Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recensies extern of eigen beheer?

Pagina: 1
Acties:

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 08:34
Ik heb een website gemaakt voor een bedrijf dat mobiele telefoons repareert. Nou gebruik ik momenteel op deze site een eigen systeem waarop klanten een recensie kunnen schrijven van hun reparatie. Dit is heel eenvoudig en ook de beoordelingen worden mooi als Rich snippet sterren weer gegeven in google zoekresultaten.

Nou zit ik wat te twijfelen of ik niet beter een bedrijf als Trustpilot, FeedbackCompany, Kiyoh etc. kan inschakelen voor deze recensiefunctionaliteit. Dit kost namelijk behoorlijk wat geld maandelijks, en het enige voordeel is naar mijn idee dat het wat betrouwbaarder overkomt dan een eigen systeem. Wat vinden jullie? Er komen (momenteel) ca. 10 recensies per maand binnen.

Heeft een extern 'recensiebedrijf' veel meerwaarde?

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

TheDane

1.618

Een "eigen" recensiesysteem doet me altijd aan "Wij van WC eend adviseren ... WC eend" denken. Wat dat betreft heeft een extern systeem dus imo wel degelijk meerwaarde, maar voor "slechts" 10 recensies per maand is het inderdaad wel een aardige kostenpost.

Merk je dat er momenteel, dank zij die recensies, meer traffic en/of reparaties komen?
(O.a.) Trustpilot heeft een gratis proefperiode waarin je e.e.a. kunt uitproberen. Wellicht de moeite waard.

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 08:34
Ik merk zeker een toename van de traffic en reacties sinds de recensies ook getoond worden in de zoekresultaten.
Het nadeel van een proefperiode is dat als blijkt dat het niet wat is dat je wel een heel aantal recensies in de prullenbak kunt gooien.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waarom laat je de klant niet beslissen, op basis van de extra kosten en baten die jij kunt bedenken? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Het idee achter recensies is "vertrouwen". Een bezoeker is hierdoor eerder geneigd een bestelling te plaatsen omdat er ook al andere klanten zijn die blijkbaar iets besteld hebben (de shop lijkt dus actief) en daarover dus een (hopelijk positieve) mening hebben.

Externe systemen zoals Truspilot hebben al een prima naam opgebouwd en wekken vertrouwen op. Ook omdat in dit soort systemen ook de negatieven recensies blijven staan. In een eigen gebouwd systeem is altijd zelf te manipuleren welke recensies je toont.

Je zult voor je zelf moeten nagaan of het uit kan. Krijg je daadwerkelijk meer bestelling als je een systeem als Trustpilot gebruikt, en weegt dat op tegen de kosten.