15" touch screen met HDMI in en USB vr touch gezocht

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 13:53
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een touch screen om mijn domotica mee te kunnen aansturen. Het blijkt absoluut niet simpel te zijn om er eentje te kunnen vinden met alle eisen die ik heb.

-15 inch touchscreen
- inbouwbaar in muur (heel belangrijk!)
- Capacitief touchscreen, niet resistief
- HDMI in, (DVI en VGA mogen ook, maar zeker ook HDMI)
- Touch aanstuurbaar met USB, geen RS232

De bedoeling is dat ik er dan een Odroid / Banana Pi / Hummingboard bij plaats (een Raspberry Pi bleek niet performant genoeg), en dan via Android het scherm aanstuur. Mijn domotica heeft een Android app, dus dat zou perfect zijn. In het slechtste geval kan het ook via Linux gewoon in de browser, maar dan zou ik ook een virtueel keyboard moeten installeren, dat lijkt me gewoon meer werk. Bovendien is Android van in de basis bedoeld om via touch gebruikt te worden.

Ik heb momenteel al een inbouw toch screen, maar die heeft alleen DVI + VGA ingangen. Ik heb dit geprobeerd met een Odroid U3. Dat werkt wel op zich wel, daarmee bedoel ik dat een Odroid zeker performant genoeg is om dit te kunnen, maar gezien ik enkel een DVI ingang heb op deze monitor heb ik een HDMI to DVI converterkabel nodig, en die werken niet al te goed. (toch niet met Android, Linux lukt -soms- wel)
Ik heb er nu 3 converters gekocht/geprobeerd en geen enkele geeft een bevredigend resultaat. Ofwel is er geen beeld, ofwel is het beeld gewoon lelijk (uitgewassen kleuren etc). Ik kan ook natuurlijk eens een microHDMI to VGA converter proberen, maar niets garandeert mij dat deze wel zal werken en zo kan ik blijven investeren in kabels natuurlijk.

Het viel mij trouwens op dat in Linux (Ubuntu), mijn touch screen wel direct herkend werd en kon gebruikt worden (moest wel nog eens gecalibreerd worden, maar dat is niet zo erg), maar in Android deed het ding helemaal niet niets. Dit verwondert mij, want Android is toch per definitie meer touch gericht dan dat Linux dat is. Dit terzijde...

Daarom heb ik nu het idee van de touch screen te vervangen, maar dat blijkt een moeilijke opdracht. Uren Google searches hebben nog niets opgebracht dat aan al mijn wensen voldoet.

Heeft er hier iemand een idee?

Bedankt!

• BartDG
Hmmm... ondertussen de Cubieboard 3 (cubietruck) leren kennen. Daar zit ook een VGA poort op. Misschien beter die Odroid verpatsen en een Cubieboard kopen in de plaats...

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
Met die cubie opletten dat de vga pas ondersteund wordt als de gpio pinnen actief zijn. Zo iq het toch bij mijn cubie2

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• BartDG
Dank voor je reactie. Ik ga er toch eentje bestellen. De Odroid heb ik ondertussen teruggestuurd naar de winkel. Het is een heel leuk ding, snel ook, maar als ik hem enkel maar kan aankoppelen op mijn TV en niet op mijn monitors (geen enkele van mijn monitoren heeft een rechtstreekse HDMI in, enkel DVI en VGA), dan kan ik er helaas niet veel lol aan beleven.

Ik ga zo'n Cubietruck bestellen, en dan zie ik wel hoe dat loopt. Als ik dat via Amazon doet kan ik die ook weer makkelijk terugsturen mocht ook deze niet presteren zoals verwacht.

Vreemd eigenlijk van die HDMI output. Met mijn Raspberry Pi heb ik dat probleem nooit gehad. Gewoon een HDMI to DVI converter en dat werkte altijd prima. Maar de Odroid wil niet. (het is wellicht het meest aangehaalde probleem op de Odroid fora ook, het probleem zit hem in de Exynos chip zelf geloof ik)

• Rob vd Hoeven
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:42

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Wat was je probleem met de Raspberry Pi qua performance?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1