FC-PGA boxed?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
He, ik dacht dat alleen slot 1 boxed waren, en nu kreeg ik een e-mailtje van een bedrijf dat zij de 700E FC-PGA als een boxed verkopen en nu is mijn vraag, is deze cooler makkelijk te verwijderen, dus niet zo lastig als met een slot 1? Want ik heb net een Golden Orb besteld en die lijkt me iets ( :)) beter dan zo'n Intel ding.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ja die worden inderdaad boxed ook verkocht. De koeler zit uiteraard nog niet op de chip gemonteerd want hij wordt om de fcpga socket heen geklemd snap je? Je krijgt hem er dus los bij dus kun je zo je golden orb i.p.v. de standard heatsink monteren. Standaard heatsink van de 700 is trouwens ook best wel groot,
grtz,

Verwijderd

Als je al zo'n Golder orb (VET DING!!) gekocht hebt, waarom zou je dan een in-box kopen (kost toch alleen maar extra geld?) :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

De boxedversies van CPU's komen van het midden van de wafel in de fabriek. Deze schijnen van betere kwaliteit te zijn, en kan je waarschijnlijk beter oc'en dan de CPU's die van de buitenkant komen. Bovendien krijg je 3 of 5 jaar garantie (weet niet meer zeker) ipv 1 jaar.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
stropdas, hoe kom je aan deze informatie? Dit zijn natuurlijk interessante dingen..

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Dat van de prijs maakt niet uit, hij kost 726 gulden bij http://www.hard-ware.nl en dat is 10 piek meer dan bij de goedkoopste bij pricewatch dus dat maakt niet uit en die is dus boxed. De productiecode van de 700 is SL454 en dat is dus stepping cB0. Heb ik nagezocht op de site van Intel. Dus ik zit er over te denken om die te kopen, ben er alleen nog niet uit :(

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Dat heb ik al een paar keer gelezen sinds ik mijn celly 300A wilde opfokken, bij resultaten waren de boxedversies gemiddeld veel hoger gekomen dan tray. Iedere keer weer bijna hetzelfde verhaaltje, van die wafel, binnenste en buitenste delen.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Mooi, dan koop ik de boxed versie en dan sloop ik die Intel cooler er wel af.

Bedank voor de reacties!

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb bij hard-ware.nl een fcpga celly 533 besteld, hij is nog niet aangekomen, weet iemand of het een boxed of tray is (wordt niet vermeld in de prijslijst)?

Verwijderd

Bij Eynstein verkopen ze de FC-PGA 700 voor 696,- en ja dat is ook een CB0 .

• A3-D
  • Laatst online: 07-09 08:09
Deze schijnen van betere kwaliteit te zijn, en kan je waarschijnlijk beter oc'en dan de CPU's die van de buitenkant komen
Dat is niet helemaal waar. Ik heb momenteel een 600E Slot 1 tray die op een FSB van 154 draait (929 Mhz). Heb afgelopen week een 600E FCPGA boxed binnen gekregen uit de USA en deze komt helaas niet verder dan 145 FSB.

Oké, ik weet wel dat een SLot 1 en een FCPGA niet helemaal te vergelijken zijn maar qua cpu zijn ze toch vrijwel identiek.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

A3-D, ik zeg niet dat altijd zo is, dat verschild ook per wafel, waarom denk je dat de mensen hier zo op weken zijn gefixeerd? Omdat die wafels nooit identiek zijn, het is gewoon een feit dat in de meeste gevallen de boxedversies (het binnenste gedeelte van de wafel) hoger komen met de zelfde configuraties. Zlef heb ik een celly2 566 tray, die kwamen bij andere mensen met gemak op 850, en dat was mijn doelstelling iig. Als ik met peltier en zo wilde gaan werken, dan ga je er helemaal voor, en ben je met boxed hoogstwaarschijnlijk beter af.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
PeeJee, weet je dat zeker. Ik heb namelijk 1 week geleden een mailtje naar Eynstein gestuurd over welke stepping ze hebben maar ik heb nog steeds geen bericht.

En PeeJee, is die 700E ook een tray?

Beaves

Verwijderd

Witlof heeft een P650 van ze gekregen deze week . Ik hoor net van hem dat ie op 6.5x145@1.7V loopt (948 Mhz in WCPUID) . Ik heb het allemaal opgezocht in de tabel van Intel en hij heeft een SL3X? Nou goed dat betekend dat het een CB0 is . Eynstein kan je geen uitsluitsel geven over de stepping , aangezien ik ze dat ook al heb gevraagd , maar alles wijst erop dat ze de Cb0 hebben .

Verwijderd

En die 700E is een tray ja .

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Dus die is niet zo goed te o/c'en, tenminste als ik die verhalen hier mag geloven, maar ik denk toch dat ik hem bij Eynstein haal. Hoef ik die standaard cooler er niet af te slopen :)

Verwijderd

by FCPGA valt er nix te slopen Beaves, we are back at sockets... WAKEUP

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
sorry :), was al aan het slapen :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Op boxed processoren krijg je 3 jaar garantie, op tray processoren maar 1 jaar fabrieksgarantie, omdat die eigenlijk voor OEM's bedoeld zijn. Dat is wat ik altijd begrepen heb.
Een zelfde iets geldt voor IBM harddisks. Retail = lange garantie, OEM = korte garantie. Het is maar waar je voor kiest.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik dacht dat je 5 jaar garantie bij een boxed Intel kreeg, heb ik tenminste wel voor m'n boxed katmai 500. (hoop ik :))

• Witlof
  • Laatst online: 09:56
he PeeJee je gaat toch niet tegen iedereen zeggen dat ik een P3-650 heb die op 948 loopt he?
Dat doe ik zelf wel! :)
Met ander geheugen kom ik misschien nog wel hoger!

Verwijderd

Dan hadde de mijne maar moeten kopen , dan had ik nou geroepen dat ik een P650@948 had gehad . ;)

• Witlof
Zie ik hier enige jaloezie?

Verwijderd

Jazekers .

• Witlof
:) Mooi!! ;)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Nog 1 vraagje (ja nog een ja :))

Is er bij een boxed versie de cooler erop gemonteerd of word die er apart bij geleverd?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Dat weet ik niet, dat heb ik nog nooit gekocht. Het zou kunnen dat de verkoper ze erop zet, maar dat ze standaard er niet op zitten, maar dat weet ik niet echt.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Dit is echt de laatste repley :)

Ik heb de 700E nu bij Eynstein besteld, echt een TOP winkel, ik had een e-mailtje gestuurd en na een kwartier had ik al een antwoord!

O ja, OC-shop, bedankt voor de snelle levering!

De bestelde CPU is nu een 700E FC-PGA Tray (cB0) :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de cel2's die je bij hard-ware.nl bestelt zijn allemaal TRAY. in de prijslijst staat hij ook voor boxed (zelfde prijs bij hard-ware) dat klopt dus niet

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik kan het niet eruit halen
Daarvoor moet je moderator zijn

Pagina: 1