Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448661

Topicstarter
Hoi allemaal.

Recentelijk is mijn laptop helaas overleden waardoor ik genoodzaakt ben een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik wil hem gebruiken om films te kijken en spellen zoals rome total war 2 en FM"2014 te kunnen spelen. Grotere spellen heb ik ook mijn ps4 voor maar een goede videokaart vind ik dus wel belangrijk.

Nu heb ik zelf niet super veel verstand van laptops en waar op te letten vandaar dat ik hier mijn bevindingen post in de hoop dat jullie me misschien op weg kunnen helpen. Op het moment heb ik deze laptops als opties.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil op mijn laptop nieuwe games spelen (sims 4 die uit gaat komen) en ook oudere zoals Rome total war 2. Daarnaast zal ik hem ook gaan gebruiken voor het kijken van series films en het werken aan school.

Wat mag je laptop gaan kosten?
ik wil maximaal 800 euro besteden aan de laptop

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
enkel naar school of op vakantie. gewicht en accu heeft geen prioriteit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur voor merken.

Volgende opties
pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50MakkAcer Aspire V3-772G-747A8G50MAKK Notebook
Processor
Processor aantal threads 8
Processor cache 6 MB
Systeembus 5 GT/s
Aantal processorkernen 4
Turbo-frequentie (max) 3.2 GHz
Processorfamilie Intel Core i7
Chipset moederbord Intel HM86
Processor i7-4702Q
Kloksnelheid processor 2.2 GHz
Geheugen
Intern Geheugen (std) 8 GB

Grafisch
Discreet grafische adapter-model NVIDIA GeForce GT 750M
On-board graphics adapter model Intel HD Graphics 4600
Discreet grafisch geheugen 4096 MB

Deze heb ik voor een prijs van 800 euro gevonden. Hierbij spreekt me de videokaart redelijk aan en heb ik het idee dat er een goede processor in zit?

Daarnaast heb ik ook de volgende optie nog open staan
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Acer Aspire V5-573G 54218G50aii
CPU en moederbord
Processor Intel Core i5-4210U
Snelheid 1,7GHz
Maximale turbo frequentie 2,7GHz

Geheugen
Geheugengrootte 8GB
Maximum geheugengrootte 12GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)

Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Videochip GeForce GTX 850M
Deze zou 789 euro bedragen.

Qua videokaart zou ik gelijk gaan voor de V5 versie. Echter ik zie dat hier een i5 processor in zit welke ook nog eens energiezuinig is (mij is iig verteld dat de U dit inhoud en dit niet goed werkt in combinaties met games.)

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie mening.
Heb ook nog een uitgeklede versie van de v3 gevonden ter waarde van 700 euro met een i5 4200m processor erin.

Groetjes Rik

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 448661 op 26-07-2014 14:40 . Reden: niet volgens richtlijnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
om het voor ons makkelijker te maken kijk eerst even naar het LAA beleid en pas je post aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses. eerste post, niet goed gekeken.
Hoop dat het zo beter volgens de regels is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
Ik zou gewoon voor de v3 gaan als gewicht en grote je niet zoveel uitmaken, en de combinatie i7 quad x gt750 is een stuk beter dan de i5 dual ultra low voltage x gtx850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie.
Dus de kracht van de GTX850 is niet veel beter dan de 750?
Als ik namelijk de videocard check zie ik op verschillende sites dat spellen van begin 2014 niet goed te spelen zijn met de 750 en super te spelen zijn met de gtx850.

Is jou mening dat ik met de gtx850 in combinatie met de i5 processor niet goed te spelen zijn of waar ga ik het verschil in merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GTX 850M is veel sneller dan de GT 750M. De ddr3 GTX 850M presteert ongeveer als een GTX 760/765M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar zou jij dan voor gaan Frietsaus?
Mijn grootste zorg is namelijk dat de processor mijn videokaart zwaar overbodig maakt omdat deze de nieuwere spellen niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
Het is voornamelijk de ultra low voltage processor die niet zo geschikt is om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kijk, een quad-core i7 is beter dan een dual-core ULV processor, maar het verschil tussen de GT 750M en de GTX 850M is zo groot dat in games de dual-core laptop hoe dan ook sneller zal zijn.

Met jouw budget is mijn advies dan ook de Aspire V5.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Als je verder geen zware taken doet zoals videobewerking, zwaar Photoshop werk en andere cpu intensieve taken dan heb je genoeg aan een dual-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor beide reacties.
Nee het is echt voor zo nu en dan een spel te doen (liefst dus ook de nieuwere, vriendin wil graag sims 4 dus dan weten jullie het wel) en series/films te kijken.

School bestaat uit excel, boekhoudprogramma´s en word. Photoshop zal heel af en toe zijn en dat is meer hobbymatig om foto´s beetje op te leuken.

Elaynegalad, waar zal ik dit dan vnl in merken? Kan ik de spellen alleen in lage standen spelen of zal het vaak vastlopen etc?

Frietsaus, ik neig dus inderdaad heel erg naar de v5, ook omdat deze pas 2 dagen uit is en de videokaart echt een pareltje is voor deze prijs. zeker omdat ik zie dat de laptop nu nog goedkoper is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 23:33

S03

Hoewel extra CPU-krachten altijd welkom zijn lijkt het me in jouw geval zeker aan te raden om de 850 te verkiezen in combinatie met de i5 ten opzichte van de andere setup... Ik heb zelf de V5 (i5, 750M) en kom gevoelsmatig niks tekort, maar ik doe dan geen CPU intensieve taken zoals foto- en videobewerking. Spellen draaien op de 750M al zeer behoorlijk. Wanneer ik de instellingen dermate omhoogschroef is de GPU eerder een beperkte factor dan de CPU.

Ik zou na mijn huidige Acer blind gaan voor de door Frietsaus voorgestelde tip.

Edit: de spellen die jij wil draaien komen redelijk overeen met mijn huidige lijst (FM2014 en RPG spellen als CIV5, AOE3 e.d.) en die draaien echt prima... Er zit voldoende rek in.

[ Voor 14% gewijzigd door S03 op 26-07-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
Na wat onderzoek te hebben gedaan erachter gekomen dat die ultra low voltage processors niet eens zoveel onder doen voor de normale, en omdat de gtx850 zoveel beter presteert dan een gt750 zou ik voor de v5 gaan, en je hebt als pluspunt dat hij maar 2kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt voor alle reacties. Ik ga dus voor de V5.
Als de processor niet opweegt tegen het verschil in grafische kaart is de keuze voor mij gemakkelijk!

Dank voor alle hulp
Pagina: 1