Meer filters opties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:40

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Heb een verzoek tot wat extra filter opties, voor bij:
  • Bij PC behuizingen er een volume filter komen (H x B X D = XX.X L)
  • Voor CPUs een single, dual of quad socket filter, en generatie filter (hoewel ''Datum eerste prijsvermelding'' ook werkt, maar een eind datum mist.)
  • Bij monitoren een PPI sorteer optie.
  • Bij hardeschijfcontrollers een prijs per poort sorteer optie.
En dit staat al heel lang op de lijst, maar nog steeds niet uitgevoerd.
Externe reviews toe voegen aan producten

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

player-x schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:15:
Heb een verzoek tot wat extra filter opties, voor bij:

[list]
• Bij PC behuizingen er een volume filter komen (H x B X D = XX.X L)
Is al eens eerder gevraagd en is afgeschoten omdat het in onze ogen niet zo heel veel toevoegt, wat is jouw redenering dat je het graag erin wilt hebben? Het is toch belangrijker om te weten wat de afmetingen zijn?
• Voor CPUs een single, dual of quad socket filter, en generatie filter (hoewel ''Datum eerste prijsvermelding'' ook werkt, maar een eind datum mist.)
Deze bedoel je neem ik aan bij moederborden. Wellicht dat ik daar iets voor kan verzinnen, ik heb nu iets in mijn hoofd, maar dat zal ik moeten uitproberen of dat technisch en praktisch mogelijk is. Kom ik nog op terug.

Generatie filter (ik neem aan dat je Haswell of Core i3-4xxx bedoelt) is helaas technisch en praktisch niet mogelijk.
• Bij monitoren een PPI sorteer optie.
Is al eerder gevraagd en is in theorie te berekenen met het diagonaal en het aantal pixels, maar ons systeem kan die berekening niet uitvoeren. No can do dus.
• Bij hardeschijfcontrollers een prijs per poort sorteer optie.
Ik ga kijken of dit praktisch op te lossen is.
En dit staat al heel lang op de lijst, maar nog steeds niet uitgevoerd.
Externe reviews toe voegen aan producten
Ik heb dat topic zojuist verplaatst naar Mooie Features voor aandacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Glaanie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:55:
Is al eens eerder gevraagd en is afgeschoten omdat het in onze ogen niet zo heel veel toevoegt, wat is jouw redenering dat je het graag erin wilt hebben?
Het is de snelste manier om kasten op grote te sorteren.

Men zoekt een kleine kast die makkelijk weg te werken is, maar waarvan het niet uitmaakt hoe hij er uit ziet als hij maar klein is, geef je max volume, en zoek je een flinke kast voor waterkoeling, kan een minimale volume handig zijn.
Deze bedoel je neem ik aan bij moederborden. Wellicht dat ik daar iets voor kan verzinnen, ik heb nu iets in mijn hoofd, maar dat zal ik moeten uitproberen of dat technisch en praktisch mogelijk is. Kom ik nog op terug.
Nee eigenlijk voor beiden, het zoeken van DP mobo's en CPUs is nest lastig.
Generatie filter (ik neem aan dat je Haswell of Core i3-4xxx bedoelt) is helaas technisch en praktisch niet mogelijk.
Waarom niet, want ik kan nu ook op MMX of zelfs SSE versies sorteren, een dergelijke vlag kan ook voor versies gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

player-x schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Het is de snelste manier om kasten op grote te sorteren.

Men zoekt een kleine kast die makkelijk weg te werken is, maar waarvan het niet uitmaakt hoe hij er uit ziet als hij maar klein is, geef je max volume, en zoek je een flinke kast voor waterkoeling, kan een minimale volume handig zijn.
OK. Er was al een keer eerder een aanvraag voor geweest, destijds afgeschoten. Maar bij nader inzien kan ik begrijpen dat het handig is. Gaat erbij komen :)
Nee eigenlijk voor beiden, het zoeken van DP mobo's en CPUs is nest lastig.
Voor moederborden wil ik het best doen (moet alleen even kijken of het ook lukt, dus nog even een slag om de arm), maar waarom ook bij CPU's? Als je een moederbord hebt met 2 (of meer) sockets, kan je er toch gewoon meerdere CPU's met dezelfde socket in prikken?
Waarom niet, want ik kan nu ook op MMX of zelfs SSE versies sorteren, een dergelijke vlag kan ook voor versies gezet worden.
Daar gaat het dus mis op het praktische vlak. Dit zou betekenen dat we een extra specificatie aan moeten maken, maar ook dat we alle CPU's die er al instaan moeten voorzien van deze nieuwe spec. En dat is ondoenlijk. Voor MMX en SSE (en andere specs) bestaan die al jaar en dag, dus die worden, voor zover bekend, ook meteen aangevinkt als we een CPU aanmaken. En ik vind het nou niet zo dringend om hier prioriteit van te maken, zodat andere dingen blijven liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Glaanie op 05-08-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

De volgende filters/specs zijn toegevoegd:
Moederborden -> Aantal sockets, onder Socket

Behuizingen -> Volume in liter, onderaan bij de afmetingen

Hardeschijfcontrollers -> Prijs per poort, onder Hardeschijf bus (intern).

[ Voor 10% gewijzigd door Glaanie op 05-08-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Glaanie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:46:
Voor moederborden wil ik het best doen (moet alleen even kijken of het ook lukt, dus nog even een slag om de arm), maar waarom ook bij CPU's? Als je een moederbord hebt met 2 (of meer) sockets, kan je er toch gewoon meerdere CPU's met dezelfde socket in prikken?
Nee er zijn maar een beperkt aantal Xeon en Opteron CPUs geschilkt voor dual socket gebruik, en nog minder voor quad socket gebruik.

Ja de CPUs passen gewoon in het socket, maar de pinnen om met elkaar te praten zijn intern niet aangesloten.

Je moet dus goed bekend zijn met de series, en daarnaast zijn er ook meerdere generaties, je moet dus een hoop er uit filteren om de juiste te vinden.
Dit zou betekenen dat we een extra specificatie aan moeten maken
Dacht ik al, het is dus niet een technisch probleem maar valt dus meer de vergeten categorie.

En het is nu gewoon te veel werk om het als nog achteraf toe te voegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Glaanie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:46:
Daar gaat het dus mis op het praktische vlak. Dit zou betekenen dat we een extra specificatie aan moeten maken, maar ook dat we alle CPU's die er al instaan moeten voorzien van deze nieuwe spec. En dat is ondoenlijk. Voor MMX en SSE (en andere specs) bestaan die al jaar en dag, dus die worden, voor zover bekend, ook meteen aangevinkt als we een CPU aanmaken. En ik vind het nou niet zo dringend om hier prioriteit van te maken, zodat andere dingen blijven liggen.
Je hebt toch ook virtuele specs? Kun je daarmee niet een hele serie CPU's samenvoegen tot 1 serie?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb helaas het Volume-filter bij behuizingen weer moeten uitschakelen, er gaat ergens iets stuk :( Hetzelfde geldt voor het "Alleen geschikt voor"-filter.

@Dirk, waar player-x het over had, ging over de categorie Processors. Daar kan ik nergens uit de specs afleiden tot welke generatie een processor behoort.

Jij hebt het waarschijnlijk over de specificatie Processor, zoals hier http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/. Ja, daar is het in theorie mogelijk, maar dat betekent dat ik voor elke processor moet bepalen in welke generatie deze valt. Niet alleen krijg ik dan een e-nor-me lijst (zelfs als ik mij beperk tot de laatste x jaar), maar ook moet het onderhouden worden, zodra er een nieuwe CPU in de lijst wordt gezet.

Om een beetje een beeld te geven, zo ziet de code er grofweg uit:
code:
1
2
3
4
5
6
haswell = #123[1] + #123[2] + #123[3] + #123[4] + #123[5] + #123[6] [...]

if(haswell > 0)
{
  return "Haswell"
}

In de eerste regel, zoek ik binnen specificatie met ID 123 naar specwaarden met ID 1 t/m 6. Als er eentje is ingevuld, krijg je een 1 terug, anders een 0. Deze tel ik allemaal bij elkaar op en omdat je steeds maar 1 processor kan kiezen, krijg je dus altijd ook een 0 of 1 terug. En als in de code de waarde haswell meer dan 0 is, dan weet ik dat we hier te maken hebben met een Haswell CPU.

Hoewel het vrij simpel is, wordt het met een lijst zoals we hebben bij de specificatie Processor een hele lange lap code. Dan krijg je ineens niet meer 6 verschillende CPU's in een serie, zoals in dit voorbeeld, maar enkele tientallen. En hier hebben we ons beperkt tot 1 serie, maar er zijn er meerdere en dan is er ook nog AMD. Kortom, het wordt een enorm soepzooitje, het is niet goed te onderhouden.

Er is ooit het idee geopperd om binnen een specificatielijst te kunnen groeperen. Hiermee kunnen wij aan de achterkant eenvoudig aangeven welke bij elkaar horen en hoe de groep dan moet heten. Er staat een grote overhaul voor het specificatiebeheer op de planning (een groot deel van de code is meer dan 10 jaar oud en volgens mij zelfs nog door Femme zelf in elkaar geknutseld), wellicht dat dit hier gelijk in kan worden meegenomen. Ik wacht hier liever op, dan dat ik een gedrocht van een virtuele specificatie moet onderhouden.
Pagina: 1