[Gmail] account verwijderd door spam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 12:57
Ik kom er bij de support van Google niet meer uit, dus ik hoop stiekem dat hier iemand zit met ervaring:

Een vriendin van mij is afgelopen nacht "gehacked". Hoogstwaarschijnlijk heeft ze iets geks aangeklikt en hebben onbekenden dus toegang gekregen tot haar account. Er zijn vervolgens via haar account heel veel mails met spam gestuurd, voornamelijk naar haar contactpersonen.

Google heeft daarop haar Gmail account verwijderd. Volgens de documentatie van Google kun je je account nog herstellen door te klikken op "wachtwoord vergeten" en de opties door te lopen. Daar stopt het alleen weer, want de verificatiecode per SMS (die wel gewoon netjes binnenkomt) wordt niet herkend. Hij geeft aan dat de code onjuist is.

We zijn nu een paar uur verder en we hebben dit 3 keer geprobeerd, maar het lukt gewoon niet. Ik zie geen enkele mogelijkheid ook om met Google hierover contact op te nemen. Is er iemand die dit herkend, of iemand die weet hoe we wel bij Google hierover contact kunnen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Microsoft heeft op Twitter een @MicrosoftHelpt account. Heeft Google niet zoiets?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de inlogpoging op een andere dan haar eigen PC gedaan? Heb je de PC 'ontsmet'?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 12:57
Ja gewoon op mijn Macbook. Die laptop van haar maak ik later vandaag schoon. Waarschijnlijk een nieuwe Windows installatie meteen, is ie meteen weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik heb geen idee hoe je het oplost, maar misschien wel een mooi moment om je vriendin te laten overstappen op 2-way verification van Google? Dat kan met een app op de telefoon of met SMS-codes, en helpt wel om dit soort dingen te voorkomen.
Mocht je de account uiteindelijk terug krijgen, kijk dan ook even in account > security > Account Permissions wat er allemaal toegang heeft tot de account, en blokkeer dingen die daar niet bij horen.