Draadloze netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:51
Ik ben opzoek naar een draadloze netwerkadapter die goed werkt.

Tot nog toe heb ik met goedkopere USB-adapter gewerkt van Sitecom en Belkin. Uit ervaring weet ik dat deze enorm heet worden en na verloop van tijd durven ze door de warmte al eens wat matiger gaan presteren. De Sitecom is uiteindelijk overleden (door de warmte vermoedelijk) en de Belkin bleef het goed doen, maar was te traag.

Sinds de aankoop van de Asus RT-N66U router ben ik op zoek gegaan naar een netwerkadapter met 5Ghz ondersteuning die ook de snelheden kon halen. Deze dacht ik gevonden te hebben in de Asus EA-N66, maar wat is me dat een belabberd toestel. Sinds de eerste dag werkt dat toch wel dure toestel (85 euro voor betaald) niet naar behoren. Het is zo erg dat het me nu helemaal de strot uitkomt. Het toestel verliest zonder meer na opstart (gaat 's nachts van de stroom) de internetverbinding, maar hierover is niets terug te vinden in de logs. Enkel reboot helpt. Sinds kort heeft het ding ook last van jitter en ben ik verplicht het toestel een keer of 5 per dag te rebooten (soms nog iets meer).

Vandaar, tijd om deze te vervangen. Ik had ze al retour gestuurd en een nieuwe ontvangen, maar die doet het even slecht (of goed, hoe je het wil bekijken).

Ik ben niet van zin om weer tegen de 100 euro te investeren. Liefst had ik een PCI-E kaart gehad. Ik merk dat er een Intel-kaartje ontzettend lovende kritieken kreeg, maar deze lijkt enkel beschikbaar te zijn voor laptops. In de pricewatch had ik een TP-link gevonden, maar ik moet toegeven dat ik er enorm weigerachtig tegenover sta. Via het werk heb ik inmiddels verschillende routers, een repeater en een USB-adapter gehad die niet functioneren zoals het moet.

Valt er hier nog iets anders aan te raden of ben ik aangewezen op halfbakken toestellen? Een kabel leggen gaat niet zomaar aangezien het een huurhuis is. De intentie is om binnen een jaar iets te kopen waar we overal UTP gaan voorzien. Tot dan moet ik me behelpen met draadloos (powerlan ook geprobeerd, wat een rotzooi echt) en wil ik stabiel kunnen gamen. Met mijn huidig toestel kan ik zelfs niet stabiel Minecraft online spelen.

Qua budget wil ik de 50 euro zeker niet overschrijden en het moet uiteraard aangesloten kunnen worden op mijn desktop. De afstand draadloos is zo'n 4 meter naar omlaag waar de router staat met een plafond niet gemaakt van beton.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaste computers verdienen vaste verbindingen.

Hoe denk je dat mensen het in huurhuizen deden voordat WiFi bestond? Juist ja, met kabels...

Als je niet mag boren kun je nog steeds creatief een kabel langs plinten leggen, achter kasten of aan onderkant van trap enzo.

* dion_b heeft altijd in huurwoningen gewoond en ook altijd een bedraad netwerk

Oslik blyat! Oslik!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth for Desktop
Is dat dan misschien iets?
Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar de laptop variant krijgt goede reviews.

(Bekabeld is natuurlijk beter maar als je daar niet aan wilt, is dat gewoon jouw keuze.)

[ Voor 13% gewijzigd door Plato112 op 25-07-2014 01:32 ]

Speed limits are like herpes.

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Had hetzelfde probleem en heb een week of 2 geleden deze gekocht:

pricewatch: TP-Link TL-WN722N

Zelfde situatie, huurhuis, planken vloeren. Werkt goed bij mij, maar de werking zal ongetwijfeld ook beïnvloed worden door de sterkte van het signaal van je router.

Geen haperingen of vage foutlogs. Gewoon inpluggen, installeren en het ding blijft werken. Verbaast me ook wel een beetje, had in het verleden wel vaker gezanik met USB-WIFI-oplossingen. Ik zou zeggen voor dat geld de moeite waard om te proberen...

[ Voor 26% gewijzigd door Sdreeg op 25-07-2014 13:37 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe had je die Asus EA-N66 eigenlijk aangesloten? Dat ding is immers een AP/Bridge/Repeater en geen draadloze netwerkadapter. En ik kan me gezien het ontwerp (en primaire doel) van dat ding zo voorstellen dat de antenne's niet ideaal zijn opgesteld om een signaal van een lagere verdieping goed op te pikken.

Heb je überhaupt al eens getest hoe de kwaliteit van het signaal is op de verdieping waar je de problemen hebt? Want als dat beroerd is kan je adapters blijven kopen, zonder ooit echt een goed resultaat te krijgen natuurlijk.

Verder staan er in de pricewatch talloze PCI / PCI-e wifi adapters: http://tweakers.net/categ...maeSIIXBjy7gjUhnoe4FfTe_w

Het beste is waarschijnlijk een model waarbij de antenne(s) aan een kabel zitten zodat je wat meer mogelijkheden hebt om ze optimaal te plaatsen.

Verder sluit ik me aan bij dion_b: kabel trekken verdient altijd de voorkeur. Ik woon ook in een huurappartement, maar daar heb ik gewoon kabels liggen. Deels door een ongerbuikte telefoonkabel te vervangen door UTP, deels in kabelgootjes op de plinten, waar nodig door een muur heen (gaten van een vorige bewoner hergebruikt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:51
Die intel lijkt me wel wat.

Bekabeld is natuurlijk altijd de ideale oplossing. De ontvangst is overigens gewoon goed. Mijn vriendin werkt in dezelfde kamer steeds draadloos op haar laptop en onze beide smartphones hebben ook gewoon goede ontvangst. Met de oude USB-adapter had ik overigens ook nooit problemen met de ontvangst. We hebben hier zelfs op alle toestellen volledige ontvangst.

De EA-N66 staat in adapter-modus, een standaard aanwezige modus. Hiervoor wordt het toestel ook gewoon aanbevolen en hiervoor heb ik het toestel gekocht.

Ik ga eerst kijken om een gat door de vloer te boren naar beneden (houten planken) en dan via het valse plafond een kabel naar beneden. Als dat niet lukt dan ga ik gewoon voor die Intel-kaart.
Pagina: 1