Hernoemen Werk & Inkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Het forum "Werk & Inkomen" bevat ook alle topics mbt de woningmarkt, hypotheken, huurtoeslagen, huurwoningen, etc.

Ik zie met enige regelmaat topics voorbij komen betreffende woningen die in andere forums worden geopend, en dan verplaatst naar W&I.

Woningen valt niet onder Werk en ook niet onder Inkomen, het zou daarom duidelijker zijn als het forum wordt hernoemt naar bv. Werk, Woning & Inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan zou ik er Werk, Wonen & Inkomen van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Dat klinkt inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Dit is eerder langsgekomen en het klopt dat de financiele/transactie/handel-kant van woningen in WI thuishoren. Een huis is immers voor velen de grootste financiele zaak die bovendien met veel andere zaken zoals verzekeringen samenhangt.

Toch is het niet handig om 'woning' of iets van die strekking op te nemen in de forumnaam. Ten eerste is een naam ook maar een naam en langer/correcter is niet altijd beter. Ten tweede hebben vrijwel woorden die in aanmerking komen een te brede reikwijdte. Klussen aan de eigen woning hoort bijvoorbeeld in SG. En bekabeling in de eigen woning trekken in SG or NT. En duurzame zaken van de eigen woning in DED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Rukapul schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:34:
Dit is eerder langsgekomen en het klopt dat de financiele/transactie/handel-kant van woningen in WI thuishoren. Een huis is immers voor velen de grootste financiele zaak die bovendien met veel andere zaken zoals verzekeringen samenhangt.

Toch is het niet handig om 'woning' of iets van die strekking op te nemen in de forumnaam. Ten eerste is een naam ook maar een naam en langer/correcter is niet altijd beter. Ten tweede hebben vrijwel woorden die in aanmerking komen een te brede reikwijdte. Klussen aan de eigen woning hoort bijvoorbeeld in SG. En bekabeling in de eigen woning trekken in SG or NT. En duurzame zaken van de eigen woning in DED.
Dat hou je sowieso, met elk onderwerp en elke forumtitel. Garantie (voor zover dat kan) dat iemand in het juiste forum post, heb je alleen met een duidelijke FAQ (die wordt gelezen) waarin staat wat de bedoeling van het forum is. Dat ga je niet vangen met een forumtitel.

Stel je werk is Filosoof, en je wilt een bepaalde hypothese aan de Tweakers testen, dan doe je dat in Wetenschap & Levensbeschouwing, niet W&I. Ik kan nog wel 20 voorbeelden bedenken, maar ik denk dat je m'n punt begrijpt. De forumtitel geeft aan waar welke richting je op wilt met het forum, en waar 90% van de aan het onderwerp gerelateerde topics thuishoren. Voor de overige 10% grensgevallen moet je de FAQ lezen.

Ik denk dat we elkaars beredenering begrijpen - ik heb zelf het idee dat de huidige titel prima kan worden aangevuld met 'Wonen', omdat in het rijtje 'Werk, Wonen & Inkomen' het vrij logisch is (imo) dat het vooral om de financiele kant gaat. Een groot deel van de topics in W&I gaat over Wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

"Inkomen" kan dan ook beter worden gelezen als "Financieën" denk ik. Ik ben het met Rukapul eens dat het niet handig is om de forumnaam uit te breiden, juist om te voorkomen dat er ineens allerlei topics over klussen en tuinieren bijkomen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wonen heeft -voor mij- veel meer connotaties met 'waar wil ik wonen', met schilderen van de muren, met contact met de buren dan met de hypotheek. De term wonen opnemen zou (als ik buitenstaander was) dan eerder juist veel voor (W,) W&I 'offtopic' posts opleveren. Het wordt er IMHO juist onduidelijker van.

(Dan eerder iets als Werk, Financiën en Inkomen. Maar dat is slechts veranderen om het veranderen.)

edit:

Zeg ik door een seconde te laat te posten opeens als spuit 11 :o

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2014 12:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
F_J_K schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:52:
Wonen heeft -voor mij- veel meer connotaties met 'waar wil ik wonen', met schilderen van de muren, met contact met de buren dan met de hypotheek. De term wonen opnemen zou (als ik buitenstaander was) dan eerder juist veel voor (W,) W&I 'offtopic' posts opleveren. Het wordt er IMHO juist onduidelijker van.

(Dan eerder iets als Werk, Financiën en Inkomen. Maar dat is slechts veranderen om het veranderen.)

edit:

Zeg ik door een seconde te laat te posten opeens als spuit 11 :o
Dan zou ik er Werk en Financiën van maken. Inkomen lijkt me dan onder financiën vallen.

Edit: dat zegt MueR eigenlijk ook al hierboven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Eens met RoD

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

Houden zoals het is.

En anders moet 'Studie' ook in de titel...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Studie hoeft niet in de titel, Werk & Financiën dekt de lading dan al.

Ten eerste ligt 'Studie' veel dichter bij, en in het verlengde van, Werk, dan Wonen bij Werk/Inkomen. Om een bepaalde studie te doen moet je namelijk in je achterhoofd hebben welk Werk je daarna wilt doen.

Ten tweede zijn het gros van de studie topics in W&I gerelateerd aan of Werk (bv. tot welke kansen op de arbeidsmarkt een bepaalde studie leidt) of Financiën (bv. met een studiefinanciering vermogen opbouwen).

Bij W&I is het nu zo dat W&I 60% van de lading dekt van alle topics, door het te veranderen naar Werk, Wonen en Inkomen of Werk en Financiën zou dat van 60% naar 95% Nogmaals, je kunt niet de volledige lading vangen in een forumtitel, je zult altijd wat onderwerpen hebben die relevant zijn maar er net buiten vallen, zoals verzekeringen, studie, een conflict met de bank, maar voor die laatste 5% twijfelgevallen/grensgevallen dient de FAQ en niet de forumtitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Wonen zou ook de klustopics beteken wat WI 'vervuild'. Het kwam eerder langs Edmin in "\[Sub-forum request] DIY forum in SG/HK ?" en ook intern heb ik het al eens geopperd, maar de scheiding financieel - rest is wat makkelijker. Wel zouden Krisp en ik nog wat topics aliassen in SG en WI die veel raakvlakken hebben met beide fora.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Ben het dan ook eens met RoD dat Werk en Financiën helderder is.

Een aantal onderwerpen die dan wel door de forumtitel worden gedekt, en nu niet door W&I zijn:
- Wonen - Ontwikkelingen op de woningmarkt, hypotheken, huurtoeslagen
- Erfenissen
- Toeslagen
- Verzekeringen
- Bankzaken zoals creditcards
- Belastingzaken
- Financiele software (bv. geld beheren)
- Beleggingen
- Uitgaven
- Sparen
etc..

Op veel van deze gebieden lopen nu ook topics.

Werk & Financiën is logischer & nauwkeuriger dan Werk & Inkomen.
Pagina: 1