Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi op camping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kent het waarschijnlijk wel, je zit op een camping met betaalde wifi wat naar jou zin al veel te duur is. Maar toch koop je het. Blijkt dat je niet meer dan 1 apparaat kan gebruiken per wifi kaart.

Mijn vraag is : is er een manier om met bijvoorbeeld een oude router met ddwrt en een los acces point. het zo in te stellen dat je de ddwrt router inlogt met de betaalde wifi en meerdere apparaten kunt gebruiken op dezelfde kaart?

Gr, Rob van Gils

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 13:28
Gaat prima: www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode_Wireless

Let wel op, deze configuratie gebruikt de wireless interface van je router als WAN waardoor je je eigen apparaten bekabeld moet aansluiten. Wil je die draadloos aansluiten heb je een extra AP nodig die je op je eerste router aansluuit.

[ Voor 18% gewijzigd door dumphlum op 24-07-2014 16:15 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:52:
Je kent het waarschijnlijk wel, je zit op een camping met betaalde wifi wat naar jou zin al veel te duur is. Maar toch koop je het. Blijkt dat je niet meer dan 1 apparaat kan gebruiken per wifi kaart.

Mijn vraag is : is er een manier om met bijvoorbeeld een oude router met ddwrt en een los acces point. het zo in te stellen dat je de ddwrt router inlogt met de betaalde wifi en meerdere apparaten kunt gebruiken op dezelfde kaart?

Gr, Rob van Gils
Misschien gewoon vragen of je met meerdere computers er op mag?

Er is namelijk meestal een goede redenen voor dit soort beveiligingen. Omzeilen van beveiligingen wordt meestal niet gewaardeerd.

Verwijderd

Vaak is het niet zo zeer de beveiliging, maar een commerciële reden. Twee apparaten, twee keer dokken.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36
deze router kan tegelijk client en ap zijn:
pricewatch: Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router

deze ook lijkt erop:

http://www.edimax.com/en/...id=450&pl1_id=3&pl2_id=18

Tevens kan een gejailbreakte ipad het ook. Die kan via WiFi inloggen en daarna het WiFi weer verder delen.
het modewoord hierin lijkt trouwens WISP te zijn (Wireless Internet Service Provider :/ )

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 24-07-2014 21:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:58
Da's diefstal.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Laptop met programma connectify.

Waarom? Omdat het kan!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Da's een nogal verregaande en ononderbouwde uitspraak :o

Niet in de laatste plaats omdat diefstal in strafrecht thuishoort en dit in het ergste geval een civielrechtelijk geschil oplevert...

Maar goed, voordat je ook maar iets over de juridische situatie kunt zeggen moet je de voorwaarden weten - en de redelijkheid/billijkheid ervan kunnen toetsen denk aan hoe veel residentiele ISP's 15 jaar terug nog verbod op eigen router in hun voorwaarden hadden, ook nooit hard kunnen maken voor de rechter.

Hier is sprake van een netwerkverbinding waarvoor betaald wordt. TS wil gewoon weten hoe verkeer van meerdere apparaten over die verbinding te gooien. Technisch terechte vraag waar oplossingen voor geboden worden. TS moet verder zelf uitzoeken of iig verantwoordelijkheid dragen voor de juridische kanten ervan.

Oslik blyat! Oslik!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-11 17:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

dion_b schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:07:
[...]

Da's een nogal verregaande en ononderbouwde uitspraak :o

Niet in de laatste plaats omdat diefstal in strafrecht thuishoort en dit in het ergste geval een civielrechtelijk geschil oplevert...

Maar goed, voordat je ook maar iets over de juridische situatie kunt zeggen moet je de voorwaarden weten - en de redelijkheid/billijkheid ervan kunnen toetsen denk aan hoe veel residentiele ISP's 15 jaar terug nog verbod op eigen router in hun voorwaarden hadden, ook nooit hard kunnen maken voor de rechter.

Hier is sprake van een netwerkverbinding waarvoor betaald wordt. TS wil gewoon weten hoe verkeer van meerdere apparaten over die verbinding te gooien. Technisch terechte vraag waar oplossingen voor geboden worden. TS moet verder zelf uitzoeken of iig verantwoordelijkheid dragen voor de juridische kanten ervan.
Wat een onzn dat je niet met meerdere apparaten zou kunnen verbinden.

Ik zit zelf toevallig nu op de camping, en heb ook gewoon of mijn HSPA+ wifi hotspot aanstaan of ik heb mn 20 euro Aldi acces point aan staan met het wifi netwerk van de camping, zij het 1mbp/s.

Het zelfde dat ze zeggen op die camping dat het kijken van Youtube onmogelijk is door de limiet en dat de site niet op te vragen is, dat bepaal ik zelf wel, 360p werkt prima.

Het is toch belachelijk dat je al zoveel voor een plaats voor de sleurhut betaald en dan ook nog voor een beetje snelheid een 5 euro per uur mag dokken 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo zwart-wit is het ook weer niet - als de infra het niet aankan dat veel mensen tegelijk high-bandwidth sites als Youtube kijken, is het niet gek dat ze dat onmogelijk maken om te zorgen dat low-bandwidth zaken wel goed kunnen werken. Zolang je maar weet waar je voor betaalt staat het je vrij om er geen gebruik van te maken...

Maar goed, dit is een techforum, laten we niet offtopic doorzagen over legaliteit. Als je dat wilt, open een topic in Stuffis Generalis ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:21:
[...]

Wat een onzn dat je niet met meerdere apparaten zou kunnen verbinden.

Ik zit zelf toevallig nu op de camping, en heb ook gewoon of mijn HSPA+ wifi hotspot aanstaan of ik heb mn 20 euro Aldi acces point aan staan met het wifi netwerk van de camping, zij het 1mbp/s.

Het zelfde dat ze zeggen op die camping dat het kijken van Youtube onmogelijk is door de limiet en dat de site niet op te vragen is, dat bepaal ik zelf wel, 360p werkt prima.

Het is toch belachelijk dat je al zoveel voor een plaats voor de sleurhut betaald en dan ook nog voor een beetje snelheid een 5 euro per uur mag dokken 8)7
mobiel internet is heel leuk in buitenland

3 telefoons
1 laptop
a 25 cent per mb word toch leuk factuurtje :)

Verwijderd

Topicstarter
dumphlum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:13:
Gaat prima: www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode_Wireless

Let wel op, deze configuratie gebruikt de wireless interface van je router als WAN waardoor je je eigen apparaten bekabeld moet aansluiten. Wil je die draadloos aansluiten heb je een extra AP nodig die je op je eerste router aansluuit.
goed! gebruik ik thuis ook om van wifi naar bekabeld te gaan. maar wat de bedoeling is is dat de camping router denkt dat er maar 1 apperaat verbonden is eigenlijk dus gewoon apparaten verbergen?

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde van iemand dat een hub maar 1 ip gebruikt dus als ik die achter een client zet zou dat werken toch?

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:37
nee

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Enige vraag is eigenlijk hoe de authenticatie werkt. Want als je maar met 1 apparaat tegelijk op internet kan zal je er dus mee moeten inloggen in een of andere website. Op een normale client kan dat prima, maar als je een router als client gaat gebruiken kan je natuurlijk nooit je credentials invullen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
ja authenticatie is via een website dus ik twijfel of het kan

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:40

• laurens0619
jawel hoor, hij zal namelijk ook die authenticatiepagina doorrouteren. DAarna wordt het mac adres van de client die de credentials invoert op ALLOWED gezet. Omdat het publieke WiFi het MAC addres ziet van de client AP/router ipv je eigen device, wordt het AP/Router gewhitelisted. Hierdoor kan je hierna gewoon internet routeren.

Het gaat wel via OpenWRT werken maar let inderdaad op dat je eigenlijk 2 devices nodig hebt omdat weinig radio's in AP's tegelijk client en hotspot kunnen zijn. Je kan dus beter die 2,3 tientjes investeren in die apparaten die ik voorstel, dan werkt het echt out of the box

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:17:
jawel hoor, hij zal namelijk ook die authenticatiepagina doorrouteren. DAarna wordt het mac adres van de client die de credentials invoert op ALLOWED gezet. Omdat het publieke WiFi het MAC addres ziet van de client AP/router ipv je eigen device, wordt het AP/Router gewhitelisted. Hierdoor kan je hierna gewoon internet routeren.

Het gaat wel via OpenWRT werken maar let inderdaad op dat je eigenlijk 2 devices nodig hebt omdat weinig radio's in AP's tegelijk client en hotspot kunnen zijn. Je kan dus beter die 2,3 tientjes investeren in die apparaten die ik voorstel, dan werkt het echt out of the box
oke dus met dat asus kastje werkt het zo dat ik maar 1x hoef te betalen en toch meer apparaten kan? (wil zeker zijn voordat ik koop)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:18
Ja, met zijn voorganger meerdere malen gedaan. Bij die Asus heet dat Hotspot-mode!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

• laurens0619
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:41:
[...]

oke dus met dat asus kastje werkt het zo dat ik maar 1x hoef te betalen en toch meer apparaten kan? (wil zeker zijn voordat ik koop)
Ik ga je er geen garantie op geven maar in 99% van de gevallen werkt zoiets gewoon ja met de asus

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net binnen gekregen.

maar WAAR kan ik hotspot mode vinden of doet hij dat allemaal zelf?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Staat dat niet in de handleiding of anders hier:
https://www.asus.com/Networking/WL330NUL/HelpDesk/
bij één van de filmpjes in de FAQ?

Verwijderd

Topicstarter
het is me al gelukt (ik moest hem gwn via stopcontact voeden en niet via een laptop

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:38

P_Tingen

omdat het KAN

Ik gebruik nu op de camping in Tsjechie het programma mHotspot. Die maakt van elke willekeurige internetverbinding een eigen Wifi. Dus mijn campingwifi komt binnen op de laptop en ik heb een apart wifi waar mijn andere apparaten (tablet, telefoon, iPod) op werken. Werkt als een dolle en mHotspot schijnt ook clients te hebben voor iOs en Android. Enige nadeel is dat mijn laptop aan moet staan, maar ach, programma is gratis en werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 30-07-2014 22:16 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1