Hoi allemaal.
Recentelijk is mijn laptop helaas overleden waardoor ik genoodzaakt ben een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik wil hem gebruiken om films te kijken en spellen zoals rome total war 2 en FM"2014 te kunnen spelen. Grotere spellen heb ik ook mijn ps4 voor maar een goede videokaart vind ik dus wel belangrijk.
Nu heb ik zelf niet super veel verstand van laptops en waar op te letten vandaar dat ik hier mijn bevindingen post in de hoop dat jullie me misschien op weg kunnen helpen. Op het moment heb ik deze laptops als opties.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil op mijn laptop nieuwe games spelen (sims 4 die uit gaat komen) en ook oudere zoals Rome total war 2. Daarnaast zal ik hem ook gaan gebruiken voor het kijken van series films en het werken aan school.
Wat mag je laptop gaan kosten?
ik wil maximaal 800 euro besteden aan de laptop
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
enkel naar school of op vakantie. gewicht en accu heeft geen prioriteit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur voor merken.
Volgende opties
pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50MakkAcer Aspire V3-772G-747A8G50MAKK Notebook
Processor
Processor aantal threads 8
Processor cache 6 MB
Systeembus 5 GT/s
Aantal processorkernen 4
Turbo-frequentie (max) 3.2 GHz
Processorfamilie Intel Core i7
Chipset moederbord Intel HM86
Processor i7-4702Q
Kloksnelheid processor 2.2 GHz
Geheugen
Intern Geheugen (std) 8 GB
Grafisch
Discreet grafische adapter-model NVIDIA GeForce GT 750M
On-board graphics adapter model Intel HD Graphics 4600
Discreet grafisch geheugen 4096 MB
Deze heb ik voor een prijs van 800 euro gevonden. Hierbij spreekt me de videokaart redelijk aan en heb ik het idee dat er een goede processor in zit?
Daarnaast heb ik ook de volgende optie nog open staan
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Acer Aspire V5-573G 54218G50aii
CPU en moederbord
Processor Intel Core i5-4210U
Snelheid 1,7GHz
Maximale turbo frequentie 2,7GHz
Geheugen
Geheugengrootte 8GB
Maximum geheugengrootte 12GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Videochip GeForce GTX 850M
Deze zou 789 euro bedragen.
Qua videokaart zou ik gelijk gaan voor de V5 versie. Echter ik zie dat hier een i5 processor in zit welke ook nog eens energiezuinig is (mij is iig verteld dat de U dit inhoud en dit niet goed werkt in combinaties met games.)
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie mening.
Heb ook nog een uitgeklede versie van de v3 gevonden ter waarde van 700 euro met een i5 4200m processor erin.
Groetjes Rik
Recentelijk is mijn laptop helaas overleden waardoor ik genoodzaakt ben een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik wil hem gebruiken om films te kijken en spellen zoals rome total war 2 en FM"2014 te kunnen spelen. Grotere spellen heb ik ook mijn ps4 voor maar een goede videokaart vind ik dus wel belangrijk.
Nu heb ik zelf niet super veel verstand van laptops en waar op te letten vandaar dat ik hier mijn bevindingen post in de hoop dat jullie me misschien op weg kunnen helpen. Op het moment heb ik deze laptops als opties.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil op mijn laptop nieuwe games spelen (sims 4 die uit gaat komen) en ook oudere zoals Rome total war 2. Daarnaast zal ik hem ook gaan gebruiken voor het kijken van series films en het werken aan school.
Wat mag je laptop gaan kosten?
ik wil maximaal 800 euro besteden aan de laptop
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
enkel naar school of op vakantie. gewicht en accu heeft geen prioriteit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur voor merken.
Volgende opties
pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50MakkAcer Aspire V3-772G-747A8G50MAKK Notebook
Processor
Processor aantal threads 8
Processor cache 6 MB
Systeembus 5 GT/s
Aantal processorkernen 4
Turbo-frequentie (max) 3.2 GHz
Processorfamilie Intel Core i7
Chipset moederbord Intel HM86
Processor i7-4702Q
Kloksnelheid processor 2.2 GHz
Geheugen
Intern Geheugen (std) 8 GB
Grafisch
Discreet grafische adapter-model NVIDIA GeForce GT 750M
On-board graphics adapter model Intel HD Graphics 4600
Discreet grafisch geheugen 4096 MB
Deze heb ik voor een prijs van 800 euro gevonden. Hierbij spreekt me de videokaart redelijk aan en heb ik het idee dat er een goede processor in zit?
Daarnaast heb ik ook de volgende optie nog open staan
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Acer Aspire V5-573G 54218G50aii
CPU en moederbord
Processor Intel Core i5-4210U
Snelheid 1,7GHz
Maximale turbo frequentie 2,7GHz
Geheugen
Geheugengrootte 8GB
Maximum geheugengrootte 12GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Videochip GeForce GTX 850M
Deze zou 789 euro bedragen.
Qua videokaart zou ik gelijk gaan voor de V5 versie. Echter ik zie dat hier een i5 processor in zit welke ook nog eens energiezuinig is (mij is iig verteld dat de U dit inhoud en dit niet goed werkt in combinaties met games.)
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie mening.
Heb ook nog een uitgeklede versie van de v3 gevonden ter waarde van 700 euro met een i5 4200m processor erin.
Groetjes Rik
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 448661 op 26-07-2014 14:40 . Reden: niet volgens richtlijnen ]