Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Nog niet zo lang geleden is de voor de meesten wel bekende website F-Stoppers een community gedeelte begonnen op hun site waar je je werk kan uploaden en ook feedback op kan krijgen. De komende tijd wil ik dit gaan gebruiken en mijn ervaringen delen, ook ben ik natuurlijk benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie ervaringen zijn in deze community maar ook andere communities.

Een introductie filmpje over hun community gedeelte:
https://www.youtube.com/watch?v=XAWDkY0kEAA

Zelf zie ik het positief in en ben ik nu net een tijdje lid van hun Facebook groep waar net als op hun website werk besproken wordt maar ook ruimte is voor luchtige gesprekken en vragen, die overigens altijd keurig beantwoord worden. Ik ben benieuwd of dit ook het geval is op hun website!

Het bespreken van werk doe ik hier op Tweakers.net weinig meer omdat er al snel dingen door elkaar gaan lopen of er simpelweg niet op gereageerd wordt, dat is je goed recht als de foto's je niet bevallen maar wel jammer dat er dan al snel nieuwe foto's geplaatst worden en die van jou niet meer in beeld komt voor mensen die het mogelijk wel bevalt of er iets over te zeggen hebben. De mods hier doen in ieder geval werkelijk top werk om alles netjes in het gereel te houden en de sfeer is hier dan ook heerlijk, iets wat ik nog niet in Nederlandse communities ben tegen gekomen. Vaak merk ik dat ik hier dus meer mijn haar laat wapperen in andere fora en van alle kanten mij technisch heel wat bijgebracht is, iets wat ik geweldig interessant vind.

De aanleiding dus min of meer voor dit topic, omdat ik hele gemengde ervaringen heb gehad bij communities en ik benieuwd ben of ik nou zo'n botte zuurpruim ben of dat er in sommige communities gewoon echt rotte peren bij zitten.

DeviantArt
Dit was de eerste community uit mijn hoofd gezegd waar ik mijn werk spuwde, in het begin in overvloed, later al wat selectiever. Daar heb ik erg leuke kennissen opgedaan en altijd leuke reacties gehad op mijn werk, wat ik als ik terug kijk op mijn werk van een paar jaar terug ik soms wel verwonderlijk vind maar natuurlijk wel blij om ben :9

Zoom
Al vanaf het begin wel strubbelingen tegen gekomen binnen de community maar mij grotendeels afwezig gehouden, toch voelde het niet als thuis komen zoals hier bij Tweakers.net. Ik was dan wel niet op zoek naar een vervanger, maar een community er naast met andere mensen, andere blikken, andere interesses binnen de fotografie leek mij wel aardig. Helaas kwamen reacties vaak niet verder dan "mooi,gr.jan" inclusief alle spelfouten, daar had ik niks aan en waarderen kon ik het ook niet echt. Toen eenmaal discussies van onder kinderlijk niveau plaats gingen vinden (waar ik niks mee te maken had gelukkig) en volwassen mensen elkaar echt op persoonlijk niveau elkaar weg gingen pesten terwijl niemand ingreep brak mijn klomp en ben ik weg gegaan. Ik heb nog nooit zulke misselijkmakende dingen meegemaakt op een forum. Gelukkig tussen al die narigheid mogen genieten van het werk van een handjevol mensen die ik erg kan waarderen.

500px
Het niveau op deze site is over het algemeen hoog, tenminste wat je te zien krijgt. Het punten/waarderings systeem zit wel zo vreemd in elkaar dat er geen touw aan vast is te knopen. Als je foto na een dag of twee nog geen 10k+ waardering en zooi heeft gekregen dan kun je het vergeten en wordt deze foto ook niet meer getoond in de "stream" van mensen. Kortom, er heerst nogal "censuur" want je ziet voornamelijk alleen de foto's die over het algemeen populair zijn of gewaardeerd worden door je vrienden op 500px. Leuk voor de kijker die niks upload, je ziet immers alleen de dingen die ook echt jouw smaak zijn vaak. Minder voor de fotograaf of de avonturierster want echt foto's ontdekken wordt je niet makkelijk gemaakt.

EOSDigitaal
Zolang je weg blijft van het foto (beoor)deel gedeelte is het best een prima community maar waar ik denk ik niet helemaal de leeftijd/doelgroep voor ben helaas. Waar ik gehoopt had dat het zoals de naam doet vermoeden meer een Canon georiënteerd forum is valt dat wel tegen. Het is wel Canon georiënteerd maar de vragen zijn veelal van mensen die net beginnen met hun hobby, welke ik geweldig vind om van dienst te zijn maar ik zoek daar naast ook iets meer diepgang zoals hier op Tweakers.net te vinden is. Bij tutorials en technische topics ontbreekt het aan onderbouwing en zelf geschreven teksten, daar in tegen wordt alleen verwezen naar youtube filmpjes waar iemand iets uitlegt. Waarbij verdere discussie over dat filmpje helaas uit blijft en het topic schijnbaar alleen voor naslagwerk wordt gebruikt. Het foto gedeelte is van een ander kaliber wat meer lijkt op dat van Zoom. Reacties zijn vaak kort door de bocht, dat van "ik doe het al 20 jaar zo" en van "mooi,groeT.JAN". Veel schrijnender zijn nog de reacties op foto's die ook maar iets artistiek, naakt of edgy zijn, waarbij ik het gevoel heb dat er in de reacties nog net niet met de bijbel wordt gezwaaid. De crew van het forum houd zich heerlijk afwezig en durft niet met de vuist op tafel te slaan want "het is van ons allen". Iets wat an sich al geen goed teken is bij een community. Voor mij dan ook reden genoeg om gedag te zeggen ;)

Dus, enough ranting ... wat zijn jullie ervaringen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De mods hier doen in ieder geval werkelijk top werk om alles netjes in het gereel te houden en de sfeer is hier dan ook heerlijk, iets wat ik nog niet in Nederlandse communities ben tegen gekomen. Vaak merk ik dat ik hier dus meer mijn haar laat wapperen in andere fora en van alle kanten mij technisch heel wat bijgebracht is, iets wat ik geweldig interessant vind.
O+

Waar ik dan vooral benieuwt naar ben is waarom je je heil bij andere communities zoekt. En dit vraag ik alleen om van te leren en er voordeel uit te halen. Wat mis je bij tweakers. Is dat alleen het te weinig feedback krijgen op je werk? Ik ben dus niet op zoek naar veren in onze reet of het tegenovergestelde bashen, laat dat duidelijk wezen

Wat ik overal lees is dat we lekker kritisch zijn tov andere communities. Dat maakt de lat om een foto bij ons te plaatsen mijns inziens iets te hoog, maar aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de feedback die je krijgt ook meteen waardevol is. De aangehaalde "mooi groetjes jan" vind ik inderdaad een goed voorbeeld van totaal waardeloze feedback. De dag dat ik zoiets schrijf is de dag dat ik stop iig.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik frequenteer ook af en toe het belgiumdigital forum (waar ook veel NL mensen posten). Dat forum is mi echter heel versnipperd (vb zwart-wit fotografie en daarin een subforum met "showcase" en een "fotobeoordeling" subforum; De interface is ook belabberd :^). De subfora die ik af en toe bekijk hebben een aantal regulars (gepensioneerd aan het aantal foto's die ze produceren - normale mensen hebben zo veel tijd niet ;-) ) waarbij er een aantal nog een analoge achtergrond hebben (wat ik vaak apprecieer gezien hun ervaring en hun minder trial&error gedrag).

Voordeel: fotografie specifiek
Voor/nadeel: zeer strenge mods :)
Nadeel: BB-forum uit de jaren stillekes / interface.

Er is ook een maandelijkse challenge met thema's en een wekelijkse Hall of Fame.

Edit - niveau kritiek op de fora
En wat moby zegt klopt ook wel: een soms wat softe kritiek op bd-forum maar veelal wel meer onderbouwd dan enkel "mooi, gr Jan" :p . Hier op GoT neemt men voor dat soort saaie opmerkingen gewoon de moeite niet om het in te tokkelen. Gelukkig maar.
Ik post soms ook nog een link naar een foto op m'n flickr op een facebook groep. Een aantal kritieken is erg interessant, een aantal ook zoom-niveau. Echter door de mogelijkheid om te liken vallen er veel "mooi!" reacties weg :)

[ Voor 24% gewijzigd door moozzuzz op 24-07-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Moby schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:41:
[...]

O+

Waar ik dan vooral benieuwt naar ben is waarom je je heil bij andere communities zoekt. En dit vraag ik alleen om van te leren en er voordeel uit te halen. Wat mis je bij tweakers. Is dat alleen het te weinig feedback krijgen op je werk? Ik ben dus niet op zoek naar veren in onze reet of het tegenovergestelde bashen, laat dat duidelijk wezen

Wat ik overal lees is dat we lekker kritisch zijn tov andere communities. Dat maakt de lat om een foto bij ons te plaatsen mijns inziens iets te hoog, maar aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de feedback die je krijgt ook meteen waardevol is. De aangehaalde "mooi groetjes jan" vind ik inderdaad een goed voorbeeld van totaal waardeloze feedback. De dag dat ik zoiets schrijf is de dag dat ik stop iig.
Dat is een goede vraag eigenlijk en ik realiseer mij dat ik hier de urban exploration gerelateerde communities nog heb weg gelaten. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik nog een community naast Tweakers.net zocht, ik denk voornamelijk om mijn werk te delen en eventueel feedback op te krijgen. Zeker niet om Tweakers.net te vervangen in ieder geval, de sfeer hier is heerlijk :)

In de foto gerelateerde fora en met name de verzameltopics komen de foto's vaak zo snel na elkaar dat er amper reacties op komen, vooral als deze toch niet bij een grote groep mensen in de smaak valt blijven reacties vaak uit, of worden deze opgevolgd door een volgende foto. Daar is als forum zijnde niks aan te doen, sterker nog zo'n verzameltopic heeft ook zéker zijn voordelen en ik zou het ook niet kwijt willen. Er valt wel wat voor te zeggen, als je feedback wil dan moet je gewoon een testcase aan maken, maar toch lijkt mij dit wat karig als je dit met één foto doet.

Iets in de trant van wat F-Stoppers doet waarbij je dus los bijv. semi-los van het forum foto's kan plaatsen en op een daar voor ingerichte pagina kan bekijken en op reageren vind ik wel een heel gaaf concept. Wel zal dit lastiger te realiseren zijn voor jullie denk ik gezien het foto gerelateerde gedeelte van het forum maar een klein deel is van het algehele T.net forum. Het zal in ieder geval wel uniek zijn als er zo iets zou komen mét behoud van de sfeer en niveau dat er nu heerst, maar met de mods heb ik daar wel vertrouwen in. Ook de meetings met de hele bups mensen doet een hoop goed, elkaar van tijd tot tijd face to face spreken geeft toch een heel ander beeld over een persoon wat de sfeer op het forum ook goed doet :)
moozzuzz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:01:
Ik frequenteer ook af en toe het belgiumdigital forum (waar ook veel NL mensen posten). Dat forum is mi echter heel versnipperd (vb zwart-wit fotografie en daarin een subforum met "showcase" en een "fotobeoordeling" subforum; De interface is ook belabberd :^). De subfora die ik af en toe bekijk hebben een aantal regulars (gepensioneerd aan het aantal foto's die ze produceren - normale mensen hebben zo veel tijd niet ;-) ) waarbij er een aantal nog een analoge achtergrond hebben (wat ik vaak apprecieer gezien hun ervaring en hun minder trial&error gedrag).

Voordeel: fotografie specifiek
Voor/nadeel: zeer strenge mods :)
Nadeel: BB-forum uit de jaren stillekes / interface.

Er is ook een maandelijkse challenge met thema's en een wekelijkse Hall of Fame.

Edit - niveau kritiek op de fora
En wat moby zegt klopt ook wel: een soms wat softe kritiek op bd-forum maar veelal wel meer onderbouwd dan enkel "mooi, gr Jan" :p . Hier op GoT neemt men voor dat soort saaie opmerkingen gewoon de moeite niet om het in te tokkelen. Gelukkig maar.
Ik post soms ook nog een link naar een foto op m'n flickr op een facebook groep. Een aantal kritieken is erg interessant, een aantal ook zoom-niveau. Echter door de mogelijkheid om te liken vallen er veel "mooi!" reacties weg :)
Jammer dat het forum technisch zo slecht onderhouden wordt! Ik weet niet hoe het daar is maar op veel "standaard" fora moet je de gekste toeren uit halen om een foto te uploaden. Waarna uiteraard verspreid over het hele forum topics worden aangemaakt met de vraag hoe je dit moet doen. Dit zijn gewoon zaken die essentieel zijn en goed geregeld moeten zijn en ook technisch haalbaar zijn (en soms uit handen moet durven geven).

Wat betreft het "mooi.grJAN" verhaal, dat komt hier denk ik niet voor omdat het niveau ook in discussies vaak vrij hoog ligt maar dit soort reacties ook niet getoloreerd worden. Dat zal "zulke" mensen denk ik best afschrikken waardoor ze de moeite niet (durven) doen om dit soort reacties te maken. Ik denk dat dit ook veelal de fout is die vooral beginnende fora maken en moeilijk is terug te draaien: de drempel te laag leggen zodat er maar mensen op af komen.

Toevallig heb ik het oa. bij Urbex Europe ernstig fout zien gaan op dat vlak. Zoals de naam doet vermoeden is/was het een europees/internationaal forum voor urbex liefhebbers om locaties en hun foto's te delen. Er waren genoeg regels opgesteld maar één fundamenteel ding waren ze vergeten duidelijkheid over te verschaffen, de voertaal. Deze was in het begin een mix van nederlands en engels door elkaar en soms waren topics starts zelfs tweetalig (zelf ook schuldig aan). Toen de groep mensen echter enorm begon te groeien en ook vooral internationaal begon het gelazer om de voertaal op het forum. Na lang gesteggel, felle discussies en een hoop onduidelijkheid van de admins naar de bezoekers toe is dan eindelijk besloten dat de voertaal engels zou worden. Gezien er groepen fel tegen waren en het forum zouden verlaten werden daar al snel weer een hoop "maar" regeltjes aan verbonden. Waarna het grotendeels in elkaar klapte en ik ook maar van de boot ben gesprongen.

[ Voor 38% gewijzigd door Ventieldopje op 24-07-2014 16:58 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Ik herken me wel in Ventieldopje. Toen ik nog (iets) actiever was met fotograferen, plaatste ik zowel foto's heer als op het pentaxian forum en op Flickr.

Mijn bevindingen over:

- Tweakers; De site waar het meest technische naar mijn afbeeldingen werd gekeken. De meest kritische noten heb ik hier ontvangen. Voor mij is tweakers dan ook het meest leerzaam geweest ALS ik reactie kreeg. Bij de verzameltopics verdwijn je alleen snel naar de achtergrond en zeker als er een ijzersterke foto na je wordt geplaatst hoef je niet veel commentaar meer te verwachten.

- Pentaxian; Gezellig forum bestaande uit Pentax-extremisten. Bizar hoe je een merk lief kan hebben. Hele hechte kleinschalige community met beperkte feedback. Ik heb wel eens gepleit voor scherpere kritieken.

- Flickr; Een eigen pagina waar alleen jouw collectie op te zien is spreekt aan. De mogelijkheden je publiek te vergroten al helemaal. Helaas werd ik helemaal leip van al die groepen en uitnodigingen waardoor je een hele reeks rare berichten onder een foto had staan. Kritiek heb ik daar nog nooit gehad, of het is geweldig of er wordt doorgeklikt.

Het liefst zou ik een blend van Tweakers en Flickr hebben. Dat het gaat om de foto's, waar je fotos kan plaatsen op een forum, maar waar je ook iemand zijn/haar persoonlijke pagina kan bezoeken. Scherpe feedback met het doel elkaar te verbeteren. F-Stoppers ga ik dan ook bekijken :)

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Isniedood schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:57:
[...]

- Pentaxian; Gezellig forum bestaande uit Pentax-extremisten. Bizar hoe je een merk lief kan hebben. Hele hechte kleinschalige community met beperkte feedback. Ik heb wel eens gepleit voor scherpere kritieken.

[...]
Hah, inderdaad. Hoewel een hele andere "discussie", ik ken een handje vol mensen met een Pentax camera en het is bijzonder om te zien hoe sommige mensen rotsvast aan een merk kunnen aanklampen. Dit zal bij auto's en andere dingen niet veel anders zijn waar het gaat om een kleine groep gebruikers. :)

offtopic:
(zulke lange reacties heb ik in lange tijden niet meer geplaatst realiseer ik mij net ...)

Overigens, mijn F-Stoppers profiel: https://fstoppers.com/profile/mdbphotography

[ Voor 13% gewijzigd door Ventieldopje op 24-07-2014 17:17 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic!

Naar mijn ervaring zijn de meeste fotografie communities wel prima. Vaak erg aardige behulpzame mensen.
Toch ben ik Tweakers altijd als basis blijven houden, al vind ik best dat hier ook dingen beter zouden kunnen. Zoals Maarten al zegt komen er (meestal) erg weinig reacties op geplaatste foto's. Dat is best jammer, want er is veel hoogwaardige kennis binnen de community. Dat maakt meteen de drempel wel wat hoger voor mensen die net begonnen zijn om ook te reageren op foto's en hun mening te geven. Ook begrijp ik niet goed dat veel mensen slechts op één of twee foto's commentaar geven als ze iets posten. Je wil toch zelf ook graag meer dan één of twee reacties? De hele waarde van het media forum is juist dat er op elkaar gereageerd kan worden en dat men van elkaar kan leren. Het is lastig om hier wat aan te doen. Als je er streng op gaat modereren (met bijvoorbeeld een regel dat je op minimaal 3 andere foto's commentaar moet geven als je zelf iets post) wordt de drempel om iets te plaatsen alleen maar groter.

En de drempel om iets te plaatsen brengt mij meteen op mijn volgende punt. Er wordt inderdaad vaak erg kritisch gereageerd. Uitgebreide feedback is natuurlijk erg fijn en leerzaam (IMHO), maar er wordt soms wel een beetje doorgeslagen naar het negatieve. Vaak worden alleen verbeterpunten genoemd en wordt helemaal niet besproken wat er wel goed is aan een foto, terwijl dat net zo leerzaam is. Ik probeer zelf altijd positieve en negatieve kanten te benoemen.

Echter, de grootste reden dat ik soms mijn heil zoek op andere sites is dat er op Tweakers veel aandacht is voor technische aspecten en relatief weinig aandacht voor de meer creatieve kanten. Dat is natuurlijk ook wel te verwachten op een subforum van tweakers.net. Sowieso zijn er niet zoveel communities die daar wel dieper op ingaan. Het is ook lastig om te doen via een onpersoonlijke weg als het internet. Technische aspecten zijn nu eenmaal minder subjectief dan emotionele. Maar ik heb wel het idee dat je hier zwaarder wordt afgerekend op miniscule onscherpte of ruis dan gemiddeld.

Wat ik wel gewoon erg fijn vind aan Tweakers is de community en de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan en kennis wordt gedeeld. Ik voel me hier inderdaad meer thuis dan op de meeste andere sites. Daaraan heeft het laatste uitje naar de Veluwe ook enorm bijgedragen. Erg leuk om elkaar steeds beter te leren kennen. De hotshots vind ik trouwens ook een hele goeie! :)

Goed, tijd voor mijn andere ervaringen:

Flickr - Tja, Flickr... iedereen kent het wel. Ik heb er nooit echt veel mee gedaan, behalve gebruikt om mijn foto's online te zetten. Ik vind het te massaal, te onoverzichtelijk, al moet ik zeggen dat ik me nooit actief met de groepen heb beziggehouden. Ik denk dat er best leuke groepen tussen zullen zitten. Hoe je die dan precies zal moeten vinden is mij verder ook een raadsel... :p Wel is het altijd leuk om te zien als iemand jouw foto als favoriet heeft toegevoegd, maar verder inderdaad weinig bruikbare feedback.

500px - Erg mooie site. Ik kijk er regelmatig voor inspiratie, of gewoon om mooie plaatjes te zien. Als je even wat tijd investeerd in het selecteren van een aantal favorieten en het volgen van fotografen die jij interessant vind, wordt je persoonlijke stream al snel een genot om naar te kijken. Ik heb zelf nog geen foto's online staan. Ik wil dit wel gaan doen, maar ik zal dan alleen mijn allerbeste foto's selecteren. Er wordt verder volgens mij ook niet veel bruikbare feedback gegeven.

On Taking Pictures - De Google+ groep van de podcast. Erg fijne groep. Ik ben nog niet zo lang lid, maar luister wel al een tijd naar de podcasts. Erg interessant allemaal. Zeker een aanrader. Het gaat allemaal wat dieper in op het kunstzinnige / creatieve aspect van fotografie. Er worden veel foto's met elkaar gedeeld en er is ook iedere week een opdracht. Er is ook een gedeelte speciaal voor het vragen van kritiek op foto's.
https://plus.google.com/communities/112546386059769751629
(je moet een verzoek doen om lid te worden)

Matt Granger's (That Nikon Guy) community - Ik was redelijk actief toen dit net was opgericht. Best een leuke community. Heb er nu al een tijd niet meer gekeken. De activiteit destijds zakte een beetje in. Ik heb geen idee hoe het er nu aan toe gaat. Er zijn in ieder geval verschillende 'image sharing & critique' subfora.
http://www.mattgranger.com/community/

Fro Knows Photo - Ik heb hier eigenlijk nog nooit echt gekeken, maar ben het wel al een tijdje van plan. Wat me tegenhoud is Jared. Hij maakt af en toe best grappige video's, maar ik vind hem steeds vaker irritant en erg ongenuanceerd. Dat hoeft natuurlijk verder niet persé iets te zeggen over de community. Er zijn in ieder geval verschillende subfora voor fotokritieken: beginner / intermediate / experienced.
http://forums.froknowsphoto.com/

Maarten, welke Urbex communities heb je het over?

Suggestie voor de OP: een lijst maken van zoveel mogelijk verschillende communities met een korte beschrijving erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ben een beetje verbaasd dat Fred Miranda nog niet genoemd is ( http://www.fredmiranda.com/ ) Vind het zelf het beste forum / community die ik ben tegen gekomen en zit er al ruim 10 jaar op. Altijd op een leuke manier commentaar op foto's, ook heel uitgebreid en mensen die je echt wat nuttigs kunnen vertellen. Niveau qua fotografie is best hoog over het algemeen wat je gepost ziet worden op de forums, en erg uitgebreid forum en veel activiteit.

Ook veel lens reviews op deze site van mensen uit de community wat best nuttig is vaak. Verder zijn er ook wekelijkse / maandelijkse contest maar heb ik zelf nooit aan mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie! Ik dacht dat fredmiranda alleen over gear ging. Ik zal binnenkort eens kijken.

Wat ik vergeten was te melden: op Google+ zijn er volgens mij zat leuke fotografiegroepen te vinden. Ik heb me er alleen nog niet zo in verdiept. Ik had me wel alvast ingeschreven bij een paar toen ik net mijn Google+ account had aangemaakt:

B&W Photographers
https://plus.google.com/communities/115514618923019584278

National Geographic
https://plus.google.com/communities/116484096849791612311

The World of Photography
https://plus.google.com/communities/107568139507147931100

This Week in Photo
https://plus.google.com/communities/112428840126057106947

Light Box
https://plus.google.com/communities/107227825802974578216

Travel Photography
https://plus.google.com/communities/115306486708006905618

The Photo Community
https://plus.google.com/communities/101451257802046158545

Landscape Photography
https://plus.google.com/communities/116871042716967304935

HDR Photography
https://plus.google.com/communities/101254971006166501000

Stuck In Customs Community
https://plus.google.com/communities/114805630646077487810
Ik volg Stuck in Customs al veel langer via de site. Altijd erg mooie foto's en een hele relaxte sfeer. Ik verwacht van de groep niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
@Sytsuuh dat is een ontzettend goed idee. Ik heb bij veel communities rond gebundeld gesnuffeld maar heb er maar een paar in de TS gezet. Het is mijn bedoeling om de TS nog wat uit te beiden en er nog meer bij te zetten. Een top 5 er bij misschien, ratings? Niet ten nadele van T.net natuurlijk, maar de wereld is groter :)

@hypz, FM ken ik zeker en ben ik met vlagen actief, vooral op het HW gedeelte voor nu. Leuke community inderdaad!

Ik hoopte al eerder te reageren maar was een paar dagen van huis.

www.maartendeboer.net

Pagina: 1