Spookt het op mijn kamer?

Pagina: 1
Acties:

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:28
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn monitor waar ik helemaal niets van snap. Als ik ga slapen 's nachts dan schakel ik de stekkerdoos onder mijn bureau uit omdat mijn monitor (Packard Bell PKB MAE240W, ja I know niet de beste) een high pitch geluid maakt die je heel zachtjes hoort als je probeert te slapen en met de stroom er af doet die dit niet meer. Nu ben ik de laatste twee nachten midden in de nacht wakker geworden vanwege een zacht *biep* wat uit mijn monitor komt iedere minuut a twee minuten en het gekke is... mijn stroom is er af want mijn stekkerdoos zet ik elke nacht uit. Ik heb de stroom en VGA stekkers van mijn monitor er uit gehaald en toen stopte die biepjes, maar heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb het idee dat ik gek word.

Remy

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

Wellicht laat de stekkerdoos nog iets stroom door als hij uit staat? Haal de stekker van de monitor eens uit de stekkerdoos als je gaat slapen en kijk wat het resultaat is?

Laatste paar regels niet goed gelezen.. Goedemorgen :z :z

[ Voor 16% gewijzigd door thorgal21 op 25-07-2014 08:00 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 13:40

BaRF

bijna kerst

Als je de stekker er uit haalt blijft er hier en daar altijd wel wat power inzitten, dus dat verklaard wel waarom er nog dingen kunnen gebeuren zonder stekkertje in het stopcontact.

Je geeft zelf trouwens aan dat als je de video kabel(s) verwijderd, dat het dan ophoudt, dus dat gek worden zal wel meevallen ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 15:28
Ik dacht dat die altijd nog iets stroom doorliet, of misschien de PC, nadat ik hem uit zet. Het gekke is alleen dat ik meestal rond middernacht naar bed ga en de afgelopen nachten rond 3 uur 's nachts opeens wakker word. Ik weet niet zeker of die dan pas begint met piepen maar het lijkt er wel op, en dat zou wel vreemd zijn omdat er dan 3 uur tussen zit

[ Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-07-2014 08:03 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:09
Volgens mij staat er ook vaak wel een klein beetje spanning op de HDMI kabel.

*sowieso

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:42

mvds

Totally awesome!

Heb je heel toevallig de stekker andersom in het stopcontact gestoken? Een stekkerdoos met schakelaar schakelt meestal maar 1 draad, en dat is dus of de spanning voerende draad, of de nul. Als je pech hebt, en je schakelt de nul, dan kan het zijn dat de spanning die op het apparaat staat voldoende is om zo nu en dan condensatoren op te laden. Dan merkte ik met speakers, die gaven om de zoveel tijd een plop. Na de stekker omgedraaid te hebben, was het probleem weg.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er blijft altijd een beetje stroom "hangen" achter het stekkerblok. Dit kan je ook merken door nadat je stekkerblok uitgezet hebt je computer aan te zetten. De fans zullen dan enkele secondes draaien en het laatste stroom "op" maken (tevens is de veilige procedure als je computer kast open maakt).

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-02 20:32
Ik heb ook zoiets met mijn TV. Af en toe gaat die spontaan aan en schrik ik wakker. Beste is het te accepteren ben ik bang, succes!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Vroeger zette ik ook altijd mijn apparaten uit via de stekkerdoos. Wat mij alleen opviel is dat na verloop van tijd mijn schermen er een flinke tik van kregen. En met tik bedoel ik, backlight ging langzaam dood of inderdaad rare geluiden. Dit komt denk ook voornamelijk omdat ik mijn zooi meteen aanzetten na dat ik de stekkerdoos had aangezet. Waarschijnlijk is het beter om de apparaten even "op te laden" nadat je je stekkerdoos aanzet.

Uiteindelijk gestopt met stekkerdoos uitzetten en daarna deden de apparaten het weer normaal. Blijkbaar is de "stand-by" modus nodig/

[ Voor 7% gewijzigd door JerX op 25-07-2014 09:05 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 14:33
Remy86 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:54:
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn monitor waar ik helemaal niets van snap. Als ik ga slapen 's nachts dan schakel ik de stekkerdoos onder mijn bureau uit omdat mijn monitor (Packard Bell PKB MAE240W, ja I know niet de beste) een high pitch geluid maakt die je heel zachtjes hoort als je probeert te slapen en met de stroom er af doet die dit niet meer. Nu ben ik de laatste twee nachten midden in de nacht wakker geworden vanwege een zacht *biep* wat uit mijn monitor komt iedere minuut a twee minuten en het gekke is... mijn stroom is er af want mijn stekkerdoos zet ik elke nacht uit. Ik heb de stroom en VGA stekkers van mijn monitor er uit gehaald en toen stopte die biepjes, maar heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb het idee dat ik gek word.

Remy
Het spookt pas als op je kamer uit het niets je lamp aan (of uit) gaat en dan niet kapot is. Of dat je kast of deur open gaat en er niemand achter staat. In jou geval is het gewoon de monitor :P

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-01 10:05
Is het niet stiekem ergens een rookmelder met een bijna lege batterij? die "biept" dan ook om de zoveel tijd.

• Jean Paul
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

mvds schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:38:
Heb je heel toevallig de stekker andersom in het stopcontact gestoken? Een stekkerdoos met schakelaar schakelt meestal maar 1 draad, en dat is dus of de spanning voerende draad, of de nul. Als je pech hebt, en je schakelt de nul, dan kan het zijn dat de spanning die op het apparaat staat voldoende is om zo nu en dan condensatoren op te laden. Dan merkte ik met speakers, die gaven om de zoveel tijd een plop. Na de stekker omgedraaid te hebben, was het probleem weg.
Interessant. Ik had een tijd een stekkerdoos aan een niet geaard stopcontact hangen. Ondanks dat de stekkerdoos uit stond, stond er nog steeds ~117V op m'n apparatuur. Tegenwoordig trek ik gewoon de stekker van de stekkerdoos uit het stopcontact (en maak hedendaags ook gebruik van een geaard stopcontact ;) ).

Ondanks de knop lijkt er inderdaad nog altijd spanning op te blijven staan. Je kan proberen om zoals door mvds genoemd de stekker om te draaien, een geaard stopcontact gebruiken indien dit nog niet gebeurt of gewoon de stekker in zijn geheel uit het stopcontact trekken :Y)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

Knoetie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:07:
Is het niet stiekem ergens een rookmelder met een bijna lege batterij? die "biept" dan ook om de zoveel tijd.
Hahaha..ja dat heb ik eens gehad tijdens verhuizing een brandmelder op zolder tussen de rotzooi terechtgekomen...piep..................piep..en maar niet kunnen vinden wat het was dus pc de schuld geven..tot een keer rond 3 uur s'nachts de batterij echt bijna leeg was en hij dus volcontinue gaat staan bleren.....

Star Citizen referralcode

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
ShockWave schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:41:
[...]

Hahaha..ja dat heb ik eens gehad tijdens verhuizing een brandmelder op zolder tussen de rotzooi terechtgekomen...piep..................piep..en maar niet kunnen vinden wat het was dus pc de schuld geven..tot een keer rond 3 uur s'nachts de batterij echt bijna leeg was en hij dus volcontinue gaat staan bleren.....
Haha, zo ooit eens half het plafond los getrokken omdat ik dat k* ding niet losgemaakt kreeg.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de stoom er af gehaald heb kan je proberen het scherm even 3x aan te zetten. Alle stroom die dan nog in het scherm zit word dan verbruikt. Zelfde met een PC waar in geen stroomkabel zit. Ook deze gaat nog even kort aan wanneer je deze aanzet, fans gaan even draaien, lichtjes gaan aan.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:54
mugenmarco schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Het spookt pas als op je kamer uit het niets je lamp aan (of uit) gaat en dan niet kapot is. Of dat je kast of deur open gaat en er niemand achter staat. In jou geval is het gewoon de monitor :P
Ik heb van die aanraakgevoelige lampjes op ons hoofdeinde van het bed die regelmatig uit het niets aangaan...

Ook moest ik een paar weken wennen aan het geluid wat mn Synology maakt als hij opstart in de meterkast.

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Ha, vroeger als we de lichten in de slaapkamer van mijn ouders aandeden begon er op zolder speelgoed met geluid af te gaan zoals een geweer met geluidseffecten of van die autootjes met sirenes. Mijn (hele oude en gare) Televisie viel ook altijd random uit op mijn kamer terwijl er beneden niets aan de hand was. Later ging mijn Xbox 360 midden in de nacht ineens aan, ging de disk tray open etc. Pas geleden hoorde ik nog stemmen op mijn surround sound wat naar mijn vermoeden komt door radiozenders en noodoproepen.

Oh, en mijn televisie in de stekkerdoos maakt ook eens in de zoveel tijd een 'klik klik' geluid als die in stand-by staat, helemaal afgesloten komt dat niet voor.

Tja, denk dat het door radiogolven en storingen komt. :P

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 11:34
SN4K3 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:09:

Tja, denk dat het door radiogolven en storingen komt. :P
Zou wel eens kunnen. Mijn radio staat hier thuis op FM 89 (mnm in Belgie) en op bepaalde plekken in m'n slaapkamer heb ik geen muziek maar vage buitenlandse stemmen (geen nederlands, engels, frans of duits want die zou ik herkennen)... Echt vaag en eng als je erover nadenkt :p
Pagina: 1