Toon posts:

be quitet! voeding in oude PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Voeding

Wat is je budget?
Niet meer dan € 150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur een Be-Quiet voeding met 80 Plus Gold certification

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel komt deze in een systeem met Asus P5K Premium mobo, 2GB DDR2, 800 Mhz RAM, Core 775 CPU (onbekend welke CPU exact), DVD-brander, 1 Samsung SSD, 1 Western Digital 1,5 TB Green Disc en een GeForce 8800 GTS GPU.

Goedemorgen! :)

Ik heb een wat ouder systeem staan, maar hier zit nog geen voeding in. Nu is dit systeem maar voor tijdelijk gebruik. Ik ben van plan om voor dit systeem de be quiet! Straight Power E9 CM 680W voeding te kopen.

Deze voeding heb ik in mijn huidige PC ook en die werkt perfect. Genoeg capaciteit en lekker stil. Nu is mijn vraag, gaat deze voeding met dit oudere moederbord werken?

Nu zul je zeggen, koop gewoon op Marktplaats een goedkope tweedehands voeding, maar aangezien dit een tijdelijk systeem is en ik binnenkort iets knaps wil bouwen, dan kan ik de voeding gewoon meenemen.

ik ben benieuwd wat jullie adviezen zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/Jg7gThXvovYfZO6F/P_500.jpg

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
De voeding die je zelf aandraagt past, maar is wel wat overkill kwa wattage.
ikzelf zou gaan voor: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
of voor: pricewatch: XFX 550W Pro
Scheelt je een hoop geld.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat scheelt inderdaad een hoop geld! Ben inderdaad wel opzoek naar een modulaire voeding. En Seasonic is inderdaad ook prima. Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Een voeding gebruikt niet constant zijn maximaal leverbare wattage. Dus het is niet heel erg om een voeding te hebben die meer Watt kan leveren dan die gebruikt. Mijn voeding is 800W en bij een beetje surfen gebruikt mijn pc 170W volgens de energiemeter.

edit: ik dacht dat je hem wilde overzetten, niet goed gelezen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 09:20 ]

• Axewi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:15:
Dat scheelt inderdaad een hoop geld! Ben inderdaad wel opzoek naar een modulaire voeding. En Seasonic is inderdaad ook prima. Bedankt voor de tip!
pricewatch: Seasonic M12II 520W (dual 12v rails)
of
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
of
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W

Alle 3 volledig modulair.

Edit, om aan je be quiet wens te voldoen:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
of
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 630W CM

600+ vind ik overkill voor het systeem waar het in moet, maar ik weet niet wat je hierna gaat bestellen waar deze in overgenomen gaat worden. Maar in de meeste gevallen is voor een single gpu systeem de 600+ ook overkill.

Edit 2, Overkill is niet erg maar het is ook niet helemaal goed. De meeste voedingen leveren de beste prestatie bij +/- 85% belasting daar hebben ze die maximale efficiëntie.

[ Voor 35% gewijzigd door Axewi op 25-07-2014 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft die overkill. Ik mijn huidige (eigen) systeem heb ik een be quiet! voeding van 680 Watt zitten.

Dat systeem is een i7 4770, 8 GB RAM en een MSI N770 TF 2GD5/OC.

Voor die videokaart werd al een voeding van 600 Watt aangeraden.

In het nieuwe systeem wat ik wil bouwen komt ook zo'n soortgelijke kaart, en ook minimaal 8 GB geheugen. De CPU wordt waarschijnlijk een i5.

Is het dan niet aan te raden om rond de 600 Watt te gaan zitten?

• Axewi
http://www.tomshardware.c...gk104-review,3519-25.html
246 watt is ongeveer de max die de 770 zal pakken.

http://www.tomshardware.c...swell-review,3521-18.html
180 watt is ongeveer de max die de i7 4770 zal pakken.

Totaal zo'n 430 watt daar komt de rest nog bij wat schijven dvd brander etc.. dus met een goede 500+ zul je dit echt wel kunnen voorzien van stroom. Wil je ooit een 2e 770 erbij dan is het inderdaad te weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Axewi,

Thanks voor je tips! Zit wel erg te twijfelen tussen 520-530 Watt en 630 Watt.
Je moederbord heeft toch ook stroom nodig? En je RAM modules en harddisks? En dan ook nog zaken die je via USB hebt aangesloten? Nu zal dit maar een paar Watt zijn maar toch...

Ik heb liever teveel dan te weinig vermogen :-)

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:00:
Wat betreft die overkill. Ik mijn huidige (eigen) systeem heb ik een be quiet! voeding van 680 Watt zitten.

Dat systeem is een i7 4770, 8 GB RAM en een MSI N770 TF 2GD5/OC.

Voor die videokaart werd al een voeding van 600 Watt aangeraden.

In het nieuwe systeem wat ik wil bouwen komt ook zo'n soortgelijke kaart, en ook minimaal 8 GB geheugen. De CPU wordt waarschijnlijk een i5.

Is het dan niet aan te raden om rond de 600 Watt te gaan zitten?
Ze raden altijd teveel wattage aan, omdat de ene voeding de ander niet is, evenals het systeem waar de voeding in gaat. Een goede 520Watt kun je bijvoorbeeld prima gebruiken met jouw setup.

Dus als je een voeding gaat kiezen, kijk dan vooral naar het merk *kuch*Seasonic*kuch*.

• Axewi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:25:
Hey Axewi,

Thanks voor je tips! Zit wel erg te twijfelen tussen 520-530 Watt en 630 Watt.
Je moederbord heeft toch ook stroom nodig? En je RAM modules en harddisks? En dan ook nog zaken die je via USB hebt aangesloten? Nu zal dit maar een paar Watt zijn maar toch...

Ik heb liever teveel dan te weinig vermogen :-)
Ja klopt, maar met de 520 watt seasonic kan je wel af.
Uiteindelijk moet je het zelf beslissen de 620 seasonic is een 10,- duurder en valt daarmee nog steeds ruim in je budget. Het is niet nodig maar als jij je er beter bij voelt kan het geen kwaad. :)

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:08
be-quiet Dark Power Pr 10 550watt is misschien een optie, heeft cable management en 80-plus gold certification
de be-quiet straigth power e9 heb je ook in 580 watt met cable management
Pagina: 1