Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cloud programma met enkele beheerders en +/- 50 gebruikers?

Pagina: 1
Acties:

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Beste tweakers,

Er zijn op dit moment vele verschillende clouddiensten die allemaal best goed zijn. Ik heb er velen gebruikt en ze werken allemaal zonder enige problemen. Echter ben ik nu, in verband met mijn functie als president van een lokale AIESEC vereniging, op zoek naar een clouddienst om de informatie, gegevens en allerlei andere documenten (specifiek voor leden) toegankelijker te maken zodat alles niet enkel op de harde schijf van onze computer staat maar dus ook online beschikbaar is.

Het kan best zijn dat hetgeen ik zoek al te vinden is in (One)Drive ofzo maar ik ben dan in ieder geval dat niet tegengekomen.

Ik ben op zoek naar het volgende:

Een gratis clouddienst waarbij:

- er 1 hoofdaccount is (eventueel verbonden aan een e-mail adres)
- er een handvol gebruikers zijn die ook documenten kunnen uploaden/beheren
- 50 tal leden op hetzelfde moment toegang moeten kunnen hebben
- Iedereen met een unieke log-in (eventueel verbonden met e-mail) zich kan inloggen
- de moderators of hoofdgebruiker restricties kan zetten op wat door wie geopend kan worden

In principe ligt het probleem bij het feit dat er telkens gemoeid wordt met vele verschillende e-mail adressen en inloggegevens en iedereen gebruikt weer verschillende diensten dat het moeilijk is om een universeel iets te vinden en dat het alsnog op een gebruiksvriendelijke manier gebruikt kan worden.

Dus iets nieuws mag voorgesteld worden buiten de welbekende cloudservices dan hoor ik dat graag maar als het kan in Drive of Dropbox bijvoorbeeld dan zou ik het liefst horen hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen. Ook tot Podio (indien men daar bekend mee is) hebben we volledige toegang toe.

Mvg,

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien nog handig om te vermelden of er eventueel een budget is. Er zijn 'in de cloud' pakketen voor dingen als CRM of meer richting Sharepoint maar dat is dan niet kostenloos.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 08:30
Wat je daar noemt kan perfect in Google Drive. Je eisen beperken zich namelijk volledig tot bestandsbeheer. Voor goed afgebakende toegang moet iedereen een Google account hebben, maar met een andere dienst heb je ook een #dienst-account nodig per gebruiker.

Het biedt trouwens ook de mogelijkheid tot bestanden alleen toegankelijk maken via een specifieke link. Dan is er geen account nodig, maar dan kan iedereen er bij die de link heeft.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07
Gewoon een online SVN repository?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Elazz
Razr schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:43:
Misschien nog handig om te vermelden of er eventueel een budget is. Er zijn 'in de cloud' pakketen voor dingen als CRM of meer richting Sharepoint maar dat is dan niet kostenloos.
Aangepast, er is er inderdaad geen budget voor. Althans niet op dit moment.

• Elazz
Moning2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:47:
Wat je daar noemt kan perfect in Google Drive. Je eisen beperken zich namelijk volledig tot bestandsbeheer. Voor goed afgebakende toegang moet iedereen een Google account hebben, maar met een andere dienst heb je ook een #dienst-account nodig per gebruiker.

Het biedt trouwens ook de mogelijkheid tot bestanden alleen toegankelijk maken via een specifieke link. Dan is er geen account nodig, maar dan kan iedereen er bij die de link heeft.
Waarbij je bij Microsoft niet per se een hotmail/live/outlook mail nodig hebt vraag ik me af of je ook een Google account kunt maken zonder een gmail adres te bezitten? Dan zou het inderdaad handig zijn om gewoon Drive te gebruiken.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Owncloud comes to mind?

https://owncloud.org/features/

Lijkt me al wat je nodig hebt te hebben

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Wat is er mis met een (s)FTP server? Die moet dat ook eenvoudig aan kunnen toch?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 08:30
Elazz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:58:
[...]

Waarbij je bij Microsoft niet per se een hotmail/live/outlook mail nodig hebt vraag ik me af of je ook een Google account kunt maken zonder een gmail adres te bezitten? Dan zou het inderdaad handig zijn om gewoon Drive te gebruiken.
Je kunt inderdaad je eigen e-mailadres behouden. Het enige verschil is dat je dan geen Gmail kunt gebruiken. Zie hier:
https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 07:43
Leo1010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:01:
Owncloud comes to mind?

https://owncloud.org/features/

Lijkt me al wat je nodig hebt te hebben
Juist, draait hier ook en doet alles wat je wilt.

• jeroenICT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 09:33
Ik gebruik daarvoor seafile (http://seafile.com/en/home/). Een erg uitgebreid pakket wat perfect synchroniseert en ook een uitgebreide rechtenstructuur heeft. En het mooiste nog is, is dat het gratis is (open-source)
Pagina: 1