Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop RAM geheugen upgraden

Pagina: 1
Acties:

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb een HP 630 laptop met wat mindere gameprestaties.
Het leek me daarom een goed idee om mn Ram te upgraden zodat ik wat beter kan multitasken aangezien ik werk met een extern scherm een het geïntegreerde scherm. En als ik geluk heb wat meer FPS.
Nieuwe laptop krijg ik pas volgend jaar dus dat extra RAM leek me wel mooi meegenomen :)

Maakt een upgrade naar 8GB Ram daadwerkelijk verschil? Aangezien ik Intel HD Graphics heb en het geheugen daarvan dat krijgt het toch van mijn RAM geheugen?
En moet ik mn pc resetten als ik het RAM geheugen geïnstalleerd heb?

Dit zijn mijn specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 380 @ 2.53GHz
Videokaart: Intel(R) HD Graphics
Ram: 4GB (waarvan 3,80 GB beschikbaar)
Microsoft Windows 7 Ultimate Edition Service Pack 1 (64 Bits)

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 08:35

thorgal21

Forum Noob

Met meer RAM geheugen zal je FPS niet omhoog gaan in elk geval. Ook zal je nieuw Windows moeten installeren ( zo te zien heb je nu 32 bits).

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Nee heb 64 Bits Windows 7 Ultimate :)

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 08:35

thorgal21

Forum Noob

Oke, in elk geval zal je met meer RAM geheugen geen hogere FPS halen. Bottleneck is waarschijnlijk de 1e (?) gen i3 die de boel verzwakt. Ik denk niet dat er nog veel te upgraden valt en dat je moet wachten op je nieuwe laptop :)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 13:21
Aangezien je shared memory hebt, zou je wel iets van een winst kunnen halen. Ga ook kijken wat de maximale frequency is dat je laptop ondersteund voor het geheugen. Des te sneller het geheugen des te meer prestaties van de Intel HD.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 21:27
Denk dat het enige wat echt zou helpen is je CPU vervangen, hiermee zou je ook een betere video kaart krijgen aangezien deze op je CPU zit.

Ik lees bij hp dat iemand een i7-940xm in zet hp 630 gedaan heeft waar een intel HD 4000 inzit,
Ik kan niet vinden wat voor intel HD je nu heb. Er zijn waarschijnlijk ook goedkopere CPU's die kunnen maar dit is dan een die iemand al getest heeft.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ik heb een intel gma 4500mhd als het goed is. Maar is dat niet moeilijk/duur om een CPU te vervangen?
Als het onder de €100 blijft zou ik het kunnen overwegen.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 21:27
Ik denk niet dat het waard is om deze laptop iets te upgraden voor meer prestaties.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ja, denk dat ik helaas maar een jaartje moet wachten dan

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
De Intel GMA 4500M HD is van de Core 2 Duo serie, Intel HD Graphics is bij de 1e gen, HD 2000 is van de 2e gen en ga zo maar door.
Pagina: 1