Ik probeer een SSD in een Acer 8920G laptop te plaatsen. Deze 18 inch laptop (T9300 processor) heeft twee HD's en en de C-schijf daarvan wil ik vervangen door een SSD om de machine wat op te peppen. Hoewel ik dit bij tientallen andere machine ook gedaan heb, lukt het mij bij deze Acer niet. Bij het installeren van Windows 7 op de SSD komt steeds de foutmelding 0X080???? of zoiets. Heb het BIOS van de laptop tot de nieuwste versie gebracht, maar ook dat helpt niet. Heeft iemand suggesties?
Ik zou beginnen met het aangeven van de EXACTE foutmelding.
"Mijn auto wil niet starten en hij doet raar"... daar kan een monteur ook niets mee.
"Mijn auto wil niet starten en hij doet raar"... daar kan een monteur ook niets mee.
Zoals Kraz al aangeeft, wat meer details kan geen kwaad hier ;-)
Misschien dat de HDD controller op een verkeerde instelling staat in het BIOS? Misschien dat deze op AHCI staat en moet deze gewoon op ATA staan of andersom. Dit helpt vaak bij problemen :-)
Misschien dat de HDD controller op een verkeerde instelling staat in het BIOS? Misschien dat deze op AHCI staat en moet deze gewoon op ATA staan of andersom. Dit helpt vaak bij problemen :-)
Alles is terug te redeneren naar 4
0x80 is meestal het adres voor de eerste disk aan de eerste bus, dit kent de BIOS toe. In de 'early boot stage' is het niet mogelijk om detectie van disks en bussen te doen.
De bootloader van het OS heeft daarom geen weet van disks en bussen dus die trapt de MBR (Master boot record) af op het device achter adres 0x80. De master boot record bevat informatie om een kernel te starten. De kernel zal disks en bussen detecteren, zodra de kernel alle detectie heeft gedaan kun je op een andere manier disks addresseren.
Afhankelijk van de rest van de melding lijkt het erop dat hij de SSD niet herkend en geen disk kan addresseren op 0x80. Krijg je de melding over 0x80 van de BIOS of van het OS? Either way gaat er iets met met de detectie van de SSD..
De bootloader van het OS heeft daarom geen weet van disks en bussen dus die trapt de MBR (Master boot record) af op het device achter adres 0x80. De master boot record bevat informatie om een kernel te starten. De kernel zal disks en bussen detecteren, zodra de kernel alle detectie heeft gedaan kun je op een andere manier disks addresseren.
Afhankelijk van de rest van de melding lijkt het erop dat hij de SSD niet herkend en geen disk kan addresseren op 0x80. Krijg je de melding over 0x80 van de BIOS of van het OS? Either way gaat er iets met met de detectie van de SSD..
Heb je het laatste bios erop staan,voor de laptop..
Zit de kabel, aansluiting wel goed
Zit de kabel, aansluiting wel goed
Lijkt me een instelling die niet goed staat? Staat ahci aan?
My favorite programming language is solder.
Sorry voor de onduidelijke foutmelding.
Heb het installatieproces van Win7 herhaalt om de exacte foutmelding te reproduceren.
Windows start met installeren, bij de stap: explanding files (soms bij een voortgang van 65% maar ook bij 4% en bij 15% komt deze foutmelding: 0x80070057
Bios heb ik al naar de nieuwste versie gebracht, heb de HDD controller zowel IDE als AHCI modes geprobeerd, kabels zitten absoluut goed (SSD schuift zo in de aansluiting = geen kabels).
Bestaat het dat een te "oude" machine met SATA aansluitingen geen SSD kan aansturen?
Heb het installatieproces van Win7 herhaalt om de exacte foutmelding te reproduceren.
Windows start met installeren, bij de stap: explanding files (soms bij een voortgang van 65% maar ook bij 4% en bij 15% komt deze foutmelding: 0x80070057
Bios heb ik al naar de nieuwste versie gebracht, heb de HDD controller zowel IDE als AHCI modes geprobeerd, kabels zitten absoluut goed (SSD schuift zo in de aansluiting = geen kabels).
Bestaat het dat een te "oude" machine met SATA aansluitingen geen SSD kan aansturen?
Verwijderd
Kun je het eens proberen met de hardeschijven afgekoppeld? Het is mogelijk dat je laptop simpelweg niet voldoende stroom kan leveren aan de SSD.
Welke SSD gebruik je?
Welke SSD gebruik je?
installatie DVD slecht leesbaar misschien?
geheugenbankjes al eens verwisseld? probeer het eens met 1 geheugenstrip, heb de raarste meldingen al gekregen door slecht geheugen
Verwijderd
Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij al Memtest86+ heeft gedraaid. Mocht dat niet zo zijn: dat is altijd je eerste stap bij problemen als deze. Je wilt weten of je met een stabiele computer te maken hebt.
Als de installatie stopt op willekeurige percentages bij "expanding files", dan zou ik eerst eens een nieuw dvd'tje branden op lage snelheid of Windows proberen te installeren vanaf een USB-stick, en kijken of het probleem dan nog steeds optreedt. Zoals Dirk38 al voorstelde dus. Meest gekke foutmeldingen al tevoorschijn zien komen toen ik eens een niet zo lekkere Windows-dvd gebrand had en die probeerde te gebruiken.
Deze al gezien? Error 0x80070057 when you format a hard disk drive to install Windows 7
Diverse bronnen op internet hebben het over de 100MB systeem partitie.
Beetje meer eigen inzet kan geen kwaad hoor
Diverse bronnen op internet hebben het over de 100MB systeem partitie.
Beetje meer eigen inzet kan geen kwaad hoor
[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 25-07-2014 21:50 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Heb dat van die 100MB partitie ook gelezen, maar verschillende pogingen om de schijf tijdens installatie te formatteren lopen steeds vast op dezelfde 0x80070057 foutmelding!
Heb voor de lol eens even geprobeerd om Ubuntu 13.10 te installeren. Installatie lijkt goed te gaan, maar als de machine na installatie opnieuw wil opstarten komt de fout melding READ ERROR.
SSD is zelf goed als ik aan verschillende machines via een USB kabel gebruik. Kan hem formatteren en bestanden er naar toe kopiëren, dus hij is niet stuk.
Ben bang dat deze laptop gewoon niet met een SATA SSD kan omgaan, of kan dat niet?
Heb voor de lol eens even geprobeerd om Ubuntu 13.10 te installeren. Installatie lijkt goed te gaan, maar als de machine na installatie opnieuw wil opstarten komt de fout melding READ ERROR.
SSD is zelf goed als ik aan verschillende machines via een USB kabel gebruik. Kan hem formatteren en bestanden er naar toe kopiëren, dus hij is niet stuk.
Ben bang dat deze laptop gewoon niet met een SATA SSD kan omgaan, of kan dat niet?
Ik lees dat het ook nog een probleem kan zijn dat er een GPT partitie wordt aangemaakt op een systeem dat dit niet ondersteund, of een uefi bios probleem. Je zal e.e.a. moeten uitproberen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
C2D cpu's zijn anders nog steeds de "old Skool" bios, MicroKid
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ey man,
Weet niet of je dr nog wat aan hebt, maar heb in mijn 8920G twee SSD's gehad.
-Een (sata2) OSZ vertex2 (3jaar) met windows7 en win8 (helaas daarna kaduuk schijnt OCZ ding te zijn).
- Een (sata3) Crucial M500 240 GB, (paar weken) met windows 8, dan loopt ie als een zonnetje
en de meeste Laptops van die klasse of hoger. Pure prestatiewinst. Helaas,
ouderdom sloeg toe en het beeld werd zwart en de laptop start niet meer op, waarschijnlijk de videokaart....
Anyways hoefde niks extra's te doen, Uiteraard Formateren naar NTFS. Dr in en installeren maar...
Weet niet of je dr nog wat aan hebt, maar heb in mijn 8920G twee SSD's gehad.
-Een (sata2) OSZ vertex2 (3jaar) met windows7 en win8 (helaas daarna kaduuk schijnt OCZ ding te zijn).
- Een (sata3) Crucial M500 240 GB, (paar weken) met windows 8, dan loopt ie als een zonnetje

Anyways hoefde niks extra's te doen, Uiteraard Formateren naar NTFS. Dr in en installeren maar...
Pagina: 1