Canton Movie 130 - subwoofer instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo Tweakerleden,

Ik heb recent een nieuwe audioinstallatie aangeschaft voor mijn kamer. Namelijk de Pioneers VSX 528K + Canton Movie 130 5.1 setje.

Ik zit met het volgende probleemp:
Aan de achterkant van mijn subwoofer zijn er 2 verstelbare knopjes. Namelijk de crossover (tot 150hz) en volume (tot +9 db). Ik heb ze nu beide in het midden gezet (80hz en +0db) maar krijg niet het gewenste bass tijdens films/games... Ik krijg het maar niet goed ingesteld.
Ook de auto speakersetup gedaan vanuit de receiver maar nog steeds niet echt wat ik wil qua bass.

Is er een soort van audio bestand voor het instellen van een woofer?? Graag jullie hulp hierbij!
Groeten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Wat geeft MCACC van de Pioneer? Dus qua instellingen (speakers op small, crossover, et cetera)? En wat mis je nu qua bass? Is het te weinig, te veel, et cetera?

Overigens wel de tip om de crossover slechts op één plek in te stellen, dus in de receiver of op de subwoofer. Ik zou voor de receiver gaan aangezien dat een stukje fijner werkt. Op de subwoofer zet je de crossover dan geheel open, dus in het geval van de Canton helemaal naar 150 Hz.

De crossover van 80 Hz is in combinatie met deze Canton-set te laag. De satellieten hebben een frequentiebereik van 120 - 25.000 Hz wat betekent dat de crossover toch zeker rond de 120 Hz zal moeten liggen en wellicht zelfs hoger om een mooier verloop te hebben. Al kan de crossover dan ook weer te hoog uitkomen waardoor de subwoofer op het gehoor geplaatst kan worden en de sound onnatuurlijk over kan komen. Maar 5.1 setjes bestaande uit kleine satellieten en een crossover van 80 Hz gaat eigenlijk nooit samen, crossover zal veelal hoger liggen omdat de speakers dergelijke lage tonen simpelweg niet kunnen weergeven door een gemis aan klankkast dan wel ruimte voor grote units.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 13:13
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl

Vanaf pagina 25 volgen en dan moet het goed komen. Crossover inderdaad helemaal open zetten en laten afhandelen door de reciever.

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 24-07-2014 13:39 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb, zoals jullie al aangaven, crossover op max gezet en vervolgens Auto MCACC uitgevoerd. Hierbij geeft die mijn speakers als "small" aan en staat deze op 80hz.
Ik kan deze handmatig instellen naar 100,150 of 200. Ik heb m nu op 100 staan omdat deze speakers tot 120hz gaan. Is het verstandig om mijn HZ (receiver) op 150 te zetten of zit ik met 100 al goed?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-03 06:39
Je zou ze beide op 150 kunnen zetten, kleine speakers leveren inderdaad weinig bas en zal dus door je woofer overgenomen moeten worden.

Je speakers stoppen dus, bij het instellen van 150, bij 150 en je sub zal er beginnen...

[ Voor 0% gewijzigd door Alexmoorlag op 26-07-2014 16:08 . Reden: Typefout ]