Hallo Tweakers,
Na 7 jaar is het tijd om mijn huidige pc toch maar te vervangen. Na een kapotte gfx card en hdd en een zwakke voeding(200 watt!) is het niet meer handig om te upgraden... (Intel Q6600 en Radeon HD5550 trekt het toch niet zo best meer
)
Na lang rondkijken in dit forum en vele vergelijkingen maken heb ik het volgende systeem samengesteld.
Hebben jullie nog tips/opmerkingen over dit systeem? Ik zal eerst even de reguliere vragen doorlopen.
Wat heb ik bij elkaar gezocht:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles en nog wat, maar de nadruk ligt op gamen en multimedia. C# en PHP development komt ook aan de orde.
Onder games valt o.a. Bioshock infinite, Renegade X, Left 4 Dead, Crysis 3, Command and Conquer, Doom 1&2 (Zal wel geen probleem zijn). Eigenlijk een beetje de huidige mainstream games die met het huidige systeem net hakkelig te spelen zijn...
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs ligt rond de €600, paar euro meer is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten/randapperatuur neem ik mee:
Hierbij zitten ook nog een Seagate Barracuda 7200rpm HDD van 500gb (Kan type zo niet vinden, komt asap) een onbekend merk dvd speler/brander (Kan ik ook zo 123 niet vinden) en een basis toetsenbord dat ik prima vind.
Een Windows 8.1 licentie is al in mijn bezit.
Verder heb ik ook nog 6gb DDR2 Ram, is het wijs om dit nog mee te nemen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alle basis componenten voor een nieuwe pc, op een hdd en dvd speler/brander na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
eigenlijk geen merkvoorkeur. Ik heb nu voor een Intel oplossing gekozen wegens de single core kracht, maar als er een voordeligere AMD oplossing is (Met ongeveer dezelfde kracht) dan is dat ook prima!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de kast zo klein mogelijk houden. De kast die ik nu heb uitgezocht heeft daarbij mijn voorkeur.
Ook wil ik graag mijn surround sound houden op de Logitech Z5500 (Geluidskaart of mobo met 5.1 sound is dus belangrijk!)
Ga je overklokken?
Nee <punt>
Hopelijk hebben jullie nog tips of opmerkingen. Ik ben al een tijdje uit de harde waren en alle feedback is mooi meegenomen!
Be gentle met de post, het is mijn eerste hier
Alvast bedankt
Na 7 jaar is het tijd om mijn huidige pc toch maar te vervangen. Na een kapotte gfx card en hdd en een zwakke voeding(200 watt!) is het niet meer handig om te upgraden... (Intel Q6600 en Radeon HD5550 trekt het toch niet zo best meer
Na lang rondkijken in dit forum en vele vergelijkingen maken heb ik het volgende systeem samengesteld.
Hebben jullie nog tips/opmerkingen over dit systeem? Ik zal eerst even de reguliere vragen doorlopen.
Wat heb ik bij elkaar gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 40,51 | € 40,51 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,69 | € 59,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 573,95 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles en nog wat, maar de nadruk ligt op gamen en multimedia. C# en PHP development komt ook aan de orde.
Onder games valt o.a. Bioshock infinite, Renegade X, Left 4 Dead, Crysis 3, Command and Conquer, Doom 1&2 (Zal wel geen probleem zijn). Eigenlijk een beetje de huidige mainstream games die met het huidige systeem net hakkelig te spelen zijn...
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs ligt rond de €600, paar euro meer is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten/randapperatuur neem ik mee:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Syncmaster 226BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z-5500 Digital | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Hierbij zitten ook nog een Seagate Barracuda 7200rpm HDD van 500gb (Kan type zo niet vinden, komt asap) een onbekend merk dvd speler/brander (Kan ik ook zo 123 niet vinden) en een basis toetsenbord dat ik prima vind.
Een Windows 8.1 licentie is al in mijn bezit.
Verder heb ik ook nog 6gb DDR2 Ram, is het wijs om dit nog mee te nemen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alle basis componenten voor een nieuwe pc, op een hdd en dvd speler/brander na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
eigenlijk geen merkvoorkeur. Ik heb nu voor een Intel oplossing gekozen wegens de single core kracht, maar als er een voordeligere AMD oplossing is (Met ongeveer dezelfde kracht) dan is dat ook prima!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de kast zo klein mogelijk houden. De kast die ik nu heb uitgezocht heeft daarbij mijn voorkeur.
Ook wil ik graag mijn surround sound houden op de Logitech Z5500 (Geluidskaart of mobo met 5.1 sound is dus belangrijk!)
Ga je overklokken?
Nee <punt>
Hopelijk hebben jullie nog tips of opmerkingen. Ik ben al een tijdje uit de harde waren en alle feedback is mooi meegenomen!
Be gentle met de post, het is mijn eerste hier
Alvast bedankt