Ik zit nou al jaren op een laptop, die ondertussen verschrikkelijk slecht loopt, vaak uitvalt vanwege de hitte, en tja gewoon ouderdom! Daarom dacht ik, tijd voor een nieuwe PC, en niet zomaar een PC een game-pc natuurlijk
. Zelf houd ik heel veel van gamen daarom natuurlijk alleen ben ik een beetje ''noob'' op het gebied van gaming-pc's. Daarom leek het me wel handig om hier een topic over te maken voor wat vragen enz. Ik zou zelf heel graag de pc zelf inelkaar willen zetten, alleen hebben mijn ouders dat liever niet. Ik weet ook niet of ik ze zou kunnen overhalen, dus misschien een textje om ze te overhalen zou ook wel handig zijn ^^. Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk kan jij mij helpen! 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Natuurlijk, gamen! Arma 3, CS:GO, League of Legends, Crysis 3 enz. het liefst lekker op high allemaal
In de toekomst zullen d'r ook wat leuke spelletjes uitkomen die ik ook graag op high zou willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800-900 euro inclusief monitor en OS. Het geld groeit bij mij nog niet aan de bomen, dus ik zou het fijn vinden als jullie op alles wat ik heb kunnen zeggen waarop ik kan besparen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk nog geen, want ik ben dus een beetje ''noob'' op het gebied van gaming-pc's daarom dacht ik dat het wel handig was om hier wat hulp te vragen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik ook een SSD in mijn computer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel van iemand gehoord geloofde ik dat AMD meer gaming gericht was dan Intel, daarom moest ik AMD pakken, maar dat weet ik niet zo zeker dusja... eigenlijk geen, want ik heb er totaal geen ervaring mee, alleen met laptops die door de hitte uitvallen, dus daarom nogmaals leek het me handig hier wat hulp te vragen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsniveu en energieverbruik boeit me niet heel veel, het gaat mij er even om zoveel mogelijk te besparen.
Ga je overklokken?
Ik heb zelf geen idee hoe je moet overklokken, dus nee.
Dit is het lijstje dat ik nu zelf heb samengesteld :
Zoals je ziet, nog ver onder de €800,- er mogen dus hier en daar wat upgrades
Alvast bedankt voor het helpen,
Jeffrey Stoel
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Natuurlijk, gamen! Arma 3, CS:GO, League of Legends, Crysis 3 enz. het liefst lekker op high allemaal
In de toekomst zullen d'r ook wat leuke spelletjes uitkomen die ik ook graag op high zou willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800-900 euro inclusief monitor en OS. Het geld groeit bij mij nog niet aan de bomen, dus ik zou het fijn vinden als jullie op alles wat ik heb kunnen zeggen waarop ik kan besparen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk nog geen, want ik ben dus een beetje ''noob'' op het gebied van gaming-pc's daarom dacht ik dat het wel handig was om hier wat hulp te vragen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik ook een SSD in mijn computer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel van iemand gehoord geloofde ik dat AMD meer gaming gericht was dan Intel, daarom moest ik AMD pakken, maar dat weet ik niet zo zeker dusja... eigenlijk geen, want ik heb er totaal geen ervaring mee, alleen met laptops die door de hitte uitvallen, dus daarom nogmaals leek het me handig hier wat hulp te vragen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsniveu en energieverbruik boeit me niet heel veel, het gaat mij er even om zoveel mogelijk te besparen.
Ga je overklokken?
Ik heb zelf geen idee hoe je moet overklokken, dus nee.
Dit is het lijstje dat ik nu zelf heb samengesteld :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | MSI 760GA-P43 (FX) | € 49,05 | € 49,05 |
| 1 | Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 OC | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Asus Xonar DS | € 36,93 | € 36,93 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 35,- | € 35,- |
| 1 | BenQ DL2215 Zwart | € 92,11 | € 92,11 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 79,59 | € 79,59 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 65,- | € 65,- |