Nieuwsgierig naar voor een volgende muis na 7 jaar

Pagina: 1
Acties:

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-02 08:45
Afbeeldingslocatie: http://static.bootic.com/_pictures/1546923/logitech-g9.jpg

Ik heb al sinds 2007 dezelfde muis. Een goede corsair G9.

Ooit een beetje te impulsief aangeschaft na heel erg teleurgesteld te zijn geweest in de levensduur van een Microsoft wireless laser muis.

Eerst kon ik de aanschafprijs als middelbaarscholier van 95,- euro niet verantwoorden, maar na flink wat te hebben afgewassen heb ik het me goedgepraat. Nu 7 jaar later mag ik geloof ik niet klagen over de kosten per jaar.

Hij doet het nog steeds goed al ben ik inmiddels af van de gewichtjes en de brede grip, de dpi staat met een dual monitor setup vrij hoog en ik moet iedere keer lachen wanneer ook maar iemand anders mijn pc probeert te bedienen.

Nu merk ik dat af en toe het scrollwieltje een beetje stroef gaat. Normaal freewheeled hij door overvolle mappen zonder problemen. Ik maak hem steeds schoon maar ik merk dat de rek er langzaamaan uitgaat.

Nu is het beste om even veel muizen te proberen, maar ik woon nu in Zweden en vind de paar muizen die ik ben tegengekomen in de schappen een beetje bagger. Je moet de Trust omzeilen en ik word niet echt warm van de nieuwe Logitechs.

Ben haast aan het overwegen om weer een G9 (X?) aan te schaffen maar de markt is natuurlijk vooruitgegaan.

Ik hoef echt niet persé iets te vinden van dit jaar, maar voel je vrij om te vertellen welke muis jij nu zelf zou aanschaffen en waarom?

Ik ben gewoon weer opzoek naar iets van degelijke bouwkwaliteit, niet te groot, freewheel scroll en misschien nog andere kwaliteiten waar jullie me van op de hoogte kunnen brengen.

Je mag ook gewoon een eerbetoon achterlaten aan je huidige of trouwgediende muis.

Enige punten naar huidige fabrikanten die een deugdelijk product neerzetten (Corsair?) graag.

--

Ik snap dat ik ook gewoon kan googlen naar (Best mouse 2014) maar een muis is zo een persoonlijk en veelgebruikt item dat ik waarde hechte aan medetweakers' opinie.

[ Voor 0% gewijzigd door Basilange op 24-07-2014 22:03 . Reden: Typfout ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 19:10
Ik gebruik al enkele jaren een Logitech G700, draadloos of bedraad een erg prettige muis. Vooral de vorm gewicht en bouwkwaliteit doen het erg goed, ik heb nog nooit een andere muis gehad die ik zo prettig vind vasthouden.

Wel is de muis wat aan de grote kant.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik even mis is of je ook daadwerkelijk gamet of bij toeval een gaming muis hebt gekocht. Zo niet dan kan ik van harte de Logitech Performance Mouse MX aanraden. Het is voor mij bijna de perfecte muis, het enige is dat het scrollwiel te gevoelig is; je kunt met een knopje schakelen tussen een soepele scrollmodus (met hoge resolutie) of een traditionele klikstand, maar in die kilkstand worden hele kleine bewegingen van het scrollwiel toch geregistreerd wat in sommige programma's tot onbedoelde acties kan leiden. Los van dat euvel is het echt een ideale muis en ik heb nog geen betere gevonden. Enige opmerking is dat Logitech zelf aangeeft dat de dark field technologie minder geschikt is voor gaming, al snap ik niet waarom; de muis is super nauwkeurig en reageert zeer snel.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/19678/19678.png

• Basilange
Dankje Tiwazz en Bigs voor de reactie.

Ik moet eerlijk zeggen dat de muis in de afgelopen jaren zeker een game hier en daar heeft gespeeld.

Maar daar tegenover staat net zoveel tekstverwerken, browsen en andere desktop taken.

De variable dpi knoppen waren wel erg handig bij sketchup of andere graphische applicaties.

Hebben jullie een duidelijke voorkeur voor bedraad of draadloos? Ik wilde toendertijd graag draadloos (kocht die microsoft 6000)? Denk nu namelijk dat ik blij ben me nooit zorgen te hebben gemaakt over accu of batterijen.

Hebben de bovengenoemde muizen een freewheel optie?

[ Voor 4% gewijzigd door Basilange op 24-07-2014 22:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb zelf nu de Roccat Kone XTD, zeer uitstekende muis, qua mogelijkheden (8200DPI, gewichten, de zeer uitgebrijde software, geheugen en CPU in de muis, ?lampjes?) en qua grip en die zaken, muis is wel "groot", heeft geen freescroll (maar wel echt het meest robuuste en fijne scrollwiel ooit imo, en ik heb al heel veel muizen gezien en gehad in mijn als dan niet korte leven) en een beetje duur, maar ach...

[ Voor 25% gewijzigd door Kuusj op 25-07-2014 00:02 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Je bent bekend met corsair. Is de Corsair M95 niks voor jou? Prima muis, gladde glijders. Fijne grip.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik kan je de Logitech G400s aanraden. Een degelijke muis die gewoon heel goed doet wat hij moet doen, zonder onnodige gimmicks.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-02 13:32
Bigs schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:20:
Wat ik even mis is of je ook daadwerkelijk gamet of bij toeval een gaming muis hebt gekocht. Zo niet dan kan ik van harte de Logitech Performance Mouse MX aanraden. Het is voor mij bijna de perfecte muis, het enige is dat het scrollwiel te gevoelig is; je kunt met een knopje schakelen tussen een soepele scrollmodus (met hoge resolutie) of een traditionele klikstand, maar in die kilkstand worden hele kleine bewegingen van het scrollwiel toch geregistreerd wat in sommige programma's tot onbedoelde acties kan leiden. Los van dat euvel is het echt een ideale muis en ik heb nog geen betere gevonden. Enige opmerking is dat Logitech zelf aangeeft dat de dark field technologie minder geschikt is voor gaming, al snap ik niet waarom; de muis is super nauwkeurig en reageert zeer snel.

[afbeelding]
En de accu is bizar snel leeg... als je iedere avond een paar uurtjes games dan hangt het ding iedere week aan de lader. Als de TS al klachten had over de levensduur van de wireless van Microsoft... korter dan de MX Performance heb ik het nog niet meegemaakt. Verder idd wel een heel erg fijne muis.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16
MicGlou schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:52:
[...]

En de accu is bizar snel leeg... als je iedere avond een paar uurtjes games dan hangt het ding iedere week aan de lader. Als de TS al klachten had over de levensduur van de wireless van Microsoft... korter dan de MX Performance heb ik het nog niet meegemaakt. Verder idd wel een heel erg fijne muis.
Voordeel is dan wel weer dat je de accu gewoon kan opladen terwijl je de muis gebruikt ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als je toch tevreden bent met je huidige muis. Koop dan gewoon dezelfde? Boeiend dat de markt vooruit is gegaan. Ik gebruik ook al jaren dezelfde muis. En toen deze stuk ging, heb ik gewoon weer dezelfde gekocht. Helaas zijn ze nu niet meer leverbaar en zit ik vast aan de opvolger (die gelukkig ook wel goed is.. daar niet van) Maar ik zie niet in waarom je het risico zou lopen om een muis te kopen die misschien toch niet zo lekker werkt als degene die je nu in bezit hebt.

*sowieso

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Croga

The Unreasonable Man

DonJunior schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:01:
Als je toch tevreden bent met je huidige muis. Koop dan gewoon dezelfde? Boeiend dat de markt vooruit is gegaan.
^^ Dit was ook mijn eerste gedachte. Ik heb de G9 ook jaren gebruikt en toen hij het eenmaal begeven had was ik strak van plan weer een G9 te kopen.

Totdat ik voor een klein beetje meer deze zag:
Afbeeldingslocatie: http://gaming.logitech.com/assets/47824/g700s-gaming-mouse-images.png

Ik heb zelf zijn voorganger (die er iets minder flitsend uit ziet maar verder, volgens mij, hetzelfde doet) en ik wil niet meer anders! Thuis hangt hij aan het draadje aan de computer, als ik naar m'n werk ga zit de ontvanger in m'n laptop en de muis in de tas. Meer dan genoeg power om de dag door te komen (of twee) en 's avonds hangt hij toch weer aan de kabel.

Daar wel bij opgemerkt dat gaming de enige reden is om déze te kopen. Zou ik niet gamen dan zou ik voor een eenvoudiger model gaan (zoals de G400; de non-gaming muizen van Logitech zijn écht geen optie).

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30

Wailing_Banshee

You're Next

Croga schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:05:
[...]
Maar wel bij opgemerkt dat gaming de enige reden is om déze te kopen. Zou ik niet gamen dan zou ik voor een eenvoudiger model gaan (zoals de G400; de non-gaming muizen van Logitech zijn écht geen optie).
Ik heb een G400s thuis om te gamen, vind ik een prettige muis. En een M500 op kantoor. Die heeft (net zoals die MX van Bigs een optie om het scrollweeltje te laten freewheelen of te laten "klikken". En hij werkt op elk oppervlak... Maar het is geen gaming muis.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Corsair G9? Logitech G9 bedoel je neem ik aan?

• Basilange
DonJunior schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:01:
Als je toch tevreden bent met je huidige muis. Koop dan gewoon dezelfde? Boeiend dat de markt vooruit is gegaan. Ik gebruik ook al jaren dezelfde muis. En toen deze stuk ging, heb ik gewoon weer dezelfde gekocht. Helaas zijn ze nu niet meer leverbaar en zit ik vast aan de opvolger (die gelukkig ook wel goed is.. daar niet van) Maar ik zie niet in waarom je het risico zou lopen om een muis te kopen die misschien toch niet zo lekker werkt als degene die je nu in bezit hebt.
Och, with due diligence nietwaar?

Ik vind het gewoon leuk om even te babbelen over muizen en andermans bevindingen. Iets wat ik in mijn huidige omgeving niet echt kan.

(De muis van mijn huisgenoot bijvoorbeeld Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21VMBk7eD5L._SL500_SS100_.jpg

Het is toch echt een gevoelsitem waar iedere tweaker wel een mening over heeft en de nodige uurtjes per dag mee doorbrengt.

Dit blijft toch iets heerlijks:

Heeft er iemand een record muis die misschien wel 10 jaar is meegegaan?

Ik ga met de genoemde modellen wel even fijn reviews lezen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-02 13:32
Basilange schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Och, with due diligence nietwaar?

Ik vind het gewoon leuk om even te babbelen over muizen en andermans bevindingen. Iets wat ik in mijn huidige omgeving niet echt kan.

(De muis van mijn huisgenoot bijvoorbeeld [afbeelding]

Het is toch echt een gevoelsitem waar iedere tweaker wel een mening over heeft en de nodige uurtjes per dag mee doorbrengt.

Dit blijft toch iets heerlijks:

[video]

Ik ken wel iemand die nog een werkende Logitech MouseMan heeft... een draadloze met bal, die muis is zeker al 20 jaar oud. Wordt uiteraard bewaard voor de nostalgie, maar is zeker een veel gebruikt voorwerp geweest.

Een collega van mij gebruikt nog steeds zijn Logitech MouseMan Marble... die is ook al 15 jaar oud.

Mijn vader heeft nog steeds een oude Click! muis die hij ook nog steeds gebruikt, is ook zeker al 10 jaar oud. Het grappige is zelfs dat hij door de jaren heen meerdere nieuwe muizen heeft aangeschaft en ook inmiddels zijn overleden... die Click! die blijft maar terug komen.

Ik heb thuis overigens ook nog een oude MX700 die ik tot 2 jaar geleden heb gebruikt... die muis doet het ook nog vrijwel perfect en is heel veel gebruikt, alleen de accu is nu waardeloos.

En ik ken er nog wel een paar die echt al jaren en jaren met dezelfde muis doen...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 25-07-2014 10:58 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:02

skoozie

SCSI

Thuis gebruik ik voornaamlijk een Logitech G5v2 omdat de pasvorm fijn is.
ik heb een G9 met een kabelbreuk ergens die verliest geregeld het contact maar vond ik ook een fijne muis.
een G700 vond ik net iets te zwaar en groot voor kantoor werk met laptop. deze heb ik afgewisseld voor een G400 (zelfde vorm als G5v2) maar omdat de draad iedere keer in de knoop zat heb ik de Logitech MX Anywhere gekocht, ook freescroll maar wel een stuk kleiner dan de andere muizen, heeft ook de voor mij vereiste duim knoppen maar moet het stellen zonder DPI schakelaar (tenzij daar misschien de scroll klik voor misbruikt kan worden)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

oei, gamemuizen...

Prioriteit 1 is eigenlijk de sensor die er in zit. Bij voorkeur geen angle snapping, geen prediction, geen smoothing.

Laat je niet verleiden tot 10000 dpi reclame

Prioriteit 2 is pasvorm.

-_-

Verwijderd

Ik heb hier al járen een Logitech Performance MX in gebruik. Over de gebruiksduur van de accu is wel wat te zeggen. Ik heb er namelijk eentje privé die al wat jaartjes oud is en die moet ik inderdaad met regelmaat opladen (kwestie van usb kabeltje in je pc en je kunt gewoon doorwerken, dus helemaal geen belemering). Niet omdat de accu slecht is geworden, maar dat is altijd al zo geweest.

Ik heb er echter ook eentje zakelijk die nog geen jaar oud is. Deze accu gaat van begin af aan al veel langer mee dan die vorige ooit heeft gedaan. Stel, maandagochtend is hij volledig opgeladen, dan kan ik bijna twee weken met een acculading doen. Dat houdt in: 10x8 uur werken. Bij mijn weten is dat best een redelijke accuduur voor een draadloze muis.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 22:24

dlmh

Lo-Fi

Ik heb zelf onlangs de Evoluent Vertical Mouse aangeschaft en wil nooit meer anders. Het is in het begin even wennen aan de afwijkende houding maar het is echt een verademing voor je pols en onderarm.

Mijn enige bezwaar tegen de muis is dat je arm iets minder nauwkeurig is dan je hand + pols, maar daar wen je snel genoeg aan.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:09

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben ik de enige die al jaren Trust muizen gebruikt. Heb 4 jaar lang een Trust GXT 14s gebruikt, tot hij 2 weken geleden begon te haperen. Heb nu een Trust GXT 32s, en die doet het ook perfect. Voor €23,- een mooie, fijne muis, met genoeg knoppen en instel mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/es.engadget.com/media/2011/07/gtx32-portadatrust.png

---RAWE CEEK!!!---

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30

Wailing_Banshee

You're Next

Basilange schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Even moeten zoeken:

http://www.amazon.com/Log...F8&n=172282&s=electronics

We hebben er nog zo een. Al een jaar of 15 ofzo. Daarom voor mij niets anders meer dan Logitech! De enige reden dat ik een paar jaar geleden mijn iFeel Mouseman heb vervangen is omdat het kunststof aan de zijkant "vies" werd (gaat op een gegeven moment plakken).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb al sinds 2003 een MX 500, dus de kwaliteit van Logitech was toen in ieder geval wel goed ;) De rubberpootjes en het stickertje aan de onderkant zijn er af gesleten en ook het logitech logo aan de bovenkant is er ver afgesleten maar verder is de muis nog goed.

Ik moet eigenlijk ook twee nieuwe muisjes hebben, maar ik denk dat dit inderdaad weer Logitechs gaan worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

[afbeelding]
Dit was mijn vorige muis en ik vond hem eerlijk gezegd wat te lomp. De rubberen plaatjes aan de zijkant slijten vrij snel, waardoor bij mij aan één kant het plastic onder het rubber zichtbaar was, wat niet fijn aanvoelde. Ook zorgde deze muis ervoor dat mijn handen meer gingen zweten en kwam daardoor veel vuil op be bovenkant. Verder was het een leuke muis.

Ben ondertussen overgestapt van jaren Logitech-muizen naar een Sensei Raw met rubberen coating. (ding is 40-50 euro) en dit bevalt erg goed. Hij is degelijk en de kabel is verpakt in gevlochten draad, dus deze zul je niet snel kapot krijgen door schuren langs de bureaurand oid. De rubberen coating ligt fijn in de hand en ik ondervind geen transpiratieproblemen meer. Verder is de DPI hoger dan de Performance MX, wat accurater muizen oplevert, ookal is dat even wennen. Het logo kun je aan/uitzetten, dit is een zachte, witte LED die langzaam dimt/feller wordt om de zoveel seconden.

Hij ziet er simpel uit en is volgens mij bedoelt als budget gaming ding, maar werkt erg fijn in algemeen gebruik. Mijn grootste struikelpunt van de MX was de lompe vormgeving (hij is breed en zwaar) en rare rubber/plastic plaatsing.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Het lijkt mij een nogal persoonlijke keuze. Heb enige tijd wat muizen geprobeerd nadat m'n Logitech MX510 gejat was op het werk.
  • Logitech G5; prima sensor, net als de Logitech MX510 de meest prettige (en voor mij ergonomische) vorm
  • CM Storm Sentinel; drama sensor, ondanks dat dit een dure gaming muis moest voorstellen, niets dan problemen met de sensor (verspringende cursors, lift-off problemen). Vormgeving was redelijk, wat te plat, maar techniek en support was belabberd
  • Razer Deathadder 3500dpi; prima sensor, maar de vorm van de muis bleek voor mijn hand toch onprettig
  • Logitech G400s; bevat hedendaags (een van) de beste sensoren voor muizen, meest prettige (en voor mij ergonomische) vorm _/-\o_

Wat wellicht helpt met de keuze is om b.v. een MediaMarkt binnen te wandelen en alle ter display gestelde muizen proberen (qua vorm). Persoonlijk blijf ik bij Logitech i.v.m. de vorm.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 21:31
Jean Paul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:40:
Het lijkt mij een nogal persoonlijke keuze. Heb enige tijd wat muizen geprobeerd nadat m'n Logitech MX510 gejat was op het werk.
  • Logitech G5; prima sensor, net als de Logitech MX510 de meest prettige (en voor mij ergonomische) vorm
  • CM Storm Sentinel; drama sensor, ondanks dat dit een dure gaming muis moest voorstellen, niets dan problemen met de sensor (verspringende cursors, lift-off problemen). Vormgeving was redelijk, wat te plat, maar techniek en support was belabberd
  • Razer Deathadder 3500dpi; prima sensor, maar de vorm van de muis bleek voor mijn hand toch onprettig
  • Logitech G400s; bevat hedendaags (een van) de beste sensoren voor muizen, meest prettige (en voor mij ergonomische) vorm _/-\o_

Wat wellicht helpt met de keuze is om b.v. een MediaMarkt binnen te wandelen en alle ter display gestelde muizen proberen (qua vorm). Persoonlijk blijf ik bij Logitech i.v.m. de vorm.
Uitermate goede tip, gewoon bij een MM testen hoe ze in de hand liggen idd! Dat is het belangrijkste!

(En vervolgens uiteraard wel online kopen)

User Error -- Please Replace User

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ikke_Niels schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:55:
[...]
Uitermate goede tip, gewoon bij een MM testen hoe ze in de hand liggen idd! Dat is het belangrijkste!

Basilange schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:00:
Nu is het beste om even veel muizen te proberen, maar ik woon nu in Zweden en vind de paar muizen die ik ben tegengekomen in de schappen een beetje bagger.
hele goede tip
volgende keer de openings post iets beter doorlezen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:14:
Ik heb hier al járen een Logitech Performance MX in gebruik. Over de gebruiksduur van de accu is wel wat te zeggen. Ik heb er namelijk eentje privé die al wat jaartjes oud is en die moet ik inderdaad met regelmaat opladen (kwestie van usb kabeltje in je pc en je kunt gewoon doorwerken, dus helemaal geen belemering). Niet omdat de accu slecht is geworden, maar dat is altijd al zo geweest.

Ik heb er echter ook eentje zakelijk die nog geen jaar oud is. Deze accu gaat van begin af aan al veel langer mee dan die vorige ooit heeft gedaan. Stel, maandagochtend is hij volledig opgeladen, dan kan ik bijna twee weken met een acculading doen. Dat houdt in: 10x8 uur werken. Bij mijn weten is dat best een redelijke accuduur voor een draadloze muis.
Klopt, de mijne (1,5 jaar oud) gaat ook ruim 2 weken mee. Wat nog steeds kort is in vergelijking met sommige andere muizen, maar wel acceptabel (vooral omdat je hem gewoon via usb kunt opladen). Er zit nu een GP Recyko+ batterij in van 2000mAh, ik zit er nog over te denken om die te vervangen door een Eneloop Pro van 2550 mAh voor wat extra uithoudingsvermogen.

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Meestal is het aanbod erg gelimiteerd en gefocussed op een aantal merken. De MM hier heeft veelal de goedkope ergo-lijn van MS in de display en wat losse merkjes her en der. Een muis kopen blijft toch een beetje proberen en reviews lezen.

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

creon schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:05:
[...]

[...]

hele goede tip
volgende keer de openings post iets beter doorlezen
Er zijn genoeg Media Markten in Zweden te vinden ;)
creon schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:26:
hij zegt toch dat hij al in de schappen gekeken heeft
maar alles wat daar ligt bagger is
Mja, welke schappen van welke winkel(s) staat er niet bij. Over het algemeen heeft een grotere Media Markt aardig wat muizen ter display staan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jean Paul op 25-07-2014 12:29 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hij zegt toch dat hij al in de schappen gekeken heeft
maar alles wat daar ligt bagger is

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Sinds ik een muis van Razer heb aangeschaft, heb ik eigenlijk niks anders meer gehad voor mijn desktop. Begonnen met de Diamondback Plasma. Omdat die goed beviel, heb ik er ook één gekocht destijds voor mijn laptop. Daarna heb ik een Deathadder gekocht en dat is echt dé muis voor mij. De eerste versie van de Deathadder had geen rubberen grip aan de zijkant wat voor mijn al gauw zweterige handen niet altijd fijn was. Later heb ik deze vervangen door de Deathadder Black Edition en die wordt intensief gebruikt. Als deze op is, koop ik dezelfde weer terug als ze er nog zijn. Ik hou zelf niet van veel poespas op een muis, ze moeten voorzien zijn van fatsoenlijke bouwkwaliteit/duurzaamheid, genoeg grip, goede sensor en één of twee extra duimknoppen.

Verwijderd

Als je veel games speelt zou ik je aanraden of de Deathadder 2013 of de logitech g400s.

Beide hebben bijna probleemloze sensoren en zijn optisch.

Laser muizen zijn voor gamen niet 100% aangeraden door de build-in acceleration.

G400s als je kleine / middel handen hebt.
Deathadder als je grotere handen hebt.

Ook kun je evt. Voor de Zowie muizen gaan, worden veel aangeraden maar heb er zelf geen ervaring mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 12:33 ]

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:28:
Als je veel games speelt zou ik je aanraden of de Deathadder 2013 of de logitech g400s.

Beide hebben bijna probleemloze sensoren en zijn optisch.

Laser muizen zijn voor gamen niet 100% aangeraden door de build-in acceleration.

G400s als je kleine / middel handen hebt.
Deathadder als je grotere handen hebt.
Ik heb zelf relatief grote handen. De grootte van de Deathadder was ook niet zozeer het probleem, de vorm was het wel. In den beginne voelde het inderdaad fijn aan, mijn hand rustte erg fijn op de muis. Bij intensief gamen merkte ik toch dat de vorm tegen ging werken, met name het veel optillen van de muis zorgde bij mij voor krampen.

Verwijderd

Jean Paul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Ik heb zelf relatief grote handen. De grootte van de Deathadder was ook niet zozeer het probleem, de vorm was het wel. In den beginne voelde het inderdaad fijn aan, mijn hand rustte erg fijn op de muis. Bij intensief gamen merkte ik toch dat de vorm tegen ging werken, met name het veel optillen van de muis zorgde bij mij voor krampen.
Denk dat de krampen gewoon even een aanwenning zijn haha.
Ik zelf gebruik de deathadder op een steelseries qck+ muismat, dus hoef deze nauwelijks op te tillen.

De g400s zou ook nog een optie zijn qua vorm. Heeft een inkeping aan de duimkant waarbij je deze makkelijk op tilt.

• hydrargyrum
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik heb zelf de 80 euro op tafel gelegd om logitech's nieuwe flagship te kopen, en heb er totaal geen spijt van gehad. De knoppen zijn perfect uitgevoerd, net als de vorm in het algemeen. Hij is lekker nauwkeurig, en ook de freescroll-functie is ideaal. pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-02 16:17
Ik heb jaaaren lang de Logitech G7 gehad, geweldige muis. Ging helaas stuk na een jaar of 6. Toen maar overgestapt naar een Razer Mamba.

Zware tegenvaller... Rare 'uitval' om sommige momenten en het scrollwieltje begon al na een goeie maand te piepen bij het scrollen. Erg jammer.

• Basilange
Er zal vast wel een winkel zijn met een degelijke tentoonstelling ben deze echter nog niet tegengekomen.

Om muizen te bekijken terwijl ze in een doos zitten is ook zowat. Er is er hier een met een wat uitgebreide collectie (veel Razor en Logitech) waar ze allemaal zo onder het beveiliginspul hebt zitten dat je de muis zelf neit te pakken krijgt.

Maar ik moet zeggen dat ik het leuk vind om de verschillende muizen te zien langskomen. Er zitten een paar voor mij exoten bij waar ik nog nooit van had gehoord. Ga ze zeker verder bekijken.

Ben nu inderdaad aan het kijken of een wireless toch interessant is om te overwegen.

Grappig om te zien is dat een Razor muis erg controversieel is. De een zweert erbij terwijl de ander ze mijdt.

Ikzelf meen me een klasgenoot te herinneren waar we bij een middagje gamen maar op de xbox zijn overgegaan. Zijn Razor was niet goedkoop maar moest constant opnieuw ingeplugged worden (had wel een funky kleurtje).

De Evoluent lijkt me een hele andere wereld van muizen. Heb voor de aardigheid mijn pols stijf gehouden en geprobeerd met mijn arm te muizen. Vloog alle kanten op de eerste vijf minuten maar ik kan me voorstellen dat het gebruiken van een groter gewricht van je pols vraagd.

De G502 lijkt weer een hele degelijke, ik merk toch dat het kunnen uitschakelen van de scrollweerstand een enorme aantrekkingskracht heeft. Ben ik dan toch ingesloten door een fabrikant?

De door Croga genoemde Logitech G700 lijkt niet verkeerd zeker het feit dat het een data over kabel muis is wanneer deze oplaadt. Zou het makkelijk zijn om deze bedraadt te hebben aan mijn desktop en zodra deze van het kabeltje afkomt dat hij switched naar mijn laptop?

In iedergeval iedereen bedankt voor het willen delen van wat muiservaringen. Ik heb er plezier in.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

TheNephilim

Wtfuzzle

M2M schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:06:
oei, gamemuizen...

Prioriteit 1 is eigenlijk de sensor die er in zit. Bij voorkeur geen angle snapping, geen prediction, geen smoothing.

Laat je niet verleiden tot 10000 dpi reclame

Prioriteit 2 is pasvorm.
Klopt, er lijken hier dan ook weinig mensen bezig met welke sensor erin zit. Vandaar dat ik de G400s aandroeg, die heeft naast een geweldige sensor ook een prettige vorm.

De G400s is een opvolger van de G5, die weer opvolger is van de MX518 en dergelijke. Een serie degelijke gamemuizen, met een geweldige sensor.

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:26
Ik had zelf de cyborg rat 7, die ik bij de launch gekocht had. Zat echt heerlijk in de hand voor mij, maar de sensor hield er na een paar maanden mee op (cursor versprong sowieso regelmatig bij het optillen van de muis waar ik me al aan stoorde). Ik heb toen een roccat kova+ gehad ongeveer 2 jaartjes. Het wieltje wil niet meer wielen en de lijm onder de rubberen stukken aan de zijkanten liep er als honing onderuit. En de teflonvoetjes onder de muis pakten enorm veel stof waardoor ik om de zoveel tijd met een wattenstaafje in de weer moest. Misschien dat ik dikke pech heb maar ik vond het allemaal nogal teleurstellend (roccat staat nu bij mij op hetzelfde niveau als trust ). En helaas vind ik veel muizen van logitech en razer niet echt fijn qua vorm, dus daar kan ik verder niet veel over zeggen.
Nu heb ik een goedkoop cmstorm devastator setje (tobo/muis) en die muis doet het tot nu toe prima. Gewoon simpel spul zonder fancy software of andere toeters en bellen. Gaat het kapot over 2 jaar dan is dat ook niet erg en komt er een nieuwe. Dure 'highend' muizen doe ik niet meer aan.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025

[afbeelding]
Ik gebruik deze muis ook al jaren en ben er erg tevreden over. Heerlijk ding! Ik game ook met deze muis en dat gaat prima. Ik gebruik geen muismat, gewoon op m'n glanzende bureau. De muis doet het trouwens ook op glas. Echt een aanrader! Ik heb deze muis nu bijna 4 jaar in gebruik en ziet er nog bijna nieuw uit. Alleen het Logitech logo is iets vager geworden. Ik gebruik eni time 2000mah batterijen die ik trouwens ook al 4 jaar heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door Eli3l op 25-07-2014 14:30 ]

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
MicGlou schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:52:
[...]

Ik doe rustig een maand of twee met de batterij in mijn Logitech MX en ik gebruik 'm elke dag minimaal 2 uur. Gewoon goede oplaadbare batterijen gebruiken.

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 12:04
Ben zelf dit jaar van een g9x naar Steelseries Kana v2 overgestapt. Reden was dat het scrollwieltje niet goed meer werkte.

Pluspunten tov de g9x is vooral de sensor, formaat, en het gewicht. Aangezien ik in het bezit ben van kleine handen. Ik was in het begin bang dat ik het 'freewheelen' zou missen maar dat valt bij mij erg mee.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02 18:49

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb hetzelfde probleem als de Topicstart, dus ik blijf meelezen. Sinds ik werk gebruik ik de g9 (ik gebruikte hem thuis ook al)

Met de presision grip en "snelste stand" kan ik met de muis van mijn hand op tafel, met mijn vingers, de muis over 2 full-hd schermen bewegen. (heb hele grote handen) Ik doe veel "muis intensief" werk dus moet wel goed kunnen muizen.

Maar heb ook kabelbreuk (scrollwheel is nog goed)

Stadia was beter....

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Basilange schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:19:
Ikzelf meen me een klasgenoot te herinneren waar we bij een middagje gamen maar op de xbox zijn overgegaan. Zijn Razor was niet goedkoop maar moest constant opnieuw ingeplugged worden (had wel een funky kleurtje).
Gamen met een draadloze muis = meh. Beste oplossing is een draadje, laat je nooit in de steek en reageren altijd beter. Ik heb zoveel modellen gezien/getest die draadloos zijn en hoewel ik geen fan ben van al die draadjes, als het een plek is waar je enkele uren of meerendeels van de dag besteed, dan heb ik liever dat het goed in orde is.

• Pataar
  • Laatst online: 16-01 12:04

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Basilange
Ah, Dankjewel.

Ik denk dat ik een muis excursie naar Stockholm zal ondernemen. Het zal misschien gek staan in de winkel als ik mijn eigen muis meeneem om te vergelijken.

Zelf heeft deze G9 die ik nu heb me mijn eigen smaak laten ontwikkelen. De Microsoft Wireless (6000?) had me het idee gegeven dat ik graag een grote stevige muis will voor heel mijn hand.
DPI had ik toen nog niet van gehoord en met de CRT/kleine TFT maakte het ook niet zoveel uit dat je het ding overal mee naar toe sleepte op de muismat. (Dit was ook de leeftijd dat veel mensen nog hun ouders computer gewend zijn en daar mag vaak een muis niet "te snel" zijn.)

Eenmaal de G9 gekregen met zijn twee grips en gewichtjes ben ik meteen voluit aan de slag gegaan. Wilde hem zo groot en zwaar mogelijk (kinderlijke cod 2 snipe ambities). Probeerde zelfs nog ingame de DPI knoppen te gebruiken om te snipen.

Hoe cool dit ook allemaal was na een halfjaar heb kwam ik in een la de andere grip tegen, deze heb ik toen voor de aardigheid er eens op gezet. Zeer stroef en voelde vreemd aan.
Mezelf geforceerd er een tijd mee te werken en ook alle gewichten eruit gehaald om het andere extreme te ervaren.

Ik wist niet zeker of ik verkocht was maar na een maand weer de oude setup geprobeerd en wilde daar niet meer aan beginnen.

De korte grip en het lage gewicht was precies goed en nog steeds 6.5 jaar later.

Ik weet niet of ik het moet doen maar ik neem aan in Zweden dat net als in Nederland een dergelijke regel bestaat dat je iets zonder reden retour mag sturen binnen bepaalde tijd. Dus misschien de stoute schoenen aantrekken en de twee uiteindelijke kandidaten bestellen? Ik weet dat het niet netjes is.

Verwijderd

check deze cherry bomb dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.com/medias/global/ce/9000_9999/9100/9170/9176/917616_RB_01_FB.EPS_1000.jpg

hahahaha nog goedkoop ook

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Jean Paul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:40:
Ik doe al heel lang met draadloze symmetrische optische Logitech muizen. Voor laptop bij een unifying receiver model uitgekomen wat de MX510 was en nog voor hij stuk was een extra besteld. Als die op de Logitech site ooit nog eens fors in de ramsj gaat dan koop ik er nog minimaal een op voorraad.

Niets zo persoonlijker als een muis. Als iets bevalt dan zou ik niet weten waarom je niet hetzelfde weer zou kopen :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rukapul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:31:
[...]

Ik doe al heel lang met draadloze symmetrische optische Logitech muizen. Voor laptop bij een unifying receiver model uitgekomen wat de MX510 was en nog voor hij stuk was een extra besteld. Als die op de Logitech site ooit nog eens fors in de ramsj gaat dan koop ik er nog minimaal een op voorraad.

Niets zo persoonlijker als een muis. Als iets bevalt dan zou ik niet weten waarom je niet hetzelfde weer zou kopen :)
Ik wil best nog een paar MX500's kopen als die net zo lang mee gaan (heb mijn huidige nu 11 jaar), maar ik denk dat USB dan al uitgefaseerd is en de MX500 is dat helaas nu al.

Ik heb wel net twee simpelere logitechs besteld omdat de muis van mijn vriendin kapot is. Ik ben benieuwd of die ook zo lang meegaan. Volgens mij is het zwakste punt van de meeste muizen het kabelje en daarna het scrolwiel :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Basilange
Rukapul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:31:
[...]

Hah, deze heb ik aangesloten op de beamer/netbook. Werkt inderdaad fijn maar hij zal nooit de keus worden als de G9 nog op mijn bureau ligt.

Hetgene wat je zegt over weer dezelfde kopen is inderdaad nog een optie maar soms is wat achtergrond informatie aangenaam. En als een goed geïnformeerd tweaker weet beter waar hij zijn geld (zeker voor een opeenvolgende keer) aan uitgeeft.
En ik heb liever de persoonlijke mening van ervaren tweakers dan een kort door de bocht "Top Five Mice 2014" artikel op een website waar geen gevoel achter zit echter gewoon een manier om wat advertentie ruimte te creëren.

De Cherry Bomb komt helemaal uit het niets. Wat is het bedrijf dat hier achter zit (google is een beetje bewolkt met de query Cherry Bomb Mouse)

[ Voor 4% gewijzigd door Basilange op 25-07-2014 19:43 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Cherry is bij mij vooral bekend van de mechanical switches voor toetsenborden. Zij maken de meest gebruikte mechanical switches (dus niet die in de meeste budget tobo's zitten).
Ze maken ook toetsenborden en naar wat ik nu lees dus ook muizen.

Speed limits are like herpes.

• Basilange
Aha.

Ik typ dit op MX browns. Gaaf ik wist niet dat dit bedrijf ook muizen maakt. Dat kan een hele goede bouw zijn.

Gaan we opzoeken.

--

Ah ik zou nu een hele hoop varianten (Cherry mice) via amazon. De prijzen zijn heel redelijk. Hij bevalt je dus goed?

[ Voor 31% gewijzigd door Basilange op 25-07-2014 20:07 . Reden: Nieuwe Informatie ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb zelf net een Logitech G502 gehaald ter vervanging van mijn MX Performance welke een vervanger was van mijn MX 1000. Ik zal van de week even een reviewtje plaatsen. :)

Hele sensor verhaal is misschien ook wat overtrokken, ik ga er vanuit dat er grote verschillende tussen de bovengenoemde generaties zitten maar ik werd niet ineens een betere gamer terwijl ik op best hoog niveau shooters heb gespeeld (en nog wel doe).

[ Voor 42% gewijzigd door chaoscontrol op 25-07-2014 20:03 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik ben vanmiddag even naar de mediamarkt b ij ArenA geweest en daar alle gaming muizen vastgehad en de knoppen even gevoeld. Ik weet dat deze anders voelen dan wanneer het nieuw is want iedereen zit er aan en is dus al "ingesleten", wat duidelijk merkbaar was bij sommige muizen.
In mijn eigen topic werd mij verteld dat de G502 wel goed is, maar niet €65 goed.
Daar kan ik me op zich in vinden alleen vind ik de G400s persoonlijk even net niet helemaal mijn ding kwa gevoel.
De G502 voelt goed, alleen weet ik niet of de sniper button wat gaat worden evenals het "zware" scrollwheel. Zit voor mij net niet helemaal lekker alsmede de 2 extra knoppen bij de linker muisknop.
Verder voelt het wel als gegoten en vergelijkbaar met mijn G9.
Waarom bouwt Logitech geen G9/502 muis met G400s internals?

Ook even de toetsenborden gevoeld en jezus wat voelt zo'n Razer Blackwidow Ultimate 2014 goed. Heb ook zijn grotere broertje gevoelt met numeriek gedeelte er naast. En natuurlijk in US international.
Brede Enter en brede Shift knoppen, heerlijk net als "vroeger" en echte toetsaanslagen.
Helaas wel aan de prijs €139 of €149 welke je wilt.
Ben verder tevreden met mijn Logitech G510, maar ga zeker zo'n mechanisch toetsenbord overwegen als deze er mee ophoudt.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ikzelf gebruik trouwens als sinds 2006 de eerste variant van de Logitech G5. Ik ben een vrij actieve gamer en het enigste probleem dat ik tot nu toe gehad heb is dat de gliders een keer versleten waren, maar die kreeg ik toen nog gratis nieuwe van Logitech. Helaas heb ik het idee dat die service niet meer zo goed is als toen.

Toch zou ik zeker weer een Logitech muis kopen als ik een nieuwe nodig had. Ligt mij lekker in de hand en zijn bijna altijd van goede kwaliteit.

Speed limits are like herpes.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:00
Spit Gamingmuizen [Deel 2] eens door en al je vragen zullen beantwoordt worden.

Verwijderd

Scrtz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:37:
Spit Gamingmuizen [Deel 2] eens door en al je vragen zullen beantwoordt worden.
haha, dankjewel wist nog niet dat die bestond...

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 17:07
Ik ben ook erg tevreden over de G502, mocht dat toch niet helemaal zijn wat je wilt, Logitech heeft net een G402 Hyperion Fury aangekondigd. Wordt iets goedkoper, minder hoge maximale DPI en geen freescroll. Maar mocht je daar niks mee willen is dat denk ik ook een hele interessante optie. Denk ook niet dat ie aanpasbare gewichtjes heeft, want zie geen klepje zitten.

Heb daarnaast ook een G602 voor bij de laptop, ben ook daar heel tevreden over als zijnde desktop muis, weet niet hoe die zich bij het gamen verhoudt.

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ziet er ook mooi uit, alleen weet ik niet of je dan niet beter €5 extra uitgeeft voor de G502. Die heeft dan wel 1 knop bovenop extra, maar of je daar echt wat mee doet?

Het is natuurlijk wel zo dat je in de meeste gevallen rond de 2000 DPI zal zitten om mee te werken.
Ik wel in ieder geval.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Verwijderd

Heb sinds kort de Steelseries Rival top ding!
Pagina: 1