Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem Netgear Powerline 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de connectiviteit van mijn http://www.netgear.com/ho...g/powerline/XAVB5602.aspx
Ik ben momenteel opgenomen in een ziekenhuis waar ik het internet van een linksys router (merk, model onbekend) afhaal.

Het probleem is dat de internetverbinding sinds een paar dagen om de 2-15 minuten, 2 seconden eraf valt. Ik had eerst een powerline port van Sitecom maar die heb ik geruild voor mijn huidige omdat ik dacht dat hij kapot was vanwege dit probleem.
Het is tijdens het browsen niet zo'n probleem, maar als ik wil gamen gaat dat dus niet. (FYI: ik speel League of Legends en het gevolg is dat ik steeds disconnected van pvp.net raak.) Dit zorgt voor een onspeelbaar geheel. Ik heb het ook met CS:GO en ook op skype zie ik dat ik er even uitval. Gek genoeg valt de verbinding bij skype niet helemaal weg waardoor ik tijdens een gesprek er niks van merk.

Ik heb geprobeerd om bij Component Services de IP Helper te disablen maar dit mocht helaas niet baten.
Ik heb AVG virusscanner gerunt maar die vond niks.

Is er iemand die wellicht een mogelijke oplossing voor dit probleem heeft?

Verwijderd

Je zit dus in een ziekenhuis, die een Linksys router hebben neergezet en jij daarop bent aangesloten via een Powerline adapter?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt.
Het gekke is dat het wel een paar dagen goed ging, maar sinds kort doet hij dus zo raar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil niet veel zeggen, maar ziekenhuizen hebben doorgaans erg strenge eisen mbt communicatieapparatuur o te zorgen dat je niet per ongeluk de halve IC op hol laat slaan. Heb je gevraagd of apparatuur wat OFDM-signalen over de lucht (WiFi) en hun stroomnet (powerline) toegestaan is? Zo niet, doen!

Je problemen hebben te maken met apparatuur wat op hetzelfde stroomnet aangesloten is. Misschien kun je je buurman vragen of hij z'n hartmonitor uit de stopcontact haalt om jou een sneller internetverbinding te geven :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Grappenmaker :p

Ik zit op de psychiatrische afdeling dus er zijn geen mensen met hartmonitoren in de buurt :). Of is het stroomnet veel groter dan ik in gedachten heb?
Er is van mijn kant ook over gecommuniceerd met de verpleging hier en mijn apparatuur is toegestaan.
De snelheid is trouwens niet zo heel erg van belang. Maar de hele verbinding valt gewoon 1-2 seconden weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 14:00 ]

Verwijderd

Moeilijk te zeggen hoe het stroomnet van dat ziekenhuis er uit ziet.

Heb je al geprobeerd de powerline adapters opnieuw te pairen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd ze opnieuw te pairen ja. Ik heb het ook even op een andere router aangesloten(1 van icidu) en die heeft hetzelfde probleem.
Zou het niet een softwarematig probleem van mijn kant kunnen zijn, 1 of ander malware programma ofzo wat niet gedetecteerd is door mijn AVG antivirusscanner.
Want ik sta nu op het punt om windows opnieuw te gaan installeren, maar dat is wel het laatste redmiddel voor mij.

Verwijderd

Kan je niet even testen met een Linux Live CD / USB ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het wel, maar ik ben niet zo technisch begaafd. Ik zal het wel even proberen, als het niet al te moeilijk is kom ik er wel achter. Dank voor de suggestie

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Wie zegt dat het problem ligt bij de powerline verbinding? Oftewel, een directe verdinding met de Linksys werkt wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even via die Linux Live USB geprobeerd maar dat verhelpt het probleem ook niet.

Het probleem lijkt hem dus inderdaad te zitten in de router. Er zitten waarschijnlijk teveel apparaten op aangesloten waardoor er steeds nieuwe ip-adressen worden uitgegeven. Het probleem is dat ik niet in de router kan/mag komen.
Maar stel nou dat ik dat wel zou mogen, zou er dan een oplossing voor zijn?
Pagina: 1