Voordeel kwaliteits netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik woon op een studentenhuis, en momenteel delen we met 10 man een fast ADSL verbinding mbv een Vigor 2200E over 100 Mbit netwerkje.

Dit netwerkje bestaat voornamelijk uit Edimax apparatuur (HUB en de meeste kaarten).
Op zich werkt alles prima maar ik vraag me toch af wat het voordeel zal zijn als ik een 3com kaart in mijn PC'tje zou steken.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

De snelheden zijn volgens mij hoger bij 3com kaarten (hardwarematig parallel tasking iets) en werkgroepen zijn ook sneller toegankelijk. Dit laatste merkte ik bij toeval in een thuisnetwerk dat ik heb aangelegd. Hier zitten cheapo netwerkkaartjes in en soms duurt het wel 2 a 3 minuten voordat alle werkgroepen zichtbaar zijn. Er kwam een Dell pc bij met een 3com kaart (oud ISA geval) en deze zag bij het opstarten meteen alle groepen!

Was getekend, enz. | specs

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

"Merk" NIC's (Intel 3Com) verbuiken ook aanzienlijk minder CPU.

Intel heeft altijd al goede NIC's gehad, en die van 3Com zijn de laatste generatie's ook erg goed. (3C905B-TX en 3C905C-TX... Voor de rest hebben ze bij 3Com een slechte periode gehad met de Etherlink III PCI busmaster kaarten, terwijl de Etherlink III isa een altijd werkend top-kaartje is)

Ook minder netwerkerrors met merkkaarten. (hoewel niet iedere Realtek -based kaart errors geeft...)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Een merk netwerkkaart heeft een groot voordeel
namelijk:

snelheid.

3com levert teminste echt dat wat de folder zegt en goedkope-shit met-onbekend- merknaampje levert vaak behoorlijk in op snelheid.

Verwijderd

Kris2904 ,

Dat zegt helemaal niets :) als alle computers namelijk aanstaan bij het opstarten van die dell dan krijgt die dell tijdens zijn broadcast antwoord van alle machines dus ziet ie meteen alle groepen ( logisch) dat zou met een realtek ook het geval zijn. maar als er een paar computers uitstaan tijdens die broadcast dan kan de host computer ( eerste computer actief in een werkgroep op bootvolgorde) die info niet doorgeven op het moment dat de opstartende machine er om verzoekt

• Deddiekoel
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Okee! Snelheid dus.

Maar als ik de enige ben die een 3Com kaart neemt. Hebbik er dan ook wat aan?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op dinsdag 12 juni 2001 00:00 schreef Deddiekoel het volgende:
Okee! Snelheid dus.

Maar als ik de enige ben die een 3Com kaart neemt. Hebbik er dan ook wat aan?
Dat denk ik niet. Misschien dat je zelfs wat snelheidsverlies krijgt. Ik denk dat die goedkopere kaartjes wat losser omspringen met de ethernetstandaarden. Misschien dat je als enige 3com dan juist minder snelheid krijgt. DOES THIS MAKE SENCE ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

De processor belasting wordt merkbaar lager. Ik ben overgegaan van een winbond kaartje naar realtek. Dat was al een groot verschil, want die winbond kaartjes zijn echt heel bagger. Daarna ben ik overgegaan op een 3com905c-tx en die is echt perfect.

Ik merk echt helemaal niks als iemand met 1 MB/sec van mijn ftp haalt en dat had ik met die realtek nog wel, vooral in spelletjes. Bij 100 MBit geldt een ander verhaal, want als iemand 7MB/sec trekt als ik ook iets anders aan het doen ben dat ook HDD teogang nodig heeft merk ik het weer wel, maar anders bijna niet (geratel van je HDD merk je dan).

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Darkman:
als alle computers namelijk aanstaan bij het opstarten van die dell dan krijgt die dell tijdens zijn broadcast antwoord van alle machines dus ziet ie meteen alle groepen ( logisch) dat zou met een realtek ook het geval zijn.
Dat was met de Realteks dus niet het geval! Als ik een pc met een Realtek resette, of er een naast aanzette, moest ik weer wachten! En dit verschijnsel heb ik in veel netwerken gezien: Je moet soms wachten voor je jezelf en de rest van het netwerk ziet. Ik geef toe, het is niet lang, maar toch.

Enfin, ik denk dat het punt in dit topic zo langzamerhand wel duidelijk begint te worden: Merk NICs reageren sneller, belasten je systeem minder en tussen meerdere merk NICs gaat je snelheid omhoog :) (Zeg ik het zo goed, jongens?)

Was getekend, enz. | specs

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

klopt. Maar ik heb thuis alleen maar intel 100pro+ netwerkkaarten en die zien elkaar ook niet meteen zelfs met een kruiskabel. Maarja met een intel (merk)kaart kan je ook veel meer instellen zoals packetsizes utilisation, enz. maar de vraag aan jou is heb jij 70,- meer over voor een +-10% snelheidswinst??? En als andere mensen el cheapo Nics hebben maakt het nog niet uit als jij een fast nicsje heb. je blijft nog afhankelijk van hun snelheid.
In iedergeval succes
zo ff spellingsfouten eruit halen.

>Systeemspecs<

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Heb hier ook 100 Mbit, alles goedkoopste van goedkoopste spul. Haal een snelheid van 350 Mb per minuut als ik kopieer van pc naar pc.

Dezelfde snelheid heb ik gemeten op een netwerk met alleen maar 3com kaartjes. Kon geen merkbaar verschil zien.

Voor mij is het gewoon goed & goedkoop (kaartjes kosten Fl. 35,- ).

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmmz, ik heb gisteren hier thuis nog een kapot Realtek kaartje uit een pc gehaald. De PC startte soms heel erg langzaam op (duurde dan zo'n 5 minuten, of bleef hangen) en toen die Realtek eruit was, deed hij het weer als vanouds...

• cruger
  • Niet online
Hoi
Heb ook intel pro/100+ kaarten (5)
en de snelheid is ok maar de driver en het werken van die intel kaartjes vind ik nog net iets beter dan van de 3com 90x serie

Het heeft weinig zin om een dure kaart te kopen voor internet (adsl), de 3com 90x en intel pro/100 doen het wel goed

op mijn netwerk is de workgroup meteen beschikbaar, is misschien niet helemaal eerlijk want er staat een server 24u aan
die is de master brouwser

.

Tweak!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Shoot me if i'm wrong, maar ik geloof ook dat als men een merk (of kwalitatief betere) netwerkkaart heeft deze over het algemeen ook minder broadcast storms en collisions teweeg brengen, dit is wel een groot voordeel, gezien dit de netwerk belasting om laag brengt, en daarom ook hogere snelheden haalt

Verwijderd

uhm ff op de opmerking hier boven over computers niet zien in een workgroup.

Volgens mij heeft dit nix te maken met merk netwerkaart maar met de browsermaster, 1 pc is dit. En de browsermaster ververst maar eens in de 120 sec of zoiets?

correct me if i'm wrong

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
als student heb je denk ik niet zo heel veel geld. een realtek kaartje is meer dan genoeg. wat boeit het nou of je cpu gebruik onder het kopieeren 30% of 50% is?

ik vind ook dat je veeeel te veeeeel betaald voor een 3com en er in verhouding tot de realtekjes veel te weinig voor terug krijgt. hij is 4x zo duur. maar hij is niet 4x zo snel. hij gaat ook niet 4x minder snel kapot. ik zou echt niet weten waarom hij 4x zo duur zou moeten zijn. oja. ik weet het. de gek betaald het er voor.

tuurlijk wil ik wel zon ding hebben. maar niet voor die prijs. iedereen zit hier op het forum te emmeren van "AMD is goedkoper dan intel... blabla.. veel beter." en waar geven ze het extra geld aan uit? aan een dure 3com kaart waarvan ze de helft van de functies niet gebruiken.

voor een thuisnetwerkje voldoen realtekjes perfect. voor een bedrijf zou ik nog 3coms overwegen. of een servertje... ach. kan dan ook wel een 3com in.

ik heb zelf nog geen test gezien die bewijst dat die merk-kaarten zoveel beter zijn dan de cheap-ass-kaartjes. kan iemand mij het tegendeel bewijzen?

alvast bedankt :)

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb volgens mij juist eens een test gelezen waarin stond dat de merkloze kaarten minder CPU gebruikten dan de 3Com die ze daar testten..

Kan alleen de URL niet vinden.. Is ook al een half jaar of een jaar geleden..

• slacksoff
indeed... was een of andere test waar de intel er als beste uit kwam. dan een paar realteks dan een 3com. en dan weer wat realteks en andere meuk. ik kan hem alleen ook niet meer inden :'(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je betaalt bij 3Com ook voor de levenslange garantie.....

Aannames zijn fataal.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

neeem gewoon 3com weet je zeker dat het 100% is

ik gebruik alleen 3com en heb nog nooit probs gehad :9

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• slacksoff
Op dinsdag 12 juni 2001 14:07 schreef GaMeOvEr het volgende:
ja idd.. maar denk je echt serieus dat je over 20 jaar nog een nieuwe 100mbit kaart wilt hebben omdat je oude kapot is?

als mn realtekje in 10 jaar kapot gaat koop ik een nieuwe van 10gigabit ofzo voor 50,- en ben ik nog goedkoper uit :+

• slacksoff
Op dinsdag 12 juni 2001 14:09 schreef funkflex het volgende:
neeem gewoon 3com weet je zeker dat het 100% is

lol.
een paar topicnamen als je op 3com zoekt

3Com 905c-tx gedraagt zich vreemd
3com PCI kaart locked systeem
3com netwerkkaart probleem onder Linux
kapotte 3com?
3COM en ASUS P3V4X niet samen?

nou ben ik het copy-pasten wel weer zat.
als je je beter voelt met zon 3com kaartje en je er echt heilig van overtuigd bent dat die op een of andere mysterieuze manier als AI je netwerk regelt moet je er vooral een kopen.

ik zag BTW al heel veel oude 3com VS realtek topics staan... oeps. dat maar ik er nou ook een beetje van hier... sorry. ik word een beetje depri van mensen die hun dure netwerkkaart de hemel in prijzen en doen alsof de rest troep is.
ik gebruik alleen Realtek en heb nog nooit probs gehad :9

oja. kheb wel een @home 3com kaartje hoor. die deed het wel goed enzo. maar met mn realtek deed win98se het zonder drivers en zonder reboot kon ik internetten [nix ip instellen of tcp-ip installeren]

bij de 3com was het wel anders. 3x reboot voor die drivers en settings.

sjeesj. wat maak ik me weer druk... beetje vele koffie gehad :o

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:22

Asphyxion

I am, therefor I think

Vooral op langzamere systeem wordt het verschil in CPU load tussen bijvoorbeeld RealTek en 3Com kaartjes duidelijk...

• 4POX
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Merkkaarten worden ook altijd veel beter ondersteunt bij novell server.. Ik heb enkele servers gebouwd. En bij Realtek was het altijd kommer en kwijl. Maar intels en 3COM draaien zonder problemen..

Helemaal ellende is als je twee realtek in 1 machine hebt.. Ik heb helaas hier nog 3 realteks draaien.. Maar die hoop ik op korte termijn te vervangen door merkspul...

SUNDEAD: Je hebt kunnen ervaren wat het voordeel van 3COM is tegenover REALTEK.. Vond het alleen wat minder dat de power van mij werd afgecut

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

en ik houd het toch maar bij 3Com. Gegarandeerde werking, goede drivers,
bootrom voor booten van netwerk, wake-up on lan, management tools zoals Pre-OS (Intel PXE specificatie zooi) (nog leren gebruiken)

Bovendien als ik meerdere netwerkkaarten ga trunken (raid0 voor netwerkkaarten :+ ), dan merk je echt wel het verschil tussen 3Com en Realtek.

Verwijderd

En mocht er zo'n een kaartje sneuvelen van 3com, (wat een kameraad van mij is overkomen) doen ze er ook niet moeilijk over.

Hij heeft dat ding (3c5x9) opgestuurd in overleg en een 'nieuwe' 3c905c retour gekregen.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik vind de 3com goede snelle kaarten maken. De 10 megabit realtecs waren ook wel leuk. Onder novell piept de server als er een kabeltje uit gaat (met console melding). Dat is wel tof.

De 905C ben ik niet zo happy mee. Die botst als er andere 90x kaarten reeds in het systeem zitten waar je hem in installeerd.

Ik heb gisteren 2 3C515 kaarten gekocht (100megabit ISA) voor in mijn freesco bak en in de 486 van mijn wijfie. Ik ben benieuwd hoe die het doen.

Intel kaarten zijn ook prima. Geen driverdisks nodig en ook weinig gezeur.

Oude Amd Lance netwerkkaarten en Digital en UMC netwerkkaarten heb ik wel erg veel gezeur mee gehad. Die wil ik niet meer.

Dus tof:
Intel
3C509
3C509B
3C905
3c905B
3c900
Realtec 8019AS

Niet tof
3C905C
AMD Lance
DIGITAL
UMC
Compaq Netflex (Ook vaak AMD based)

Verwijderd

Hier zitten cheapo netwerkkaartjes in en soms duurt het wel 2 a 3 minuten voordat alle werkgroepen zichtbaar zijn
Dit zegt meer over het OS dan over de netwerk hardware.
Als ie kapot is, is z'n leven voorbij zeker >:) :D

nee ff zonder gekheid...dit is echt een mooie service van 3com...
bij de 3com was het wel anders. 3x reboot voor die drivers en settings.
dit zegt ook meer over je besturingssyteem dan over de kaart.
Merkkaarten worden ook altijd veel beter ondersteunt bij novell server.. Ik heb enkele servers gebouwd. En bij Realtek was het altijd kommer en kwijl. Maar intels en 3COM draaien zonder problemen..
Dit heb ik ook gemerkt, echt vreselijk als je daar met zo'n ranzige realtek zit die niet ondersteund wordt :r
Bovendien als ik meerdere netwerkkaarten ga trunken (raid0 voor netwerkkaarten <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/159891/i/s/clown.gif> ), dan merk je echt wel het verschil tussen 3Com en Realtek.
KAN niet eens met realtek :( moet je software matig gaan doen (Linux kan dat oa in de nieuwe 2.4 kernel dacht ik)

• xantos
  • Niet online
slacksoff..

Waar denk je dat het aan ligt dat je 3x moet rebooten. Aan je netwerkkaart of aan je OS? >:)

Het gaat vooral om processor-belasting zoals al gezegd is.

Verwijderd

oeps...er is laatst wel gesproken over netwerkdrivers voor realtek waarmee je meerdere realteks in 1 pc kon hebben.
Hoe dan ook, softwarematig trunken kan in win2000 buiten de netwerkdrivers om.
van t weekend eens proberen.

Waar het dus op neerkomt is 1 cpu-vretende netwerkkaart is niet zo erg, maar meerdere :(

• slacksoff
Op woensdag 13 juni 2001 11:59 schreef xantos het volgende:
slacksoff..

Waar denk je dat het aan ligt dat je 3x moet rebooten. Aan je netwerkkaart of aan je OS? >:)

Het gaat vooral om processor-belasting zoals al gezegd is.
yep. helemaal mee eens. wat ik dus bedoel is dat veel os-en realtekjes uit de box ondersteunen en dat je er geen omkijken naar hebt. [ik iig niet]. tsjah... en met 10mbit valt er van processorbelasting niet echt meer te spreken. bij 100 wel. maar daar ligt dat van die 3coms ook nog redelijk hoog. [okee.. niet zo hoog als de realteks]

kan je volgens mij beter 100,- extra uitgeven aan een snellere processor :P

Verwijderd

Kwaliteits netwerkkaart:

langere levensduur (zeker van belang als je de bus overklokt)
minder CPU belasting
sneller
betere drivers
support voor meerdere OSjes
betere samenwerking met moederbord

Met dat laatste bedoel ik dat je de eerste niet zult zijn die een bagger windowskaartje koopt, en bij het kapotgaan van je kaartje tot de ontdekking komt dat het mobo ook stuk is.

Een kwaliteits NIC hoeft niet een 3com te zijn, maar 3com levert wel een aantal kwaliteitskaarten.

Bij NIC's is iig een eerste vereiste dat de fabrikant _zelf_ Linux drivers maakt voor die kaart of linux support geeft. Als ze dat niet doen weet je dat de kaart alleen bedoelt is voor jan-met-de-pet.

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb zelf Edimax, omdat er een realtek chip op zit. Da's prettig onder linux (debian).
Een 3COM heeft dan wel levenslange garantie, maar is wél 4 maal zo duur! Om nog maar te zwijgen van het gezeik onder Linux met een 3c905. Da's tegenwoordig de gangbare 3COM kaart, maar onder Linux alleen met de 3c5x9 aan de praat te krijgen.

Mijn Edimaxje is 100Mb FDX met wake-on-lan en de hele klerezooi. Gekocht bij Memo in Alkmaar voor Fl. 39,- Daar komt geen 3COM tegenop. De kreet die ik op deze draad eerder heb gelezen dat niet-kwaliteits NIC's broadcast-floods zouden veroorzaken is net zo geloofwaardig als een groen-links politicus die kennis zou hebben van economie :r

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• FatalError
  • Laatst online: 23-08 14:10
"minder CPU belasting": dat scheelt heel weinig
"sneller": in mn linuxbak is de realtek 8139C sneller dan de 3Com 905b
"betere drivers": das meestal wel waar
"support voor meerdere OSjes": Er zijn realtek drivers voor net zo veel OS's als 3com en Intel
"betere samenwerking met moederbord": Hier is 3com slecht in aangezien die geen 'Byte Merge' ondersteunen en het dan gelijk niet doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Carnifex
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

IMHO wordt de performance van het netwerk bepaald door de botleneck van het netwerk. Dit kan een netwerkkaart zijn, een hub/switch of misschien wel kabels, maar sorftware speelt een even grote rol. In mijn ervaring is tweaken van een netwerk niet altijd even makkelijk en kunnen kleine veranderingen in instellingen grote gevolgen hebben. Dus of je nou een 3COM of REALTEK hebt, je zult ook nog alles op elkaar moeten stemmen en moeten 'tunen' of 'tweaken :)'. MAW: het is gewoon moeilijk om het maximale eruit te halen, dus maakt het ook niet veel uit wat je koopt.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 00:50 schreef Kirpeknots het volgende:

De 905C ben ik niet zo happy mee. Die botst als er andere 90x kaarten reeds in het systeem zitten waar je hem in installeerd.

Ik heb gisteren 2 3C515 kaarten gekocht (100megabit ISA)
Intel kaarten zijn ook prima. Geen driverdisks nodig en ook weinig gezeur.
IS dus in mijn geval niet zo, heb hiero een 3Com 3C905B-TX en een 3Com 3C905B-TX naast elkaar in een machine, en dat levert geen enkel probleem op, en trouwens, zijn ISA kaarten niet altijd 10 MBps?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Op donderdag 14 juni 2001 18:12 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

IS dus in mijn geval niet zo, heb hiero een 3Com 3C905B-TX en een 3Com 3C905B-TX naast elkaar in een machine, en dat levert geen enkel probleem op, en trouwens, zijn ISA kaarten niet altijd 10 MBps?
905c niet bij elkaar?! Das lekkere nonsense inderdaad ;)
een vriend van me heeft er 3 in 1 bak en ik had er 2 in 1 bak

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Zijn er ook goedkope kaarten met BootROM erop? Geen realtek in elk geval.

Verwijderd

er zijn wel kaarten met een realtek chip waar je een bootrom op kunt prikken, volgens mij heeft unex die dingen, en safeway maakt ze volgens mij ook, zijn wel low-budget schijt kaarten

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
Wat een ongelooflijke blaat. Wie gaat er nu voor zijn thuisnetwerkkaartje een 3com kopen, als een realtek voor 1/4 van die prijs ook goede prestaties neerzet. Net alsof dat kaartje door hem tot de limit wordt gepushed. Hij zal wel een normale 5400 toeren HDD hebben en toch niet boven de 8MB/s (die ik haal van ene pc naar andere met realteks) komen.
Topicstarter, stel jezelf de vraag: Wat merk je op aan je kaartje wat hij niet goed doet en dat door het plaatste van 1 andere kaart in je netwerk verbetert kan worden?
Je hebt al een kaartje, het werkt goed, why change?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Beetje offtopic, maar ik krijg een aansluiting op het 10/100 Mbit netwerk van de universiteit. Nu heb ik al een 3 com 905b (10 Mbps) kaartje, en kan voor 35 gulden een safeway (realtek chip) netwerkkaart kopen van 10/100 mbps.
Wat zal ik doen? 3 com houden, maar minder snelheid hebben, of die safeway kopen?
ps. 100 mbit wordt waarschijnlijk toch nooit gehaald omdat onze flat met 500 man op een 2 gigabit glasvezeltje zit

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op Friday 15 June 2001 11:12 schreef Allardie het volgende:
Beetje offtopic, maar ik krijg een aansluiting op het 10/100 Mbit netwerk van de universiteit. Nu heb ik al een 3 com 905b (10 Mbps) kaartje, en kan voor 35 gulden een safeway (realtek chip) netwerkkaart kopen van 10/100 mbps.
Wat zal ik doen? 3 com houden, maar minder snelheid hebben, of die safeway kopen?
ps. 100 mbit wordt waarschijnlijk toch nooit gehaald omdat onze flat met 500 man op een 2 gigabit glasvezeltje zit
:?

Een 3C905B is een 10/100 kaartje...

Aannames zijn fataal.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Kan het zijn dat het een 900 zonder b is? Ik was in war met mijn andere pc waar ik een 509b isa kaartje heb. ;) Er staat in ieder geval op dat hij maar max 10Mbps aan kan.

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op Thursday 14 June 2001 17:00 schreef The_Jester het volgende:
Heb zelf Edimax, omdat er een realtek chip op zit. Da's prettig onder linux (debian).
Een 3COM heeft dan wel levenslange garantie, maar is wl 4 maal zo duur! Om nog maar te zwijgen van het gezeik onder Linux met een 3c905. Da's tegenwoordig de gangbare 3COM kaart, maar onder Linux alleen met de 3c5x9 aan de praat te krijgen.

Mijn Edimaxje is 100Mb FDX met wake-on-lan en de hele klerezooi. Gekocht bij Memo in Alkmaar voor Fl. 39,- Daar komt geen 3COM tegenop. De kreet die ik op deze draad eerder heb gelezen dat niet-kwaliteits NIC's broadcast-floods zouden veroorzaken is net zo geloofwaardig als een groen-links politicus die kennis zou hebben van economie :r
Die edimax kaart koop ik ook altijd. Heb er nog steeds geen problemen mee gehad. Ik heb er nu 2 in mijn eigen computer zitten en ze doen het prima. En ze zijn lekker goedkoop.
Verder heb ik nog een 486 bak staan met smoothwall erop. Daar zitten wel 2 3com kaarten in van 10mbit. Die werden wel meteen herkent door smoothwall. Die doen het verder ook goed. Ik heb realtek niet zien staan tussen de standaard drivers die er in zitten. Dus ik was wel blij die ik die 3com dingen nog had liggen.

I'll be back

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op Friday 15 June 2001 11:44 schreef Allardie het volgende:
Kan het zijn dat het een 900 zonder b is? Ik was in war met mijn andere pc waar ik een 509b isa kaartje heb. ;) Er staat in ieder geval op dat hij maar max 10Mbps aan kan.
Euh, ja, dat zou kunnen.

Dan heb je een zogenaamde "Etherlink XL".

(Die is er overigens ook als "Fast Etherlink XL")

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1