Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Meer gebruikersreviews (x) van dit product

Pagina: 1
Acties:

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 20:32
Ik kijk regelmatig bij de laatste productreviews
http://tweakers.net/revie...tingMin=0&orderField=time

De link 'Meer gebruikersreviews (x) van dit product' verwijst helaas niet altijd naar het product
Bijvoorbeeld deze:

Gebruikersreview - +1HP Pavilion 17-f035nd review door Concepting
24-07 - Deze laptop vervangt mijn werkplek perfect en met deze configuratie kan ik de komende jaren vooruit.
Meer gebruikersreviews (1) van dit product = http://tweakers.net/product/335394/hp-pavilion-17/reviews/

Dit zijn totaal andere aparaten dan dit product de f035nd, lijkt me niet de bedoeling.
Als dit wel de bedoeling is, misschien overwegen om dit af te schaffen.
Vergelijken is vergelijken, dit is geen vergelijk...
'U wilt een Volkswagen Golf diesel GTI 2014?
Wij hebben voor u nog een Golf uit 1996 benzine... 3 versnellingen' :)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die link is naar het product HP Pavilion 17, waarvan inderdaad een boel verschillende uitvoeringen zijn. In hoeverre die dusdanig verschillend zijn dat een review over de ene totaal zinloos is voor het beoordelen van een andere uitvoering durf ik niet te zeggen, maar het lijkt me dat er een boel gelijkenissen tussen zitten.

Meer in elk geval als de vergelijking die jij trekt tussen auto's van totaal verschillende bouwjaren.

De feature an sich is ook gewoon heel nuttig. Een review van een iPhone 32GB Zwart is voor 90% net zo goed van toepassing op een iPhone 64GB Wit. Dus bij een review van de 32GB Zwart alleen doorlinken naar andere reviews van exact die uitvoering betekent dat je een boel informatie mist.

Maar ik kan me voorstellen dat sommige fabrikanten dusdanig uiteenlopende varianten van hetzelfde product aanbieden, dat deze manier van linken naar meer reviews soms wat verwarrend en minder nuttig kan zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DeComponeur
Dank voor het duidelijke antwoord.
De feature is zeker nuttig, allen het woord dit product is onterecht en schept verwarring.
Persoonlijk vind ik het irritant, ik begrijp het probleem hoor, maar soms kun je niet 'featuren' wat je zou willen.
Zeker bij laptops is vergelijken afhankelijk van veel factoren en komt het preciezer.
Verwijzen naar HP Pavilion 17 voegt niets toe helaas en is wat mij betreft niet 'tweakers.net-waardig'
That's all ;)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik kan me voorstellen dat die formulering je inderdaad op het verkeerde been zette, maar het woord product wordt in de hele pricewatch consistent op deze manier gebruikt.

code:
1
2
3
4
Merk
- Productserie
  - Product
    - Uitvoering

Zie bijvoorbeeld ook de keuze tussen uitvoeringen en producten bovenaan de prijskolom in een PW categorie.

In alle eerlijkheid zit hier het probleem meer bij HP die blijkbaar een zeer breed scala aan als ik jou mag geloven totaal verschillende laptops allemaal onder dezelfde productnaam heeft geschaard, dan dat Tweakers hier iets aan kan doen (behalve dan eventueel de formulering verduidelijken).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DeComponeur
Tja, dit product is dit product, alleen is dit product type A1 wel heel erg anders dan type A2.
Onaardig gezegd met jou antwoord wast tweakers zijn handen in onschuld...het ligt aan HP...
Volgens mij wil tweakers de vergelijk topsite zijn en blijven.
Dus het kan voor de duidelijkheid en betere vergelijking aangevuld worden met:

Meer gebruikersreviews (2) van deze uitvoering
Meer gebruikersreviews (9) van dit product

Misschien wel een grote klus, maar wel een enorme verbetering denk ik
Ach ja zo blijf je bezig >:)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me best wel een fraaie oplossing eigenlijk. Ik ga er verder niet over en het zou kunnen dat het wat teveel ruimte in neemt, maar ik vind het wel een goed voorstel :)

• DeComponeur
Dank, ik word nog wel eens Godlike O-)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ik vind de term product nog steeds erg zwak, maar heb nog niet een betere kunnen bedenken. Ik snap wel waar de verwarring vandaan kan komen. Sowieso denk ik dat het voor iedereen die niet onze structuur kent (wat grofweg 95% van het bezoek is, gok ik :+), het niet duidelijk is wat we met een product bedoelen

• DeComponeur
Het woord product gebruikt in de bewuste zin betekent voor de meeste mensen denk ik
artikel, beste term in dat in de buurt komt is fabricaat, maar dat is voor tweakers wel wat
ouderwets net als de uitstekende term 'van dezelfde makelij' ;)
Nog meer brainstorm kwam ik koppelen aan Tweakers ID's / EAN nummers
-Meer gebruikersreviews (x) van dit product met dezelfde specificaties
of gewoon kiezen voor exacte uitvoering en/of product
-Meer reviews HP Pavilion 17-f035nd (3x)
-Meer reviews HP Pavilion 17 (9x)
Zoiets hebben jullie al !
Deze Lenovo laptop heeft deze review van deze uitvoering
pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107
als je hier op linkje boven in klikt Lenovo IdeaPad G710 klikt krijg je alle G710
http://tweakers.net/produ...ovo-ideapad-g710/reviews/
TADA ! _/-\o_

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is toch precies hetzelfde als de HP Pavilion 17 'verzamel' pagina?

Uitvoering pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107
Product http://tweakers.net/produ...ovo-ideapad-g710/reviews/

• DeComponeur
:F
Dat komt omdat er maar 1 review is van de G710's :+

Beter voorbeeld:
Hier alle productreviews
klik (even naar beneden scrollen)
Gebruikersreview - be quiet! Pure Power L8 300W review door zet9
krijg je deze
productreview: be quiet! Pure Power L8 300W review door zet9
klik bovenin op be-quiet!-pure-power-L8 en je krijgt alle uitvoeringen
http://tweakers.net/produ...t!-pure-power-l8/reviews/
dit is exact dezelfde link als
Meer gebruikersreviews (3) van dit product die hier staat (bij review door zet9)

De vergelijking is ondanks het type L8 nummer wat mij betreft behoorlijk absurd.
Ik was op zoek naar een 300 Watt voeding, wordt ik geconfronteerd met welliswaar hetzelfde merk/type
(of zoals jullie zeggen product) maar dat zijn een 500 Watt, 630 Watt etc.en zelfs geen één 300 Watt...
Voor sommige mensen is een voeding een voeding en een laptop een laptop, maar voor tweakers.net niet >:)
Door de grote massa te willen bedienen, verlies je op deze manier de aandacht van de goeie tweakers...
Waar die (3) voor staat is mij een raadsel trouwens... het zijn er meer dan 20 ...

Pagina: 1