Rukapul schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:34:
Dit is eerder langsgekomen en het klopt dat de financiele/transactie/handel-kant van woningen in WI thuishoren. Een huis is immers voor velen de grootste financiele zaak die bovendien met veel andere zaken zoals verzekeringen samenhangt.
Toch is het niet handig om 'woning' of iets van die strekking op te nemen in de forumnaam. Ten eerste is een naam ook maar een naam en langer/correcter is niet altijd beter. Ten tweede hebben vrijwel woorden die in aanmerking komen een te brede reikwijdte. Klussen aan de eigen woning hoort bijvoorbeeld in SG. En bekabeling in de eigen woning trekken in SG or NT. En duurzame zaken van de eigen woning in DED.
Dat hou je sowieso, met elk onderwerp en elke forumtitel. Garantie (voor zover dat kan) dat iemand in het juiste forum post, heb je alleen met een duidelijke FAQ (die wordt gelezen) waarin staat wat de bedoeling van het forum is. Dat ga je niet vangen met een forumtitel.
Stel je werk is Filosoof, en je wilt een bepaalde hypothese aan de Tweakers testen, dan doe je dat in Wetenschap & Levensbeschouwing, niet W&I. Ik kan nog wel 20 voorbeelden bedenken, maar ik denk dat je m'n punt begrijpt. De forumtitel geeft aan waar welke richting je op wilt met het forum, en waar 90% van de aan het onderwerp gerelateerde topics thuishoren. Voor de overige 10% grensgevallen moet je de FAQ lezen.
Ik denk dat we elkaars beredenering begrijpen - ik heb zelf het idee dat de huidige titel prima kan worden aangevuld met 'Wonen', omdat in het rijtje 'Werk, Wonen & Inkomen' het vrij logisch is (imo) dat het vooral om de financiele kant gaat. Een groot deel van de topics in W&I gaat over Wonen.