Hoe krijg ik mijn enermax stil?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik heb de 92mm intake fan al op 7 volt lopen ipv van de standaard 12 en ik heb de tempsensor van de bron afgehaald en er wat meer van af gelegd zodat hij een (denk ik) lagere temperatuur registreert en nog maakt dat ding en POKKE HERRIE!!

Iemand ideeen?

tis bijdeweg een 350watt voeding.

• SmidsY
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

misschien andere (lees stillere) fan nemen, of ervoor zorgen dat er zo min mogelijk vibraties ontstaan

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Damn... ik dacht dat Enermax juist stil was :?
Als enermax al niet stil is, wat moet ik dan nemen om mijn voeding (Aopen HQ45) zo stil mogelijk te krijgen? Of zou het vervangen van de fan door bijvoorbeeld een papst al voldoende zijn?

• -A3AAN-
misschien mijn uittake fan op 5 volt laten lopen (niet tempcontrolled meer) en hopen dat mijn voeding het overleeft?

Verwijderd

Vervang je enermax coolers door papst cooler. En doe goede dB berekening van je hele systeem om het zo op het niveau wat je wilt te krijgen.

Check http://www.papstplc.com en ga naar de fan selector ofzo kun je waarden opgeven aan bijv. dB en CFM.

Nog ff wachten space promotion is morgen weer online moet je vragen of ze joue papst fans kunnen krijgen. Zelf wil ik ook mijn helekast uitrusten met Papst.

Verwijderd

Hoe maak je hem stiller?
De stekker eruit trekken >:)

Nee, ga gewoon opzoek naar de allerstilste 92mm fan die je kunt vinden bv. panaflo of pabst en zet die erin, desnoods op 7V

Meer mogelijkheden heb je denk ik niet.

Verwijderd

Verwacht er niet veel van, veel stiller dan die enermax standaard al is zal het niet worden.
Als ik die van mij met mijn vorige voedingen vergelijk hoor ik duidelijk minder lawaai, vergelijk zelf ook eens met een andere voeding. Wat ook goed kan is dat je case-temp gewoon hoog is.

• -A3AAN-
m'n case temp is tussen de 25 en 28 graden en de enermax maakt aanzienlijk meer lawaai dan mijn vorige voedingen! (ok ok; tzijn dan maar 250watt en 235 watt) de enermax levert dan misschien 350watt maar kvind hem errug luidruchtig.

Kdenk dat ik de outtake fan gewoon op 5 volt zet!
Pagina: 1