Nieuwe allrounder met naduk op games +/- €600

Pagina: 1
Acties:

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-03 11:59
Hallo Tweakers,

Na 7 jaar is het tijd om mijn huidige pc toch maar te vervangen. Na een kapotte gfx card en hdd en een zwakke voeding(200 watt!) is het niet meer handig om te upgraden... (Intel Q6600 en Radeon HD5550 trekt het toch niet zo best meer :/ )

Na lang rondkijken in dit forum en vele vergelijkingen maken heb ik het volgende systeem samengesteld.
Hebben jullie nog tips/opmerkingen over dit systeem? Ik zal eerst even de reguliere vragen doorlopen.

Wat heb ik bij elkaar gezocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 152,90€ 152,90
1ASRock H81M-ITX€ 54,-€ 54,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Cooler Master Elite 130€ 40,51€ 40,51
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,95€ 60,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 46,-€ 46,-
1Crucial MX100 128GB€ 59,69€ 59,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,95

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles en nog wat, maar de nadruk ligt op gamen en multimedia. C# en PHP development komt ook aan de orde.
Onder games valt o.a. Bioshock infinite, Renegade X, Left 4 Dead, Crysis 3, Command and Conquer, Doom 1&2 (Zal wel geen probleem zijn). Eigenlijk een beetje de huidige mainstream games die met het huidige systeem net hakkelig te spelen zijn...

Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs ligt rond de €600, paar euro meer is niet erg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten/randapperatuur neem ik mee:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 226BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 0,-€ 0,-
1Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Hierbij zitten ook nog een Seagate Barracuda 7200rpm HDD van 500gb (Kan type zo niet vinden, komt asap) een onbekend merk dvd speler/brander (Kan ik ook zo 123 niet vinden) en een basis toetsenbord dat ik prima vind.
Een Windows 8.1 licentie is al in mijn bezit.

Verder heb ik ook nog 6gb DDR2 Ram, is het wijs om dit nog mee te nemen?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alle basis componenten voor een nieuwe pc, op een hdd en dvd speler/brander na.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
eigenlijk geen merkvoorkeur. Ik heb nu voor een Intel oplossing gekozen wegens de single core kracht, maar als er een voordeligere AMD oplossing is (Met ongeveer dezelfde kracht) dan is dat ook prima!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de kast zo klein mogelijk houden. De kast die ik nu heb uitgezocht heeft daarbij mijn voorkeur.
Ook wil ik graag mijn surround sound houden op de Logitech Z5500 (Geluidskaart of mobo met 5.1 sound is dus belangrijk!)

Ga je overklokken?
Nee <punt> :)

Hopelijk hebben jullie nog tips of opmerkingen. Ik ben al een tijdje uit de harde waren en alle feedback is mooi meegenomen!

Be gentle met de post, het is mijn eerste hier O-)
Alvast bedankt :)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Schmitzenbergh schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:14:

Be gentle met de post, het is mijn eerste hier O-)
Alvast bedankt :)
nondeju! meteen een goede post :)

Wanneer wil jij je monitor vervangen?

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Zelf zou ik een H97 (of Z97) bordje nemen, maar gezien jouw behuizing ben je beperkt in keuze (mini-ITX).

Hou er rekening mee dat jouw DVD-writer mogelijk een IDE aansluiting heeft i.p.v. een SATA aansluiting, en dat moderne moederborden meestal geen IDE connectoren meer hebben. Even nakijken dus!

Ik zou verder nog het RAM geheugen vervangen door dit setje van Crucial (DDR3L 1,35V i.p.v. DDR3 1,5V en CAS8 i.p.v. CAS9). Is bovendien nog goedkoper ook (Belgsiche pricewatch).

Jouw DDR2 RAM zal niet passen aangezien we momenteel bij DDR3 RAM zitten (en binnen een jaar bij DDR4).

Een AMD systeem kan ook het overwegen waard zijn, als je budget zou willen vrijmaken voor een duurdere grafische kaart. Zo niet is dit systeem in orde.

Experience the mountains!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 22:50
Ik hoop dat je er rekening mee houdt dat op 128GB niet al die spellen tegelijk geinstalleerd kunnen worden? Voor de rest in orde

That's it, I'm done.

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-03 11:59
Mijn monitor is eigenlijk nog prima (full hd oid hoeft wat mij betreft nog niet! Laten we zeggen, totdat ie van gammelheid uit elkaar valt? :P)

DVD-writer is sata, 100% dus dat zit wel snor!
Wat betreft RAM, is die veel beter? hij is 4 a 6 € duurder in de Nederlandsche pricewatch en bij de site waar ik wil bestellen.

Van de DDR2 ram zal ik wel een onderzetter maken oid :)

Wat mij betreft hoeft een betere gfx card niet, deze kreeg een hoge bang for yer buck aanbeveling. Ik ben voornamelijk old-school gamer, maar wil wel eens wat andere nieuwere spellen fatsoenlijk spelen!

Ik heb nog een 500gb hdd, dus dat komt wel goed! Niet alles hoeft op de SSD.

[ Voor 6% gewijzigd door Schmitzenbergh op 25-07-2014 12:55 ]

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Schmitzenbergh schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:54:

Wat betreft RAM, is die veel beter? hij is 4 a 6 € duurder in de Nederlandsche pricewatch en bij de site waar ik wil bestellen.
Zou iets sneller moeten zijn, en zuiniger.
Is dus niet nodig, maar aangezien het slechts enkele euro's scheelt misschien het overwegen waard.

Experience the mountains!

Pagina: 1