5.1 pcm gamegeluid via grafische kaart hdmi mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik begreep via deze site dat games 5.1 pcm geluid bevatten en dat hdmi out op een grafische kaart geen 5.1 pcm geluid ondersteund. Is er een manier om het pcm geluid realtime te converten zodat ik via mijn hdmi out op mijn grafische kaart toch surround geluid krijg? Zoniet, hoe kan ik alsnog surround realiseren. Het is erg lastig om extra kabels te trekken dus het liefst gebruik ik de hdmi kabel die er nu ligt en geen extra optical kabel.

Voor de helderheid mijn setup:

Pc > graka hdmi out > onkyo receiver > tv

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben ze nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Ik weet niet hoeveel afstand je moet overbruggen, maar een lange optische kabel is ook aan de prijs.
Weet niet wat je naar je receiver wilt sturen, maar als dat voor met name films is zou je ook een goedkope mediaplayer kunnen overwegen natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• michielvz
Films werken al uitstekend. De versterker gaat automatisch op dts als ik een film start. Nu alleen de games nog.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

michielvz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:53:
Ik begreep via deze site dat games 5.1 pcm geluid bevatten en dat hdmi out op een grafische kaart geen 5.1 pcm geluid ondersteund.
Ik heb er geen probleem mee. 5.1 PCM in games werkt perfect. Pioneer VSX-828 icm een Radeon 4850. Heb je het geprobeerd via HDMI? Staan de settings in Windows goed?

[ Voor 3% gewijzigd door mieJas op 26-07-2014 14:37 ]

Yes, but no.

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik denk inderdaad een setting, in principe kan alles worden uitgestuurd via Hdmi, werkt bij mij ook prima.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Niet getest met games. Maar via xbmc 2x stereo uitsturen(muziek, dus verder geen AC3 stream) naar m'n receiver(Pioneer VSX-323) werkte zonder problemen vanaf mn AM1 HTPC. Zou dus in principe moeten werken

• michielvz
Waarop schakelt je receiver dan als je een game speelt? Het bronsignaal is immers geen dts.
Pagina: 1