Ik heb wat problemen met mijn zelf gemaakte 7/12 volt switch. De drie 80 mm fans in mijn kast zijn alle drie via dezelfde bedrading op mijn voeding aangesloten. Ik had er al een druk knop tussen gezet, zodat ik de 80 mm fans uit kan doen. Ik wou graag ook de mogelijkheid hebben om de fans op 7 volt te zetten. Bij de plaatselijke electronica boer heb ik dus een klein schakelaartje gehaald. Er zitten drie pootjes op die schakelaar. op het schakelaartje staat verder nog: 3A en 125 VAC.
op hert linker pootje heb ik het zwarte draadje gesoldeerd (de grond), en op de rechter het rode draadje (5 volt). op het middelste pootje heb ik de grond draad van de fans aangesloten.
Op de 12 volt (geel draadje) heb ik de druk knop aangesloten. Volgens de Tutorial op Fanbus zou deze opstelling moeten werken.
Het probleem is: de computer gaat niet meer aan. De eerste keer ging hij gewoon aan, maar zodra ik schakelde ging hgij weer uit. Nu wil hij niet meer aan als ik de schakelaar op de voeding aangesloten heb. Weet iemand hoe dit komt? Had er misschien een weerstandje ofzo in de schakelaar opgenomen moeten worden?
alvast bedankt
PS: als de schakelaar niet op de voeding is aangesloten gaat hij normaal aan.
PSS: Ik heb ook bij de search gekeken, maar kon niks over mijn probleem vinden.
op hert linker pootje heb ik het zwarte draadje gesoldeerd (de grond), en op de rechter het rode draadje (5 volt). op het middelste pootje heb ik de grond draad van de fans aangesloten.
Op de 12 volt (geel draadje) heb ik de druk knop aangesloten. Volgens de Tutorial op Fanbus zou deze opstelling moeten werken.
Het probleem is: de computer gaat niet meer aan. De eerste keer ging hij gewoon aan, maar zodra ik schakelde ging hgij weer uit. Nu wil hij niet meer aan als ik de schakelaar op de voeding aangesloten heb. Weet iemand hoe dit komt? Had er misschien een weerstandje ofzo in de schakelaar opgenomen moeten worden?
alvast bedankt
PS: als de schakelaar niet op de voeding is aangesloten gaat hij normaal aan.
PSS: Ik heb ook bij de search gekeken, maar kon niks over mijn probleem vinden.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB