Beste Tweakers,
Sinds een paar dagen geeft mijn PC geen beeld meer op mijn monitor. Ik heb geen idee hoe dit mogelijk is, want daarvoor deed hij het altijd normaal.
Als eerst dacht ik dat het probleem mogelijk zou liggen bij de videokaart, deze staat dmv een HDMI aan mijn monitor aangesloten. Ik had deze verwisseld voor een kabel met een DVI- aansluiting, in eerste instantie werkte dit, ik kreeg normaal beeld op mijn monitor, maar nadat ik hem weer had uitgezet en weer aan had gezet kreeg ik weer geen beeld. Hierna had ik mijn videokaart uit mijn pc gehaald en een VGA kabel aangesloten aan het moederboord, dit hielp ook niets. Hierna heb ik het opgegeven en de PC staat nu 2 dagen uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en misschien tips geven:
Weten jullie wat er mogelijk aan de hand is?
Hoe zou ik nu nog een backup kunnen maken van mijn bestanden?
Stel je voor dat mijn pc toch weer beeld krijgt wat kan ik dan het beste doen, zodat ik altijd beeld heb?
Dit is mijn build:
Seagate Barracuda 2 TB, 7200 Rpm
Corsair Vengeance Low Profile 8 GB
Fractal Design Define R4 Black Pearl
GigaByte Radeon HD 7970 OC 3072 MB
Microsoft Windows 8 NL, OEM, 64-Bit
Samsung 840 Pro Series 256 GB
Intel Core I5 3570K 3.40 GHz
Seasonic G-Serie 550 Watt
Sinds een paar dagen geeft mijn PC geen beeld meer op mijn monitor. Ik heb geen idee hoe dit mogelijk is, want daarvoor deed hij het altijd normaal.
Als eerst dacht ik dat het probleem mogelijk zou liggen bij de videokaart, deze staat dmv een HDMI aan mijn monitor aangesloten. Ik had deze verwisseld voor een kabel met een DVI- aansluiting, in eerste instantie werkte dit, ik kreeg normaal beeld op mijn monitor, maar nadat ik hem weer had uitgezet en weer aan had gezet kreeg ik weer geen beeld. Hierna had ik mijn videokaart uit mijn pc gehaald en een VGA kabel aangesloten aan het moederboord, dit hielp ook niets. Hierna heb ik het opgegeven en de PC staat nu 2 dagen uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en misschien tips geven:
Weten jullie wat er mogelijk aan de hand is?
Hoe zou ik nu nog een backup kunnen maken van mijn bestanden?
Stel je voor dat mijn pc toch weer beeld krijgt wat kan ik dan het beste doen, zodat ik altijd beeld heb?
Dit is mijn build:
Seagate Barracuda 2 TB, 7200 Rpm
Corsair Vengeance Low Profile 8 GB
Fractal Design Define R4 Black Pearl
GigaByte Radeon HD 7970 OC 3072 MB
Microsoft Windows 8 NL, OEM, 64-Bit
Samsung 840 Pro Series 256 GB
Intel Core I5 3570K 3.40 GHz
Seasonic G-Serie 550 Watt