Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lange afstand streamen - WiFi/LAN? *

Pagina: 1
Acties:

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:58
Hi Tweakers,

Ik heb een camcorder met HDMI. Daarvan wil ik graag de HDMI output gebruiken om te livestreamen. Het is de bedoeling dat ik aan de wandel kan gaan met de camera en toch kan streamen. Mijn idee was als volgt:

- Een laptop/mini PC + HDMI Capture Card die het signaal rechtstreeks uitzendt via WiFi.
- Daarvoor krijgt de laptop een LAN-kabel aangesloten, die weer aan een router zit.

Gisteren heb ik getest met twee DD-WRT WRT54G's, die 250 miliwatt lopen (ja, dat mag niet, dat weet ik). De ontvanger had de standaard omnidirectionele antennes erop. De zender had zelf geknutselde richtantennes.Als resultaat kreeg ik gisteren ongeveer 150 - 200 meter.

Ooit heb ik twee richtantennes tegen elkaar gezet en dat leverde rond de kilometer bereik op. Maar die stonden natuurlijk stil. Met een camera keer je nog wel eens, dus richtantennes lijken me geen optie.

Ik wil natuurlijk graag meer. 500 - 1000+ meter zou ideaal zijn. Welke opties heb ik dan nog? Of moet ik het hele HDMI over LAN/WiFi maar vergeten en zijn er veel betere oplossingen die me wel die afstand kunnen bieden? Of vraag ik iets onmogelijks?

Verwijderd

Op internet staan genoeg apparaten die dat kunnen. Gewoon even googelen. Iets te vroeg gezecht

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 20:23 ]

• RiccardoNL
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:17:
Op internet staan genoeg apparaten die dat kunnen. Gewoon even googelen.
Routers/boosters die boven de 500 meter kunnen, omnidirectioneel? Dan zou ik een linkje heel tof vinden, want ik kon ze niet vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om te beginnen wil je 802.11n gaan gebruiken ipv verouderde 802.11g - meuk. Bij gelijke omstandigheden kun je bij n ongeveer 33% verder reiken dan bij g. Niet dat je dan opeens boven de km gaat komen, maar 300m moet haalbaar zijn.

Wat je dan kunt doen is meerdere AP's met omnidirectionele antennes, of anders iig repeaters met een mesh-netwerk.

Volgend punt: HDMI streamen vreet bandbreedte. Bandbreedte die je bij uiterste range van WiFi absoluut niet gaat hebben. Je zult dus grof moeten transcoden om de boel voor die paar Mbps werkbaar te krijgen. Hoe zag je dat voor je?

Oslik blyat! Oslik!

• RiccardoNL
dion_b schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:14:
Om te beginnen wil je 802.11n gaan gebruiken ipv verouderde 802.11g - meuk. Bij gelijke omstandigheden kun je bij n ongeveer 33% verder reiken dan bij g. Niet dat je dan opeens boven de km gaat komen, maar 300m moet haalbaar zijn.

Wat je dan kunt doen is meerdere AP's met omnidirectionele antennes, of anders iig repeaters met een mesh-netwerk.

Volgend punt: HDMI streamen vreet bandbreedte. Bandbreedte die je bij uiterste range van WiFi absoluut niet gaat hebben. Je zult dus grof moeten transcoden om de boel voor die paar Mbps werkbaar te krijgen. Hoe zag je dat voor je?
De DDWRT's had ik nog liggen van een aantal jaar geleden. Daarom had ik die dus gebruikt. Maar bedankt voor de tip. Ik heb gisteren getest met een USB HD webcam op pakweg 600 - 700 kbps. Prima beeld. Het is niet de bedoeling in mb's per seconde te gaan streamen.

Ik zag het voor me als een grote antenne met krachtige router op een inklapbare paal. In theorie zou je op hogere hoogte een beter bereik moeten kunnen neerzetten. Ik wil dan vervolgens een houder in een rugtas maken waarin de ontvangst antenne komt, op ongeveer dezelfde hoogte. Een mini PC of laptop staat aangesloten op de ontvangstantenne d.m.v. een USB of CAT-oplossing.

Vanaf daar gaat de stream naar een CDN als bijvoorbeeld YouTube Live. Of lokaal laten streamen en weer laten oppikken als IP cam op een andere laptop. In het geval dat de verbinding er mee ophoudt. Dan blijft de stream ten minste aan, maar ontbreekt alleen het signaal.

Hopelijk heb ik het zo een beetje goed uiteengezet. Als je nog meer vragen hebt over m'n plannen, stel ze gerust. Ik stel het zeer op prijs dat jullie meedenken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan zou ik om te beginnen een titelchange aanvragen, aangezien HDMI drie ordes van grootte meer data verstuurt dan wat je hier wilt. Dat zal mensen op verkeerde been zetten ;)

Oslik blyat! Oslik!

• RiccardoNL
dion_b schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:41:
Dan zou ik om te beginnen een titelchange aanvragen, aangezien HDMI drie ordes van grootte meer data verstuurt dan wat je hier wilt. Dat zal mensen op verkeerde been zetten ;)
Je mag 'm wat mij betreft veranderen naar iets beters. Ik wist niet precies hoe ik het moest formuleren.
--

Zou mijn idee met de antennes werken, trouwens? Vanaf palen/masten zenden en ontvangen? Misschien met point-to-point/yagi antennes? Of luisteren die heel nauw?

[ Voor 17% gewijzigd door RiccardoNL op 25-07-2014 00:18 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RiccardoNL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:03:
[...]

Je mag 'm wat mij betreft veranderen naar iets beters. Ik wist niet precies hoe ik het moest formuleren.
Daar heb ik de rechten niet voor, ik ben mod harde waren, niet netwerken. Gewoon een topicreport hier aanmaken en iemand doet het voor je.
--

Zou mijn idee met de antennes werken, trouwens? Vanaf palen/masten zenden en ontvangen? Misschien met point-to-point/yagi antennes? Of luisteren die heel nauw?
Misschien, maar wees eens wat helderder over waar je dit gaat doen. Of het allemaal vlak is en line-of-sight heeft vs zeer grillig landschap maakt nogal wat uit. Ook maakt uit wat je aan infra hebt/makkelijk kunt aanleggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1