• Sh0cK
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05-2022
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen geeft mijn PC geen beeld meer op mijn monitor. Ik heb geen idee hoe dit mogelijk is, want daarvoor deed hij het altijd normaal.

Als eerst dacht ik dat het probleem mogelijk zou liggen bij de videokaart, deze staat dmv een HDMI aan mijn monitor aangesloten. Ik had deze verwisseld voor een kabel met een DVI- aansluiting, in eerste instantie werkte dit, ik kreeg normaal beeld op mijn monitor, maar nadat ik hem weer had uitgezet en weer aan had gezet kreeg ik weer geen beeld. Hierna had ik mijn videokaart uit mijn pc gehaald en een VGA kabel aangesloten aan het moederboord, dit hielp ook niets. Hierna heb ik het opgegeven en de PC staat nu 2 dagen uit.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en misschien tips geven:

Weten jullie wat er mogelijk aan de hand is?
Hoe zou ik nu nog een backup kunnen maken van mijn bestanden?
Stel je voor dat mijn pc toch weer beeld krijgt wat kan ik dan het beste doen, zodat ik altijd beeld heb?

Dit is mijn build:

Seagate Barracuda 2 TB, 7200 Rpm
Corsair Vengeance Low Profile 8 GB
Fractal Design Define R4 Black Pearl
GigaByte Radeon HD 7970 OC 3072 MB
Microsoft Windows 8 NL, OEM, 64-Bit
Samsung 840 Pro Series 256 GB
Intel Core I5 3570K 3.40 GHz
Seasonic G-Serie 550 Watt

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou heb je wel een andere videokaart gebruikt (onboard ipv apart), maar geen andere monitor. Het kan ook zijn dat je monitor gewoon tegen 't eind is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Even een laptop lenen van iemand om te testen of het aan je monitor ligt.

• Sh0cK
Sorry dit ben ik vergeten te melden, dit heb ik geprobeerd en de monitor werkte wel gewoon.

• Port187
VGA op je mobo moet je wel in je bios activeren voor dat het werkt meen ik.

Al zou je wel verwachten dat het automatisch inschakeld als je je videokaart verwijderd.

Het lijkt er in ieder geval op dat je monitor OK is.

Vraag is dus, wat is er stuk op je PC. Dat kan echt vanalles zijn.
Goede eerste test is of je PC op een andere monitor wel werkt, of dat je dus overal zwart beeld op krijgt.

[ Voor 79% gewijzigd door Port187 op 24-07-2014 14:47 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:16
kan ook zijn dat windows update een driver geinstaleerd heeft voor je videokaart en dat deze niet goed werkt.Heb jke wel beeld als de computer opstart,dus kan je in de bios ect?

• Sh0cK
Nee ik krijg totaal geen beeld, ook geen beeld waarbij je volgens mij de type moederbord ziet etc.

• Port187
Als je de pc aanzet, hoor je dan piepjes? en zoals gewoonlijk de hardeschijven starten etc?
Die 8GB RAM, is dat 1x8 of 2x4? indien 2x4 probeer ze eens per stuk als je opstart.
Haal de HDDs even los ook.

• Sh0cK
Ik heb het allemaal zojuist geprobeerd andere monitor, hardeschijven starten normaal, geen rare piepjes, geheugen per stuk opgestart en ook de HDDs los gehaald. De monitor gaat niet eens van stand-by af.

• Port187
Sh0cK schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:36:
Ik heb het allemaal zojuist geprobeerd andere monitor, hardeschijven starten normaal, geen rare piepjes, geheugen per stuk opgestart en ook de HDDs los gehaald. De monitor gaat niet eens van stand-by af.
Bios resetten kan je nog proberen om de onboard videokaart te activeren.

-Haal je pci-e videokaart eruit.
-Haal batterij los op je mobo

Afbeeldingslocatie: http://pctechnotes.com/wp-content/uploads/2009/09/remove-battery.jpg

-Plaats batterij terug - of laat het even weg.
-Sluit PC aan via onboard videokaart VGA aan je monitor
-Opstarten en testen.

• Sh0cK
Heb dit net ook geprobeerd na het volgen van jouw stappen bleef mijn monitor nog steeds op stand by staan.

• Port187
Sh0cK schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:21:
Heb dit net ook geprobeerd na het volgen van jouw stappen bleef mijn monitor nog steeds op stand by staan.
Klinkt slecht, heb je nog garantie op je mobo/pc?

Je kan nog een poging doen alle kabels die je kunt vinden even los en weer terug plaatsen, misschien zit er eentje niet lekker, wie weet.

• Sh0cK
Helaas geen garantie meer, heb hem vorig jaar gekocht bij Salland en die ging 2 maanden na aanschaf van de pc failliet. Ik had ze wel al een mailtje gestuurd of ik garantie had op me videokaart, daar zeiden ze wel dat ze garantie afhandelingen van sommige fabrikanten.

Maar aangezien ik het hele systeem door hun heb laten assembleren bij het failliete salland, moet ik denk wel gewoon betalen voor reparatiekosten, ook al had ik er 3 jaar garantie op -,-

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft niets met Windows te maken >> MOVE >> PMG

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Maar ehhh......en de fabrikant van je moederbord?

• Port187
Tja lastig.

Lijkt een moederboard probleem te zijn.
Bij een ander probleem moet je moederboard bepaalde piepjes geven (cpu/mem/video etc)

Mischien inderdaad eens contact opnemen met fabriekant van je mobo en situatie uitleggen.
Met aankoop bon van Salland erbij kan het best zijn dat ze coulant zijn en een nieuwe opsturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Port187 op 25-07-2014 19:23 ]

Pagina: 1