Ik heb al sinds 2007 dezelfde muis. Een goede corsair G9.
Ooit een beetje te impulsief aangeschaft na heel erg teleurgesteld te zijn geweest in de levensduur van een Microsoft wireless laser muis.
Eerst kon ik de aanschafprijs als middelbaarscholier van 95,- euro niet verantwoorden, maar na flink wat te hebben afgewassen heb ik het me goedgepraat. Nu 7 jaar later mag ik geloof ik niet klagen over de kosten per jaar.
Hij doet het nog steeds goed al ben ik inmiddels af van de gewichtjes en de brede grip, de dpi staat met een dual monitor setup vrij hoog en ik moet iedere keer lachen wanneer ook maar iemand anders mijn pc probeert te bedienen.
Nu merk ik dat af en toe het scrollwieltje een beetje stroef gaat. Normaal freewheeled hij door overvolle mappen zonder problemen. Ik maak hem steeds schoon maar ik merk dat de rek er langzaamaan uitgaat.
Nu is het beste om even veel muizen te proberen, maar ik woon nu in Zweden en vind de paar muizen die ik ben tegengekomen in de schappen een beetje bagger. Je moet de Trust omzeilen en ik word niet echt warm van de nieuwe Logitechs.
Ben haast aan het overwegen om weer een G9 (X?) aan te schaffen maar de markt is natuurlijk vooruitgegaan.
Ik hoef echt niet persé iets te vinden van dit jaar, maar voel je vrij om te vertellen welke muis jij nu zelf zou aanschaffen en waarom?
Ik ben gewoon weer opzoek naar iets van degelijke bouwkwaliteit, niet te groot, freewheel scroll en misschien nog andere kwaliteiten waar jullie me van op de hoogte kunnen brengen.
Je mag ook gewoon een eerbetoon achterlaten aan je huidige of trouwgediende muis.
Enige punten naar huidige fabrikanten die een deugdelijk product neerzetten (Corsair?) graag.
--
Ik snap dat ik ook gewoon kan googlen naar (Best mouse 2014) maar een muis is zo een persoonlijk en veelgebruikt item dat ik waarde hechte aan medetweakers' opinie.
[ Voor 0% gewijzigd door Basilange op 24-07-2014 22:03 . Reden: Typfout ]