Vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik kreeg hier op m'n werk een document opgestuurd met wat instructies bij een software patch. Het PDF document lijkt op het eerste oog een gescand of gefaxt document. De hele pagina staat iets scheef en de letters zijn rafelig. Maar toch kan je de tekst selecteren en kopiëren naar bijv. notepad. Het is ws. alleen gescand omdat er een handtekening onderaan staat. Overigens, de image wordt niet on-the-fly omgezet naar tekst oid, want de PDF bevat ook de tekst (te zien met hexeditor).
Zie screenshot hieronder

Mijn vraag: met welk pakket kan je dit soort PDF documenten maken? Ik had dit soort PDF's niet eerder gezien, wordt dit wel meer gebruikt voor ondertekende documenten (dus met handtekening onderaan)?
De documenten worden wel onnodig groot, alhoewel deze nog wel meeviel; 200kb voor 2 bladzijden. Als het alleen puur tekst was dan zou het ws. 10kb a 20kb zijn, gok ik.
Zie screenshot hieronder

Mijn vraag: met welk pakket kan je dit soort PDF documenten maken? Ik had dit soort PDF's niet eerder gezien, wordt dit wel meer gebruikt voor ondertekende documenten (dus met handtekening onderaan)?
De documenten worden wel onnodig groot, alhoewel deze nog wel meeviel; 200kb voor 2 bladzijden. Als het alleen puur tekst was dan zou het ws. 10kb a 20kb zijn, gok ik.
[ Voor 14% gewijzigd door BdR op 24-07-2014 11:23 ]
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider