Mijn computer heeft dus jaren lang z'n best gedaan maar het is ondertussen toch tijd voor vervanging. Voor school komt er naast deze computer een laptop dus is het niet van belang.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, geen specifieke games/genres maar ik voorspel dat ik wel wat meer FPS ga spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is rond de 1300 puur voor de PC zelf en eventueel naar de 1350 (puur voor de tower exclusief windows etc). Assemblage doe ik zelf (voor het eerst).
Een tweede monitor wil ik graag later toevoegen en hier zijn suggesties meer dan welkom (144Hz? 1440p?) maar niet te duur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard randapparatuur niks speciaals.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb 6-7 jaar uit mijn huidige PC kunnen persen ook al is het natuurlijk niet meer op high. Ik wil dan ook dat hij makkelijk te upgraden is en lang mee gaat.
Hierom heb ik dus ook een 850W voeding gepakt wat als ik me niet vergis genoeg zou moeten zijn voor een tweede R9 290 en eventueel overklokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel i5
(Asus moederbord)
Sapphire kaart (Lagere temperatuur als ik me niet vergis)
Coolermaster eventueel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast (wat ik heb gekozen) moet een window hebben en onderdelen die qua kleur matchen is een plus (hoewel prestaties belangrijker zijn). Geluid en ruimte is niet belangrijk, temperatuur en prestaties wel.
Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk maar hoogstwaarschijnlijk wel.
(Eventuele) toekomstige upgrades (suggesties welkom):
-Toetsenbord (mechanisch)
-Monitor (144Hz? 1440p?)
-Crossfire R9 290
-SSD (RAID 0?)
EDIT: Ik wil dit systeem deze maand nog bouwen maar aangezien ik over een maand ongeveer student word en dan korting op Windows (8.1) kan krijgen vroeg ik me af of er geen proefversie mogelijk was tot dan?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, geen specifieke games/genres maar ik voorspel dat ik wel wat meer FPS ga spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is rond de 1300 puur voor de PC zelf en eventueel naar de 1350 (puur voor de tower exclusief windows etc). Assemblage doe ik zelf (voor het eerst).
Een tweede monitor wil ik graag later toevoegen en hier zijn suggesties meer dan welkom (144Hz? 1440p?) maar niet te duur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard randapparatuur niks speciaals.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb 6-7 jaar uit mijn huidige PC kunnen persen ook al is het natuurlijk niet meer op high. Ik wil dan ook dat hij makkelijk te upgraden is en lang mee gaat.
Hierom heb ik dus ook een 850W voeding gepakt wat als ik me niet vergis genoeg zou moeten zijn voor een tweede R9 290 en eventueel overklokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel i5
(Asus moederbord)
Sapphire kaart (Lagere temperatuur als ik me niet vergis)
Coolermaster eventueel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast (wat ik heb gekozen) moet een window hebben en onderdelen die qua kleur matchen is een plus (hoewel prestaties belangrijker zijn). Geluid en ruimte is niet belangrijk, temperatuur en prestaties wel.
Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk maar hoogstwaarschijnlijk wel.
(Eventuele) toekomstige upgrades (suggesties welkom):
-Toetsenbord (mechanisch)
-Monitor (144Hz? 1440p?)
-Crossfire R9 290
-SSD (RAID 0?)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 203,90 | € 203,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 167,95 | € 167,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 342,05 | € 342,05 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,79 | € 67,79 |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,75 | € 62,75 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Cooler Master V Series V850 | € 133,03 | € 133,03 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 100,99 | € 100,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.298,21 | |
EDIT: Ik wil dit systeem deze maand nog bouwen maar aangezien ik over een maand ongeveer student word en dan korting op Windows (8.1) kan krijgen vroeg ik me af of er geen proefversie mogelijk was tot dan?