R9 290 onstabiel en crashes club 3d royal king (met filmpje)

Pagina: 1
Acties:

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-02 08:05
Hoi tweakers,

Ik heb een club 3d royal king hier dieik op geen enkele manier
Stabiel kan krijgen voor langer als een dag.. Tegenwoordig knalt hij
Er al na 5 minuten eruit.

Hier filmpje van het probleem.

YouTube: videocardtest

In windows draait het goed maar zodra er load op komt zwart scherm en moet de computer
Een harde reboot. Als allereerste verdacht ik mijn voeding diat was een coolermaster real power
Van 620w van alweer een paar jaartjes oud dus nadat ik switch van quiet na uber had gezet, verschillende drivers geprobeerd had en alles afgekoppeld had restte mij slechts dekaart in een andere computer te proberen. Deze had een tagan 900 watt voeding kaart daar geinstaleerd en .. Zelfde probleem.

Ik was al bezig met inpakken toen ik zag dat geheugen ook invoed op performancekan hebben.. Het pakt inieder geval stroom dus ik met een reepje opgestart en toen liep hij stabiel voor 12 uur.. (moet er bij zeggen dat het ook ee stuk koeler was Maar het was van korte duur.. Daarna weer blauwe beelden en crashes als voorheen.

Wat me opvalt als decomputer crashedis dat de kaart gloeiheet is maar dat schijnt normaal te zijn bij deze kaarten. Op de sensor heb ik hem nooit hoger als 87 graden gezien. Wat me wel opvalt is dat bij beeldwisseingen ik rare artifacten zie dat zie je ook in de video

Maar ja tagan isook geen super merkvoeding dus heb ik maar een seasonic g750 gehaald met goud label.
Die was vandaag dus binnen gekomen en je raad het al.. Precies hetzelfde euvel.

Ik denk dat we voeding nu wel uit kunnen sluiten. Wndows zou misschien kunnen het is windows 7 de kaart was geinstaleerd op een volledige nieuwe windows met niks geinstaleerd behalve de onboard soundcard

Geprobeerd

Wndows schoon geinstaleerd
meerdere driver versies
2 verschilldende computers
3 voedingen
Kast open side er af
De fan van mijn luchtververser op 100% er tegen aan laten blazen
Teruggeclocked met 20% dan is het hit en miss maar meer mis
1 scherm ipv 2 en 3
Switch quiet en uber mode beide zelfde
Voltage hoger of lager wil ik sowieso niet aan
Front fan en backfan voor airflow

Volgens mij is het ding gewoon brak maar heb geen zin in die garantie afhandeling van club 3d
En 2 weken mijn computer kwijt zijn dus als iemand nog iets weet ?

Ps kan iemand mij uitleggen waarom ik die artifacts krijg als mijn scherm wisselt in het filmpje ?

Ps 2 heb hem ingepakt en zal worden teruggestuurd

Ik denk dat deze klaar is voor de eeuwige jachtvelden van club 3d

Hoop alleen niet dat ik nu een maand moet wachten..

[ Voor 3% gewijzigd door Bartosy op 25-07-2014 16:54 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 13:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als je in twee verschillende computer hetzelfde probleem ondervindt met deze kaart dan is de kans wel erg groot dat er iets mis is met de kaart.
Dus inderdaad terugsturen.

Speed limits are like herpes.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Dat uitvallen op willekeurige momenten deed mijn Radeon ook (5770), was toen een compatibiliteits probleem met de betreffende voeding (wilde puur en alleen niet met een Antec NeoHE 550W werken, een NeoHE 430 en Earthwatts 500W wel).
Maar gezien je nu al 2 of 3 verschillende merken voedingen hebt geprobeerd denk ik dat compatibiliteit wel uit te sluiten is.

Dat gedoe met artefacts tussen het wisselen van schermen komt waarschijnlijk (kan nooit 100% zeker zijn :P ) door het wisselen van clockspeeds en dat het geheugen dan teweinig prik krijgt.
Wat ook wel eens wil gebeuren, dat bij een multimonitor setup de clockspeeds te laag gaan (naar de waardes van een single-screen setup, dan kunnen idle clocks een stuk lager dan wanneer je 2 of meer schermen gebruikt), dan krijg je ook beeld corruptie in de meeste gevallen.

Maar vrees dat je niet gek veel anders meer kan doen dan dat ding RMA sturen, er is overduidelijk wat mis met die kaart.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-02 08:05
Nemesizz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:21:
Dat uitvallen op willekeurige momenten deed mijn Radeon ook (5770), was toen een compatibiliteits probleem met de betreffende voeding (wilde puur en alleen niet met een Antec NeoHE 550W werken, een NeoHE 430 en Earthwatts 500W wel).
Maar gezien je nu al 2 of 3 verschillende merken voedingen hebt geprobeerd denk ik dat compatibiliteit wel uit te sluiten is.

Dat gedoe met artefacts tussen het wisselen van schermen komt waarschijnlijk (kan nooit 100% zeker zijn :P ) door het wisselen van clockspeeds en dat het geheugen dan teweinig prik krijgt.
Wat ook wel eens wil gebeuren, dat bij een multimonitor setup de clockspeeds te laag gaan (naar de waardes van een single-screen setup, dan kunnen idle clocks een stuk lager dan wanneer je 2 of meer schermen gebruikt), dan krijg je ook beeld corruptie in de meeste gevallen.

Maar vrees dat je niet gek veel anders meer kan doen dan dat ding RMA sturen, er is overduidelijk wat mis met die kaart.
Tja ja idd 3 voedingen dat hij het niet trok met die dm real power 620 kon ik nog geloven paar jaar oud dusnhad gekund..

Die 900 wat tagan okay.. Het is geen a merk maar 900 watt moet het kunnen trekken lijkt me..

Maar die dat die seasonic g750 het niet trok dat kan gewoon niet die 12 volt lijnen waren 11.966 volt op 100 % load in een kaarsrechte lijn voor 2 minuten totdat hij crashde waar je letterlijk van kon eten..met een schamel latje ram en een harddisk

Ik denk dat je idd gelijk had trouwens met die corruptie en de clock dan mag dat denk ik als normaal gezien
Worden maar ik vind het wel vreemd om te zien je voelt al ergens dat het stuk is en dan zie je ook allemaal strepen en vage tekens op het scherm. Als je van scherm switchedheb het nooit gezien met mijn 7850 of 7950 trouwens ik heb deze kaart vooral genomen om de 2x dvidual link

Dankje wel in ieder geval voor het verklaren van dat probleem _/-\o_