Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Dames en heren,

Sinds 2006 heb ik mijn Creative X-Fi in gebruik, dit is een 1ste generatie, vele jaren plezier van gehad. De laatste tijd merk ik wat gekraak, zelfs na verse installs, diverse drivers en men kan mij moeilijk / niet verstaan (Microfoon TS / Ventrilo). Dit mag ook best wel na zo'n lange tijd.

Creative Sound Blaster Z (goede microfoon?) VS Creative SoundBlaster X-Fi HD

Mijn wensen

+ Uitstekende gameprestaties (voetstappen in FPS games)
+ Geluidskwaliteit met muziek, alle vormen van gitaar, maar ook genoeg elektronische muziek
+ Microfoon input wil ik als 3e pijler zo goed mogelijk

Ik gebruik een Sennheiser HD558 (open ears mod)

Mijn oog valt in eerste instantie op een van onderstaande, waarbij ik twijfel tussen:

pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail)
pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi HD

Wat is je budget?
< 100 EUR

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur behalve een A-merk (ASUS - Creative etc.)

De kamer waar de PC instaat is 3 bij 3, maar aangezien ik een headset gebruik niet zo van toepassing lijkt me, wellicht de microfoon.

Ik kijk uit naar uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

En wat voor speakers heb je? Of gebruik je 'm alleen met de Sennheiser koptelefoon.

Met die microfoon input, wat voor microfoon ga je gebruiken? En moet het ding ook geschikt zijn voor instrumenten? Mocht je ooit zelf gitaar willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Bedankt voor je reactie fridgeman!

Alleen de Sennheiser, microfoon is er een op een standaardvoetje, Logitech geloof ik. Heb wel al 2x vervangen sinds de issues. Hoef in ieder geval geen powered microfoon ofzo, tenzij ik de buren wil wegjagen :).

Ik ga zelf geen andere instrumenten aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchjoy op 24-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:37
Ik ben zelf in het bezit van de SoundBlaster X-Fi HD
Kwa geluidskwaliteit in muziek erg goed imo. Ik gebruik zelf een ATH-M50. Ik maak alleen geen gebruik van een microfoon.

Voordeel van een externe geluidskaart is natuurlijk dat je hem ideaal kan positioneren. Waardoor het bij mij wat beter uitkomt kwa kabels.

Let er wel op dat je een jackverloop plug nodig hebt van 6.3mm voor de X-fi HD

[ Voor 4% gewijzigd door chenriroo op 24-07-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

Thomg

Aww yiss

Heb zelf een Soundblaster-Z gehaald, werkt wel redelijk.
Als je interesse hebt in de ingebouwde amp of mic van de Soundblaster-Z zou ik daarvoor gaan, anders kan je net zo goed een Xonar XD/DX halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Ik twijfel op dit moment nog tussen de Soundblaster Z en de ASUS ROG Xonar Phoebus.

pricewatch: Asus Xonar Xonar Phoebus Solo

Ik lees veel dingen over oordbeschadigingen bij de ASUS geluidskaarten, is hier iets van waar?

De meningen verschillen, maar de Phoebus schijnt wel als beter uit de verf te komen als de Soundblaster Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als je 'm te hard zet, krijg je bij alle geluidskaarten gehoorbeschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Het zou er omgaan dat de ASUS kaarten een bepaalde ruis zouden afgeven, los van het hoge volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Ruis krijg je geen gehoorbeschadeging van an sich. Het heeft echt met name met de hardheid van het geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 11:52
Creative heeft in het verleden flink wat geintjes geflikt t.a.v. het niet ontwikkelen van drivers dus dat is voor mij persoonlijk een reden om dat merk permanent te boycotten.

Ik heb om die reden ook een Asus ROG Xonar genomen, bevalt me prima zeker geen klachten over!

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

Thomg

Aww yiss

Ikke_Niels schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:03:
Creative heeft in het verleden flink wat geintjes geflikt t.a.v. het niet ontwikkelen van drivers dus dat is voor mij persoonlijk een reden om dat merk permanent te boycotten.

Ik heb om die reden ook een Asus ROG Xonar genomen, bevalt me prima zeker geen klachten over!
Apart, ik had exact het tegenovergestelde gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Ik ben bang dat het Russische roulette vanmiddag word bij de computershop, kan ze helaas niet testen.

Mijn headset is mijn 2e Sennheiser, mijn oude was helemaal versleten, dit was een HD595 en viel van ellende uit elkaar.

Ik heb nog een Audio Technica ATH-A700X geïmporteerd uit Japan, kreeg er hoofdpijn van, van de kwaliteit en de hoofdband... Bij een audiozaak alle headsets geprobeerd en toch weer op een Sennheiser uitgekomen.

Wat ik wil zeggen; smaken verschillen, bedankt allen voor jullie feedback, het heeft met toch wel iets geholpen.
Pagina: 1