Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een x aantal problemen met een collega zijn One+ One toestel.

A)Om te beginnen heb ik geen internet m.u.v. Wifi. Dit is zoals jullie je kunnen indenken vrij irritant, ik stop de SIM er in (Hollandse Nieuwe) en er gebeurt.. niets? Ik heb voor aanschaf de frequenties opgezocht en Hollandse Nieuwe zou gewoon moeten werken? Ik begrijp hier niet veel van, wellicht kan iemand mij helpen?

B) Ik heb Cyanogen 11.0-XNPH25R er op staan (4.4.2). Updaten naar een andere OS (bv. ColorOS, MIUI , andere Cyanogen) lijkt onmogelijk? Als ik de telefoon reboot met volume knop down en power button komt er heel veel te staan (het lijkt haast msDOS reboot ofzo) behalve dat ik een rom kan uitkiezen om te flashen. Heb nu factory reset gedaan, maar het enige dat ie verwezenlijkte was terug gaan naar factory set van desbetreffende rom. Ik kom nog steeds niet in Color OS o.i.d., noch heb ik hier keuze in.

Voor de rest is het natuurlijk een prachtig toestel, alleen zonde als ie niet gebruikt kan worden natuurlijk :)

Alvast hartelijk dank voor de reacties, ik ben er zeker van dat er vast wel een oplossing voor is :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

1: http://www.hollandsnieuwe...ecase/handmatig-instellen . AFAIK is Hollands Nieuwe aan het meeliften op een netwerk. Dat betekend in de regel vaak dat je handmatig een APN moet instellen voordat je 3G aan de praat krijgt. Ik heb even een random Android toestel genomen maar de gegevens blijven hetzelfde natuurlijk. Na het instellen heb je misschien kans dat je even moet rebooten maar vaak is dat niet het geval.

2: Moet je niet eerste gewoon de telefoon rooten en CWM erop zetten alvorens je een andere ROM erop zet? (Zoals het altijd gaat met custom ROMS flashen? )

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 25-07-2014 15:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 20:32
3G verhaal heb ik ook last van, maar ik heb het op kunnen lossen door naar de quickbutton menu te gaan en vervolgens 3g aan en uit weten te zetten (terwijl het wel aan stond in de instellingen).

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Monkeydancer schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:50:
3G verhaal heb ik ook last van, maar ik heb het op kunnen lossen door naar de quickbutton menu te gaan en vervolgens 3g aan en uit weten te zetten (terwijl het wel aan stond in de instellingen).
waar kan ik dat precies vinden? Bellen lijkt ook niet echt te werken overigens.:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 16:02 ]

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 20:32
Haal quickbutton menu tevoorschijn door naar beneden te swipen op de homescreen. Dan icoon rechtsboven aanklikken om meerdere iconen/instellingen tevoorschijn te halen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nieuwe ROM flash zegt hij:

-- Install /Data/Media/0
Finding update packacge
Opening update package
Verifying update package
E: Footer is wrong
E:signature verification failed
Installation aborted

Ik voer de volgende stappen uit:

EDIT: Here is easier guide to jump from ColorOS to CM11S
1. Download first ROM from https://cyngn.com/products/oneplusone/
2. Reboot phone to recovery (power on and volume up together) choose update , choose new ROM , install , reboot , again in recovery , flush data, flush all , reboot and voilà. No PC needed, 5 min work. Thanks to @iamxray

ik word er beetje gek van :D

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat ik nu als beste kan doen? Terug naar ColorOS gaat ie ook niet namelijk :(

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:39
Internet moet je eerst instellen voordat je het kunt gebruiken. Hoe dat gaat staat bij hollandsnieuwe op de website. Werkt dat niet kun je contact opnemen met de klantenservice.

Om een andere rom te gebruiken moet je dat via een flashtool doen denk ik. Dan kun je een andere recovery installeren en roms flashen. Hoe dat specifiek voor een OnePlus werkt kun je vinden op xda en de OnePlus forums.
Pagina: 1