Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• buistie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-11-2023
Goedemiddag allemaal,

Wij hebben nu thuis een LG 42pg6000 hangen die opzich er goed bevalt alleen de glasplaat aan de voorkant is beschadigd dus moet er een nieuwe komen.

Nou zag ik pricewatch: LG 50PB560U Zwart deze plasma vandaag in de aanbieding. Tevens kom ik er niet achter of dit nou Full hd is of HD ready diverse sites geven verschillende dingen aan. Is dit nog de moeite waard of toch overstappen naar LED?

Ik hecht geen waarde aan 3d en smart tv etc.

Alvast bedankt

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is een Full HD TV, alleen in de Pricewatch staan er 2 verschillende resoluties(Full HD & HD ready).
Op de officiële site van LG staat dat het een Full HD TV is. Dat moeten we maar aannemen! :)

Overigens heb ik geen ervaring met Plasma's. Ik heb zelf een LED TV als PC monitor en dat volstaat prima. Als je het echt niet weet, zou ik even naar de Media Markt gaan en het daar zelf ervaren. Ik hoop dat ze nog wel plasma's hebben staan.

[ Voor 22% gewijzigd door MysticX op 24-07-2014 17:39 ]

hi!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De gemiddelde Mediamarkt heeft volgens mij geen plasma's staan en zo ja dan lijken ze er negatief uit te springen door de tl verlichting. Meest voor de hand liggend bij de Mediamarkt is dat je met een dertien in een dozijn Samsung thuis komt.

• buistie
Bedankt voor jullie reacties! Bij de mediamarkt waar ik ben geweest hadden ze helemaal geen plasma's meer staan! Ik heb de LG toch maar besteld omdat ik over de huidige ook zeer tevreden ben!

Verwijderd

S1NN3D schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:51:
De gemiddelde Mediamarkt heeft volgens mij geen plasma's staan en zo ja dan lijken ze er negatief uit te springen door de tl verlichting. Meest voor de hand liggend bij de Mediamarkt is dat je met een dertien in een dozijn Samsung thuis komt.
Wat is er mis met thuiskomen met een Samsung?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:49:
Wat is er mis met thuiskomen met een Samsung?
Tenzij je 2000+ wilt uitgeven: het beeld. Daar onder is elke Panasonic plasma veruit superieur.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

TS heeft een LG plasma gekocht, geen Panasonic. Bovendien is de beeldkwaliteit van een Panasonic weliswaar superieur maar dat is het stroomverbruik ook.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:33:
TS heeft een LG plasma gekocht, geen Panasonic. Bovendien is de beeldkwaliteit van een Panasonic weliswaar superieur maar dat is het stroomverbruik ook.
Dat zijn voornamelijk oude koeien die niet meer van toepassing zijn. Ja, het verbruik is hoger maar zeker niet zo dramatisch als de meeste minder geïnformeerden willen doen overkomen. Een vooroordeel dus.

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
Plasma 4ever... Of iemand moet me een oled aanbieden :)

Verwijderd

S1NN3D schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:15:
[...]

Dat zijn voornamelijk oude koeien die niet meer van toepassing zijn. Ja, het verbruik is hoger maar zeker niet zo dramatisch als de meeste minder geïnformeerden willen doen overkomen. Een vooroordeel dus.
Wat een onzin, de 'minder geïnformeerden'....De eerste 2 TV's van 50" die ik in de pricewatch zie:

LCD met 51w verbruik
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

Plasma met 199w verbruik
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart

Dat is inderdaad zeker niet meer zo dramatisch veel hoger nee, want 4x zoveel is een schijntje. Zo veel dat je met 4 uur per dag TV-kijken jaarlijks zo'n €50 aan energie bespaart met de LCD. Voor het geval je ook niet weet hoeveel dat ongeveer is: €50 aan stroom verbruiken wij in 2 maanden tijd in ons gehele huishouden. Na 6 jaar heb ik een heel jaar stroomverbruik bespaard met de LCD TV.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 16:09 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-11 17:43
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:09:
[...]

Wat een onzin, de 'minder geïnformeerden'....De eerste 2 TV's van 50" die ik in de pricewatch zie:

LCD met 51w verbruik

Plasma met 199w verbruik

Dat is inderdaad zeker niet meer zo dramatisch veel hoger nee, want 4x zoveel is een schijntje. Zo veel dat je met 4 uur per dag TV-kijken jaarlijks zo'n €50 aan energie bespaart met de LCD. Voor het geval je ook niet weet hoeveel dat ongeveer is: €50 aan stroom verbruiken wij in 2 maanden tijd in ons gehele huishouden. Na 6 jaar heb ik een heel jaar stroomverbruik bespaard met de LCD TV.
Tja sommige besparen nou eenmaal op beeldkwaliteit. Dat is een keuze. Ik heb zelf een plasma omdat ik op mezelf woon en overdag niet vaak thuis ben. Die paar keren dat ik mijn tv wel gebruik wil ik dan ook als ultiem beeldgenot ervaren.

[ Voor 19% gewijzigd door Kaasje123 op 26-07-2014 16:24 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

LCD met 51w verbruik

Plasma met 199w verbruik

Dit is appels met peren vergelijken. Het ene model is een topmodel met de beste hardware en het andere model is een televisie uit de middeklasse waarvan de hardware eveneens minder energie vraagt. Die 4x zoveel energieverbruik slaat dus nergens op.

Dan kunnen we net zo goed de volgende appels met peren vergelijken.

pricewatch: LG 47LM960V

LCD 114 Watt

pricewatch: LG 50PB560U Zwart

Plasma 90 Watt

Conclusie: plasma is zuiniger en dan heb je zelfs nog een groter model ook.

Dit had je kunnen weten als je jezelf geïnformeerd had. D vd V had dus geheel gelijk met zijn zin: Ja, het verbruik is hoger maar zeker niet zo dramatisch als de meeste minder geïnformeerden willen doen overkomen. en jij bent zijn bewijs.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En dan verbruikt plasma ook nog eens lekker weinig bij donkere stukken, gezien hij dan gewoon grotendeels uit gaat.

Ook gaat in de winter je verwarming minder snel aan, dus, het verminderde gasverbruik moet je ook in rekening brengen.

Maar, ik heb het al eerder gezegd: als je wakker ligt van 20-50 euro extra energieverbruik per jaar, moet je geen TV kopen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Dimens schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:55:
[...]

Dit is appels met peren vergelijken. Het ene model is een topmodel met de beste hardware en het andere model is een televisie uit de middeklasse waarvan de hardware eveneens minder energie vraagt. Die 4x zoveel energieverbruik slaat dus nergens op.

Dan kunnen we net zo goed de volgende appels met peren vergelijken.

pricewatch: LG 47LM960V

LCD 114 Watt

pricewatch: LG 50PB560U Zwart

Plasma 90 Watt

Conclusie: plasma is zuiniger en dan heb je zelfs nog een groter model ook.

Dit had je kunnen weten als je jezelf geïnformeerd had. D vd V had dus geheel gelijk met zijn zin: Ja, het verbruik is hoger maar zeker niet zo dramatisch als de meeste minder geïnformeerden willen doen overkomen. en jij bent zijn bewijs.
Je vergelijkt een LCD TV uit 2012 met een Plasma die net uit is. Die LCD TV komt niet eens in de eerste 200 resultaten uit de Pricewatch voor dus het lijkt er op dat je nog flink hebt moeten zoeken naar een model wat goed in jouw vergelijking past :+ Neem er anders een LCD uit 2002 bij dan komt je vergelijking nog beter uit.Neem dan twee modellen, van dezelfde fabrikant, die ongeveer even nieuw zijn en in dezelfde prijsklasse zitten:

pricewatch: LG 50LB570V Zilver

pricewatch: LG 50PB660V Zwart

Nog steeds een veel hoger verbruik dan de LCD TV. Mij maakt het verder weinig uit want ik zou ook voor de plasma gaan als ik beeldkwaliteit het meest belangrijk vind. Het gaat er om dat er even gemakkelijk wordt gezegd dat het verbruik echt niet zo veel verschil maakt maar dat doet het dus wel degelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 17:19 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Hij zegt toch ook dat hij expres appels met peren gaat vergelijken, om aan te tonen dat een vergelijking wel eerlijk moet zijn.

En ja, ik vind zelf het energieverbruik nogsteeds klein. We spreken over iets van 20 euro extra per jaar, woeptie-fucking-doe. Ik wou dat ik voor meer dingen voor 20 euro per jaar een veel beter product kreeg.

Dat energieverbruik kun je volgens mij al makkelijk terugverdienen door bij iedere was de wasmachine ietsje voller te proppen dan je nu doet, of de koelkast/vriezer een halve graad warmer te zetten, of je waterkoker beter te isoleren, of nog veel meer manieren.

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:15:
[...]

Je vergelijkt een LCD TV uit 2012 met een Plasma die net uit is.
Net als jouw vergelijking is mijn vergelijking ook heel krom. Verschil is dat ik het erbij zeg.
pricewatch: LG 50LB570V Zilver

pricewatch: LG 50PB660V Zwart

Nog steeds een veel hoger verbruik dan de LCD TV.
En dan is het energieverbruik ineens nog geen 2 keer zo hoog. Heel wat anders dan 4 keer het energieverbruik zoals eerder aangehaald wordt.

Het gaat hier om € 20,- per jaar of € 0,05 per dag. Dan is het ineens niet zoveel meer als je bedenkt dat je daarvoor wel 4 uur per dag een veel betere beeldkwaliteit voor terugkrijgt. Dat is wat je de mensen moet vertellen. Kunnen ze daarna zelf uitmaken of ze het dat waard vinden.

Verwijderd

Een 2 tot 4 keer hoger verbruik is een groot verschil. Daar ging de discussie over. Niet over hoeveel het kost en of iemand dat acceptabel vindt. Ik vind het de meerprijs voor verbruik ook waard, maar dat er amper verschil in het verbruik zit is gewoon niet waar.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Relatief gezien is er ook amper verschil. Slechts 100w, Da's 1/10de van simpele waterkoker, 1/20de ofzoiets van een friteuse/elektrische oven, en een beetje föhn, PC, strijkijzer, stofzuiger, magnetron, broodrooster noem het maar op, verstookt heel wat meer.

Ja, vergeleken met een edge-lit-led is plasma behoorlijk onzuinig, ga je alleen kijken hoeveel het nou daadwerkelijk kost, en hoeveel andere, alledaagse voorwerpen verstoken, is het helemaal zo gek nog niet, en kun je beter investeren in een zuinigere huishoudmeuk.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Volgens mij is die 199W ook bij maximaal verbruik. Dus als je continu naar sneeuw zit te kijken. In de praktijk zal dat dus ook een stuk minder zijn.

Hallo met Tim

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:31:
Een 2 tot 4 keer hoger verbruik is een groot verschil. Daar ging de discussie over. Niet over hoeveel het kost en of iemand dat acceptabel vindt. Ik vind het de meerprijs voor verbruik ook waard, maar dat er amper verschil in het verbruik zit is gewoon niet waar.
Tja ik zou voor het verschil in beeldkwaliteit echt geen LED LCD willen :X , tis maar net waar je pioriteiten liggen en wat je van belang vind..

Maar je hebt gelijk het verbnuik van een plasma is een stuk meer als bij een LED LCD.
Echter in verhouding m,et de kosten elk jaar vind ik het nog wel meevallen

[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 26-07-2014 18:07 ]

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:31:
Een 2 tot 4 keer hoger verbruik is een groot verschil. Daar ging de discussie over. Niet over hoeveel het kost en of iemand dat acceptabel vindt
De discussie ging over het hogere energieverbruik, dat het niet zo dramatisch is als de minder geïnformeerde doet overkomen. Dat noem jij onzin en komt vervolgens met een kromme vergelijking waarin je de positie van de minder geïnformeerde inneemt.

De cijfers heb jij er overigens zelf bijgehaald om je punt proberen te bewijzen. Dan moet je niet zeggen dat het irrelevant is in de discussie op het moment dat ik het aanhaal.

Overigens heb ik niet lang hoeven te zoeken naar de pricewatch: LG 47LM960V. Iedereen met een beetje verstand van televisies weet dat een Full-LED televisie met 200Hz paneel een hoger energieverbruik heeft dan een 50Hz / 100Hz Edge-LED model. Even de eisen in Tweakers invullen en het bovenste model kiezen. Met meer moeite had ik er wellicht een gevonden met een nog hoger energieverbruik.

• aaronboumans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2019
wat een K*T discussie

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Volgens mij schiet de TS er niks mee op als er een onnodige discussie ontstaat over het verbruik van een plasma/lcd tv.

OT:

Ik ben zelf heel erg fan van Plasma. Ik heb laatst een nieuwe LG tv geïnstalleerd bij mijn ouders met een IPS paneel en dat zag er ook wel strak uit. Goede zwartwaardes, maar nog niet die van een plasma scherm.

• Dimens
MartijnAbel schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:44:
Volgens mij schiet de TS er niks mee op als er een onnodige discussie ontstaat over het verbruik van een plasma/lcd tv.
TS heeft al een televisie gekocht dus het zal inderdaad niets meer uitmaken. Wellicht wel voor andere users met dezelfde vraag die op dit topic stuiten.

• Vonkjeb93
  • Laatst online: 13-10 08:57
Zet hier maar een slotje op. Heeft verder geen zin meer om deze topic open te houden. Bedankt.

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 20:58
Hier kunnen we gewoon kort over zijn. Elke techniek heeft zijn voor en nadelen.

Qua beeldkwaliteit wint plasma het op alle fronten. Qua stroomverbruik idd de LED / LCD, maar dat is tientjes werk op jaarbasis. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

LED is leuk en aardig, inderdaad prachtig beeld....totdat de schemer inzet. Clouding en banding is nog steeds een probleem bij de grotere modellen LED tv's.( > 40 inch ). De Plasma's hadden het probleem dat sommige exemplaren last hadden van inbranden, maar dat is inmiddels grotendeels verleden tijd.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat betreft het opgenomen vermogen en het vergelijken hiervan tussen LCD/LED en plasma, deze getallen kunnen niet 1 op 1 vergeleken worden. Het vermogen dat bij een LCD/LED TV wordt opgegeven is het continue opgenomen wat ook gelijk het maximale opgenomen vermogen is. Het opgegeven vermogen bij een plasma TV is het opgenomen piek vermogen, wat alleen gehaald wordt bij een volledig wit beeld. Aangezien de beelden over het algemeen veel donkerder zijn zal het opgenomen vermogen ook een stuk lager zijn. Uiteindelijk zal, zoals reeds eerder opgemerkt maar iets hoger liggen dan dat van een LCD/LED TV. Daarvoor krijg je wel een superieur beeld voor terug.

Het is gewoon erg jammer dat veel mensen maar wat kopen en op de een of andere manier vallen voor de veelal oververzadigd kleuren van de TV's bij de Media markt, met als resultaat dat alle fabrikanten plasma laten vallen, zonder fatsoenlijk alternatief (OLED is jammer genoeg nog niet zover).

Helaas laten de meeste mensen zich niet goed genoeg informeren, aangezien men ook de informatie haalt bij die zelfde Media Markt. Ik wil niet zeggen dat alle Media Markt verkopers onwetend zijn, maar de meesten weten niet waar ze het over hebben durf ik gerust te stellen, maar dat geldt meer voor dergelijk zaken Dixons is ook zo'n mooi voorbeeld (verkopen dan wel geen TV's).

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 27-07-2014 01:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MrB77
  • Laatst online: 13-11 09:01
Ik kom net bij de Saturn (The Wall) vandaan, ook daar geen plasma's meer te koop.

Ik ben van plan een nieuwe TV te kopen, ik wil mijn LG 47LH3000 vervangen voor iets groters, +55 inch. (Smart hoeft niet, 3D misschien) Ik kijk eigenlijk alleen films en series.

Als ik het goed begrijp geeft het merendeel op het forum de voorkeur aan een plasma, maar geldt dat ook voor de budget modellen zoals die van LG?

LG 60PB560V

En is bijvoorbeeld deze Panasonic veel beter dan de LG hierboven en de meerprijs waard?

Panasonic Viera TX-P55ST50

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^ kan je nergens meer een 60 serie op de kop tikken van Panasonic?
Heb geen ervaring met LG plasma, maar Panasonic lijkt me met al hun ervaring in plasma en uitstekende reviews zeker het prijsverschil waard.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn GT60!!
[...]

LCD met 51w verbruik

Plasma met 199w verbruik

wat een k* post...
Mede door dit soort ''info'' hebben we nu geen plasma's meer in de winkel, waarvoor hartstikke bedankt _/-\o_
Ik hoop dat je met alles zo stroombewust bent, anders ben je lekker hypocriet bezig.
Ik hoop dat jij of je vrouw ook enkel op nachttarief strijkt, wast en al die andere taken wat zo veel stroom vreten... Want anders vebruik je het dubbele hé !!! Weet je wel hoeveel jaar ik daar mijn facturen mee betaal??

[ Voor 72% gewijzigd door daffie82 op 29-07-2014 17:53 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Dimens
MrB77 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:31:
LG 60PB560V

En is bijvoorbeeld deze Panasonic veel beter dan de LG hierboven en de meerprijs waard?

Panasonic Viera TX-P55ST50
Hoogstwaarschijnlijk wel, ja.

Verwijderd

daffie82 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:44:
wat een k* post...
Mede door dit soort ''info'' hebben we nu geen plasma's meer in de winkel, waarvoor hartstikke bedankt _/-\o_
Ik hoop dat je met alles zo stroombewust bent, anders ben je lekker hypocriet bezig.
Ik hoop dat jij of je vrouw ook enkel op nachttarief strijkt, wast en al die andere taken wat zo veel stroom vreten... Want anders vebruik je het dubbele hé !!! Weet je wel hoeveel jaar ik daar mijn facturen mee betaal??
Dan zou ik maar zuinig zijn op je GT60 want dat zal dan de laatste plasma zijn die je kunt kopen :+

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:02:
[...]

Dan zou ik maar zuinig zijn op je GT60 want dat zal dan de laatste plasma zijn die je kunt kopen :+
Top man! Je hebt zuinig en plasma in 1 zin samen gebruikt. Respect! _/-\o_
Je komt nog tot de jaren van verstand blijkbaar...

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 30-07-2014 10:50 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• buistie
De LG plasma hangt inmiddels aan de wand en ik ben er erg tevreden over!

• Dimens
buistie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:11:
De LG plasma hangt inmiddels aan de wand en ik ben er erg tevreden over!
Aangezien ik weinig plasma's van LG te zien krijg ben ik toch wel benieuwd naar een wat uitgebreidere reactie. Wellicht een kleine review van het apparaat waaronder lichtsterkte, zwartwaardes (avond en overdag) en bewegingsscherpte in genoemd worden. Heb je kritiekpunten?

• MrB77
Dimens schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk wel, ja.
Ik ben op jullie raad af gegaan en er pronkt nu een Panasonic Viera TX-P55ST50 in mijn woonkamer. Ik kon deze 18 maanden jonge plasma TV voor een redelijke prijs overnemen.
Eerste indruk; WOUW!!! Wat een verschil met mijn oude LCD. Ik heb alleen nog maar een paar HD trailers op YouTube gekeken en ben zeer onder de indruk, wat een kleuren en wat een scherpte! d:)b
Er zaten helaas geen brillen bij, maar ik heb al goedkope alternatieven gevonden van Sintron.

Jullie weten ook vast wel waar ik kalibratie gegevens voor dit model kan vinden? Never mind, gevonden! ;) link

[ Voor 8% gewijzigd door MrB77 op 31-07-2014 15:19 ]

• Dimens
MrB77 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Ik ben op jullie raad af gegaan en er pronkt nu een Panasonic Viera TX-P55ST50 in mijn woonkamer. Ik kon deze 18 maanden jonge plasma TV voor een redelijke prijs overnemen.
Eerste indruk; WOUW!!! Wat een verschil met mijn oude LCD. Ik heb alleen nog maar een paar HD trailers op YouTube gekeken en ben zeer onder de indruk, wat een kleuren en wat een scherpte! d:)b
Daarom wordt er nog altijd gezegd dat plasma superieur is aan LCD.
Jullie weten ook vast wel waar ik kalibratie gegevens voor dit model kan vinden? Never mind, gevonden! ;) link
Lees eerst eens even dit door.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MrB77 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:15:

1 raad : niet doen !
Maakt je beeld heeeeeel waarschijnlijk alleen maar slechter dan bijvoorbeeld de THX stand.
Gewoon zelf je contrast en brightness instellen met behulp van patterns (vb. AVSHD) en een paar algemene settings kun je wel overnemen (sowieso alle extra opties/beeld verbeteraars UITZETTEN).
Maar nooit 10-punt settings gaan overnemen, heeft NUL zin en maakt je beeld dus naar alle waarschijnlijkheid slechter (lees : minder kort bij de werkelijkheid) dan het al was.

• MrB77
daffie82 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:43:
[...]

1 raad : niet doen !
Maakt je beeld heeeeeel waarschijnlijk alleen maar slechter dan bijvoorbeeld de THX stand.
Gewoon zelf je contrast en brightness instellen met behulp van patterns (vb. AVSHD) en een paar algemene settings kun je wel overnemen (sowieso alle extra opties/beeld verbeteraars UITZETTEN).
Maar nooit 10-punt settings gaan overnemen, heeft NUL zin en maakt je beeld dus naar alle waarschijnlijkheid slechter (lees : minder kort bij de werkelijkheid) dan het al was.
Dank voor de tips! Het was me al opgevallen dat 2 verschillende kalibraties van het Internet heel erg van elkaar afweken.
Ik zal hem komende tijd testen met de standaard instellingen in 'Cinema mode' en 'Mosquito NR(?)/Motion Smoother' enzovoort uitgeschakeld. B-)
Pagina: 1