40 inch TV om op te gamen

Pagina: 1
Acties:

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Hoi allemaal,

Een vriend van me wil gaan pc gamen op een 40 inch scherm, maar er zijn hier helaas geen monitoren voor. Hij had nu zelf deze TV op het oog om te gaan halen pricewatch: Samsung UE40F6320 Zwart.
Ik vroeg me af of het uberhaupt een goed idee is om te PC gamen op een TV scherm?
Hij zit er ongeveer 2 meter vanaf en wil er ook gewoon films en series op kijken.

Wat extra advies/input van jullie wordt zeer op prijs gesteld!
Bedankt voor jullie tijd :)

EDIT: Ik kon zelf ook niet vinden of deze TV wel op een wand bevestigd kon worden, is dit mogelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door TarikLuis op 25-07-2014 14:26 ]

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Als je ogen goed zijn dan kun je vast wel lekker op een Televisie gamen, voor browsen en Windows schermen zal je de tekstgrootte iets hoger moeten zetten.

Voor games waarbij je een controller kan gebruiken (zo'n beetje iedere game) zoals een Batman, Sleeping Dogs en Tomb Raider is gamen op een televisie heel erg leuk. Voor strategie games zoals LoL, DOTA en Starcraft zal je beter een monitor kunnen gebruiken. Ten eerste zie je geen zak en ten tweede zal het niet zo prettig spelen zijn vanaf de bank(?) met een muis en toetsenbord.

Hoe het met de beeldkwaliteit en kijkafstand zit weet ik ook niet, dat is per persoon weer anders.

• TarikLuis
Dat TV scherm was idd meer voor controller games, voornamelijk random Steam games. Browsen, LoL, WoW e.d. gewoon nog op de monitor.
Is de uitgekozen TV een beetje goed of heeft iemand nog andere suggesties ?
Ongeveer 40 inch is gewenst.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Als je gewoon wat casual wil spelen op je TV voldoet zowat elke TV. Als je wat specifieker advies wil hebben, moet je wat meer info aanleveren. Budget, gewenste grootte, features, aansluitingen, enz enz.

In de Pricewatch kan je ook zelf filteren op je wensen. Kies ook voor de optie 'Beugelbevestiging' binnen de pricewatch; dan krijg je alleen de schermen die op een VESA mount kunnen.

• TarikLuis
Ah ok top.
Sowieso moet het:
~40inch zijn,
(ultra?)full HD
budget van ongeveer 500 euro
HDMI aansluitingen.

Zal zelf ook even in de PW kijken

• EG Mike
Tussen Ultra en FullHD zit nogal een verschil (zit zelfs nog een tussenmaat in). Wat voor videokaart heb je? Kan die een 4k resolutie aan (met speelbare FPS)?

• TarikLuis
Oh dat is een goeie, het is niet voor mij maar voor een vriend van me.
Even navragen.

EDIT: pricewatch: Acer Aspire Predator G3-605 I9914

GTX 760

[ Voor 49% gewijzigd door TarikLuis op 25-07-2014 17:10 ]

• TarikLuis
Oh haha, blijkbaar heeft hij pricewatch: Samsung UE40F6320 Zwart al besteld :P
Topic kan gesloten worden XD

• EG Mike
Ik weet niet wat voor games je vriend speelt (en ik wil geen discussie uitlokken), maar dat scherm heeft >42ms input lag he. Als je het mij vraagt zijn dat soort schermen niet erg geschikt voor PC gamen (lees: ik zou hem daardoor niet kopen).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

Croga

The Unreasonable Man

Wat Pryth zegt.....
Iedere televisie met enige vorm van beeldverbetering is absoluut ongeschikt voor gaming. De inputlag is echt killing voor alles wat reactie vereist. Civilisation zal mischien nog gaan maar iets anders wordt echt een probleem.

Zelfs al kun je alle beeldverbeteraars uit zetten dan blijf je meestal nogsteeds met een vertraging zitten die enorm irritant is.
Pagina: 1