Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDF document, lijkt gescand maar toch tekst selecteren..?

Pagina: 1
Acties:

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik kreeg hier op m'n werk een document opgestuurd met wat instructies bij een software patch. Het PDF document lijkt op het eerste oog een gescand of gefaxt document. De hele pagina staat iets scheef en de letters zijn rafelig. Maar toch kan je de tekst selecteren en kopiëren naar bijv. notepad. Het is ws. alleen gescand omdat er een handtekening onderaan staat. Overigens, de image wordt niet on-the-fly omgezet naar tekst oid, want de PDF bevat ook de tekst (te zien met hexeditor).

Zie screenshot hieronder
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/t015om.png

Mijn vraag: met welk pakket kan je dit soort PDF documenten maken? Ik had dit soort PDF's niet eerder gezien, wordt dit wel meer gebruikt voor ondertekende documenten (dus met handtekening onderaan)?

De documenten worden wel onnodig groot, alhoewel deze nog wel meeviel; 200kb voor 2 bladzijden. Als het alleen puur tekst was dan zou het ws. 10kb a 20kb zijn, gok ik.

[ Voor 14% gewijzigd door BdR op 24-07-2014 11:23 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Een multifunctional printer of scanner met OCR functionaliteit, kan dit soort documenten "maken"

En wat het nut ervan is, tsja. Document opmaak en soms een handtekening of wat anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 11:24 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17
Voor gescande documenten wordt dit ook wel searchable PDF genoemd. Professionelere scanners die direct naar PDF scannen of de wat geavanceerdere scansoftware kan dit vrij eenvoudig.

Het nut is dat het document ongemoeid wordt gelaten, maar dat het wel doorzoekbaar en navigeerbaar wordt. Daartoe wordt de tekst als het ware onzichtbaar achter het scande plaatje geplaatst. Scanfouten maken hierbij veel minder uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Rukapul op 24-07-2014 11:28 ]