die je dus bij aankoop zou krijgen op cd zoals daar genoemd) wel een stuk verder komt, maar na een lange zoektocht krijg ik aleen maar *.img files die waarschijnlijk aleen maar een firmware update bevatten, wel leuk, maar ik moet dus de originele software hebben om het t kunnen benaderen, iemand een idee ??

als dit niet mag wegens copyrichts en zo, sluit hem dan maar.

alvast bedankt

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

op de cd staan alleen de docs :)

Verwijderd

http://www.redcorp.com/products/08192070.asp :

'The BayStack 100 Series Hubs are fully integrated into Optivity* network management software, enabling complete SNMP and RMON2 support. Network administrators can manage their entire network, including all hubs, switches, and routers, from a single management station using Optivity.'

Optivity is ontwikkeld door Sun geloof ik :
http://www.e-business.com/products/optivity.htm

Misschien kun je het ergens downloaden, of wil iemand een kopietje van een cd-rom voor je maken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Met HP Openview kun je ook SNMP spul managen.

Je zou ook even bij Solarwinds kunnen kijken en een trialware demo van hun management software kunnen downloaden, daar zat volgens mij ook iets bij wat met SNMP overweg kan. Sowieso wel een leuke toolkit.

Aannames zijn fataal.

• PsYgHo
thnx voor de antwoorden, ik ga meteen ff kijken wat ik met de bovengenoende software kan krijgen en wat het doet..

mocht iemand optivity hebben of zo, zou die ff kunnen mailen, wil er graag info over..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd

Hier dus precies hetzelfde probleem met precies dezelfde hub :)
Psycho; of iemand anders.... kunnen jullie mij misschien vertellen hoe je met Hyper Terminal connectie met dat ding maakt? Heb ik daar een null-model kabel voor nodig die ik op de seriële ingang van de hub aansluit?

Er zit ook een managment utp aanluiting op de achterkant van de hub, misschien kan ik daarmee naar toe telnetten?

Kortom; ik wil connecten naar m'n Baystack 102 hub :D

• PsYgHo
Op woensdag 10 juli 2002 13:38 schreef Toverstaf het volgende:
Hier dus precies hetzelfde probleem met precies dezelfde hub :)
Psycho; of iemand anders.... kunnen jullie mij misschien vertellen hoe je met Hyper Terminal connectie met dat ding maakt? Heb ik daar een null-model kabel voor nodig die ik op de seriële ingang van de hub aansluit?

Er zit ook een managment utp aanluiting op de achterkant van de hub, misschien kan ik daarmee naar toe telnetten?

Kortom; ik wil connecten naar m'n Baystack 102 hub :D
Gewoon en 1:1 kabel, dan op de seriele poort aansluiten. Dan het ding configgen in hyperterminal,juiste compoort aangeven en 9600baud kiezen, en lopen... Zet de hub aan en uit iederekeer, dan loopt de data zo over je beeld, en kun je doen wat je wilt met dat menu. Zo test je dus of het werkt.....

Ik heb deze hub nog liggen, met managent module, en ik doe er nix mee. Ik had er meerdere, maar deze heb ik weer voor een zachtprijsje van de hand gedaan.

Dus mocht er nog iemand belang bij hebben,..

Pagina: 1