Webshop - bestelling annuleren voor ontvangst

Pagina: 1
Acties:
  • 4.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravikje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05-2024
Beste Tweakers,

Ondanks heb ik een bestelling geplaatst bij een Nederlandse webshop. Alles zag er goed uit, en de webshop leek een beetje goedkoper als de andere mogelijkheden. Behalven eBay / China bestellen.

Ik had een snelle ontvangst nodig, en heb daarom voor de Nederlandse webshop gekozen. Het product was hier ongeveer 4 keer zo duur als op eBay.

Na bestellen, afgelopen zaterdag, nog niks ontvangen. Het blijkt dat het bedrijf "direct vanuit het buiteland verzend."

Na wat zoeken op google zie ik dat er meer mensen zijn, die spreken over een aantal weken bezorgtijd. Een aantal reviews van mensen gelezen die DealExtreme op de envelop hebben staan.

Mag dit zo maar? Ik heb de voorwaarde bekeken van de webshope, en gezocht op de website. Nergens wordt vernoemd dat de verzendtijd zo lang is.

Kan ik een online bestelling annuleren, voordat ik het pakket heb ontvangen. Of moet ik nu een aantal weken gaan wachten totdat het product ontvangen is en daarna het product terug sturen naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen b
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
je kunt het pakket weigeren bij de deur. helaas de snelste manier als het al verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Je kan de bestelling annuleren en vervolgens het pakket weigeren aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
Dit heet dropshipping.

Behalve dat het natuurlijk absoluut niet netjes is, zie ik niet in waarom het niet mag.
De webwinkel verzend rechtstreeks van de leverancier. Je kunt zelf ook bij die leverancier kopen, maar dat betekent niet dat de webwinkel dat opeens niet meer mag.

Als je het bij een Nederlandse webwinkel hebt gekocht, kun je absoluut annuleren, je hebt gewoon de wet koop op afstand waar je je op kunt beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Overleg even met de winkel in kwestie. Want weigeren aan de deur gaat terug naar china, terwijl het waarschijnlijk terug naar de nederlandse webwinkel moet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:26:
Overleg even met de winkel in kwestie. Want weigeren aan de deur gaat terug naar china, terwijl het waarschijnlijk terug naar de nederlandse webwinkel moet.
overleg? waarom? ze hebben toch ook niet vooraf overlegd dat het weken ging duren? Ik zou lekker annuleren en ze het zelf uit laten zoeken, daar heb je de Wet Koop op Afstand voor toch?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 14:27
Je kunt gewoon al annuleren zonder het product te hebben ontvangen.
Bespreek met de verkoper hoe je het ontvangen product kunt retourneren als het wel al verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

thaan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:34:
Dit heet dropshipping.

Behalve dat het natuurlijk absoluut niet netjes is, zie ik niet in waarom het niet mag.
De webwinkel verzend rechtstreeks van de leverancier. Je kunt zelf ook bij die leverancier kopen, maar dat betekent niet dat de webwinkel dat opeens niet meer mag.

Als je het bij een Nederlandse webwinkel hebt gekocht, kun je absoluut annuleren, je hebt gewoon de wet koop op afstand waar je je op kunt beroepen.
Ik vind het wel erg grijs gebied 'dropshipment', ik zie dit meer als een reseller van DX en daar flink winst op probeert te maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Natuurlijk kun je annuleren. Mail/bel de winkel en zeg dat het te lang duurt en je het wilt annuleren. Dat heb ik van de week ook nog gedaan, toen bleek dat de levertijd veel langer was dan in eerste instantie gedacht. Als het al verznoden is zal het geretourneerd moeten worden (mogelijk dat ze dan pas na retour het geld terugstorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 14:27
SinergyX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:31:
Ik vind het wel erg grijs gebied 'dropshipment', ik zie dit meer als een reseller van DX en daar flink winst op probeert te maken.
Dat is precies wat het is, en dat is volkomen normaal en legaal.
Sommige mensen vinden het de meerprijs waard om onder Nederlands recht en zonder gedoe met invoerrechten en douane spullen te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

frickY schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:39:
[...]
Dat is precies wat het is, en dat is volkomen normaal en legaal.
Sommige mensen vinden het de meerprijs waard om onder Nederlands recht en zonder gedoe met invoerrechten en douane spullen te kunnen kopen.
Je weet dat je nog doodleuk invoer en douane mag betalen als het een directe zending is?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bockelaar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:
[...]

overleg? waarom? ze hebben toch ook niet vooraf overlegd dat het weken ging duren? Ik zou lekker annuleren en ze het zelf uit laten zoeken, daar heb je de Wet Koop op Afstand voor toch?
Gewoon om te vragen hoe je het pakketje het beste kunt weigeren. Niet om NIET te annuleren, maar juist om wel te annuleren en dan te kijken wat het makkelijkste is voor beiden. Maakt het wellicht gemakkelijk om je geld te terug te krijgen. Want recht hebben is helaas niet hetzelfde als recht krijgen. Hoe graag hier de nodige tweakers altijd dreigende taal uitslaan en menen dat ze het wel gaan "halen", heb ik verbijsterd weinig rechtzaken gezien en is de conclusie meestal dat een webshop "er mee weg komt". Dus ipv op het hoge paard gaan zitten is overleg vaak (zeker niet altijd) een meer productieve oplossing.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 01:03
Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:01:
[...]

Gewoon om te vragen hoe je het pakketje het beste kunt weigeren. Niet om NIET te annuleren, maar juist om wel te annuleren en dan te kijken wat het makkelijkste is voor beiden. Maakt het wellicht gemakkelijk om je geld te terug te krijgen. Want recht hebben is helaas niet hetzelfde als recht krijgen. Hoe graag hier de nodige tweakers altijd dreigende taal uitslaan en menen dat ze het wel gaan "halen", heb ik verbijsterd weinig rechtzaken gezien en is de conclusie meestal dat een webshop "er mee weg komt". Dus ipv op het hoge paard gaan zitten is overleg vaak (zeker niet altijd) een meer productieve oplossing.
Klinkt niet als 'overleggen met de webwinkel', meer als 'doen wat de webwinkel wil' omdat je met de rug tegen de muur staat. Als je je bij voorbaat niet in de hoek laat drukken, is het wat makkelijker om assertief te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00

lasharor

7 december 2004

Beetje onzin om het nu te weigeren of iets dergelijks. Staat er op die website expliciet vermeld dat het binnen x tijd geleverd zal worden? If not dan mag je denk ik prima verwachten dat max. 14 werkdagen duurt.

Het pakketje weigeren aan de deur slaat in mijn ogen nergens op. Van welk recht maak je dan gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bockelaar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:
Omdat je je geld pas terugkrijgt na verwerking van de retour en omdat jij verantwoordelijk bent voor de retourzending. Als het pakketje kwijtraakt ergens halverwege China heb je niet geretourneerd en is het dag centen. En bij weigeren aan de deur krijg je geen verzendbewijs. Als het niet ter plekke retour wordt ingescand (en dat gebeurt lang niet altijd), dan heb je helemaal geen bewijs. Dan is zelfde de meest coulante webwinkel klaar met je "jamaar ik heb het écht niet gehouden!!"
lasharor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:05:
Beetje onzin om het nu te weigeren of iets dergelijks. Staat er op die website expliciet vermeld dat het binnen x tijd geleverd zal worden? If not dan mag je denk ik prima verwachten dat max. 14 werkdagen duurt.

Het pakketje weigeren aan de deur slaat in mijn ogen nergens op. Van welk recht maak je dan gebruik?
De Wet Koop op Afstand: retourneren zonder reden binnen 2 weken.

En dat is meteen het voordeel van die 'vreselijke' webwinkels die het 'zomaar uit China laten komen': je aankoop valt onder de Nederlandse consumentenbescherming. Het is een keuze die je maakt: goedkoper en een gok, duurder en je kan er vanaf zonder moeite. Je wentelt het volledige risico af op de webwinkel en daar betaal je voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 24-07-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Bundin schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:18:
Omdat je je geld pas terugkrijgt na verwerking van de retour en omdat jij verantwoordelijk bent voor de retourzending. Als het pakketje kwijtraakt ergens halverwege China heb je niet geretourneerd en is het dag centen. En bij weigeren aan de deur krijg je geen verzendbewijs.
De verkoper heeft de verplichting om het geld binnen 14 dagen terugbetalen nadat zijn de ontbindingsverklaring binnen hebben. Dat zij het product nog niet terug hebben gekregen kan de koper niet worden tegengeworpen. De verkoper draagt namelijk het risico tot het moment van aflevering. En daarvan is geen sprake als het product wordt geweigerd aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

rdjnl schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:01:
[...]

Klinkt niet als 'overleggen met de webwinkel', meer als 'doen wat de webwinkel wil' omdat je met de rug tegen de muur staat. Als je je bij voorbaat niet in de hoek laat drukken, is het wat makkelijker om assertief te reageren.
Als het gaat om de manier van retour sturen, is het zeker "wat de webwinkel wil". Waarom zou dat niet zijn?
Belangrijkste is dat het retour gaat en koop ongedaan gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 01:03
Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:06:
[...]

Als het gaat om de manier van retour sturen, is het zeker "wat de webwinkel wil". Waarom zou dat niet zijn?
Simpelweg omdat de klant niet tot meer kan worden verplicht dan dat hij wordt geacht te doen in deze situatie. De webwinkel mag blij zijn dat de klant besluit tot overleg. Het product moet in ieder geval terug naar de verkoper of waarvan het vandaan kwam. Als de webwinkel een retourprocedure heeft die gratis is, zou ik die zeker volgen, maar anders zou ik de webwinkel aanraden zich vooral te focussen op de eigen verplichtingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

rdjnl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:41:
[...]

Simpelweg omdat de klant niet tot meer kan worden verplicht dan dat hij wordt geacht te doen in deze situatie. De webwinkel mag blij zijn dat de klant besluit tot overleg. Het product moet in ieder geval terug naar de verkoper of waarvan het vandaan kwam. Als de webwinkel een retourprocedure heeft die gratis is, zou ik die zeker volgen, maar anders zou ik de webwinkel aanraden zich vooral te focussen op de eigen verplichtingen. ;)
Ja, en dan gooien beiden de kont tegen de krib.... En dan kijken hoever je komt als consument.
Ik wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mmm... dubbel. Opmerkelijk

[ Voor 96% gewijzigd door Cyberpope op 25-07-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:06:
[...]

Ik heb het gevoel dat er heel veel onderbuikgevoelens spreken en sommige Tweakers redeneren alsof het een evil webwinkel is die geen enkele medewerking zou moeten kunnen verwachten. TS heeft iets gekocht, niet goed gekeken naar de voorwaarden van levering, voelt zich nu teleurgesteld (en verwijt dit de winkel) en wil het retourneren. Imho is het meest nette nog gewoon de procedure te volgen die hier voor staat. Dat is wel zo eerlijk naar de webwinkel (die zich gewoon conform de wet gedraagt) en zo veilig voor jezelf.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk wat de prijzen tussen de webshop en DX zijn, staan ze standaard inderdaad in het straatje 'evil webshops'. Bij het gros van zulke jongens komt het inderdaad op dit terecht:
Cyberpope schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:52:
Ja, en dan gooien beiden de kont tegen de krib.... En dan kijken hoever je komt als consument.
Ik wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
SinergyX schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:15:
Afhankelijk wat de prijzen tussen de webshop en DX zijn, staan ze standaard inderdaad in het straatje 'evil webshops'.
Omdat ze een meer zeker product aanbieden voor de consument? Een evil bedrijf licht op, als het iets arbitrair doet als "geen eerlijke prijzen rekenen", tja... je ziet het hier, je kan wel vrolijk je WKA gebruiken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan, maar of hij het ook krijgt is punt 2.

Daarbij staat 'evil' voor mij compleet los of het nu wel of niet volgens de wet is.

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 25-07-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:31

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hoe heb je betaald? Ideal/overboeking of PayPal/creditcard? Indien dat laatste, wordt 'je recht halen' weer wat makkelijker.

Daarnaast, het weigeren aan de deur is een optie, maar het kan ook dat de bezorger het pakje bij de buren afgeeft. Dan wordt weigeren wat lastiger en vervelender met retourkosten naar China.

[ Voor 7% gewijzigd door Nextron op 25-07-2014 14:48 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00

lasharor

7 december 2004

Bundin schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:18:
[...]

Omdat je je geld pas terugkrijgt na verwerking van de retour en omdat jij verantwoordelijk bent voor de retourzending. Als het pakketje kwijtraakt ergens halverwege China heb je niet geretourneerd en is het dag centen. En bij weigeren aan de deur krijg je geen verzendbewijs. Als het niet ter plekke retour wordt ingescand (en dat gebeurt lang niet altijd), dan heb je helemaal geen bewijs. Dan is zelfde de meest coulante webwinkel klaar met je "jamaar ik heb het écht niet gehouden!!"

[...]

De Wet Koop op Afstand: retourneren zonder reden binnen 2 weken.

En dat is meteen het voordeel van die 'vreselijke' webwinkels die het 'zomaar uit China laten komen': je aankoop valt onder de Nederlandse consumentenbescherming. Het is een keuze die je maakt: goedkoper en een gok, duurder en je kan er vanaf zonder moeite. Je wentelt het volledige risico af op de webwinkel en daar betaal je voor.
De wet koop op afstand refereert expliciet naar een zichttermijn. Je mag binnen 14 dagen besluiten of je een product wel of niet houd. Volgens mij hou je je hier niet aan als je een pakketje weigert aan de deur.

Dan is er immers iets niet goed gegaan met de levering, het pakketje is nooit overgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
SinergyX schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:46:
Kan, maar of hij het ook krijgt is punt 2.

Daarbij staat 'evil' voor mij compleet los of het nu wel of niet volgens de wet is.
Maar ik begrijp dat als jij iets inkoopt en met winst doorverkoopt dat dus evil is? Of vanaf een of andere arbitraire winstgrens wanneer het in jouw ogen niet meer in relatie staat tot de voordelen die zij bieden t.o.v. direct importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
lasharor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:13:
De wet koop op afstand refereert expliciet naar een zichttermijn. Je mag binnen 14 dagen besluiten of je een product wel of niet houd. Volgens mij hou je je hier niet aan als je een pakketje weigert aan de deur.
In de wet is opgenomen dat je mag ontbinden tot 14 dagen na aflevering. Dit is zo opgenomen om duidelijk te maken dat je ook voor levering mag ontbinden. Dit laatste was overigens ook al zo voor 13 juni op basis van de toen geldende jurisprudentie. Overigens gaat de termijn pas lopen vanaf de ontvangst van het laatste product.

offtopic:
De term zichttermijn is door de Thuiswinkel waarborg organisatie geïntroduceerd "Nee, het is een zichttermijn en geen uitprobeertermijn" om daar mee aan te geven dat je alleen naar de doos mocht kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 18:40

FFF

Gewoon in contact komen met de verkoper. Die kan ongetwijfeld de beste oplossing aandragen. Natuurlijk heb je recht op annulering. Het mooiste zou zijn als je dat kan doen voor ontvangst zodat je niet terug hoeft te sturen.

In de "standaard" algemene voorwaarden die de meeste webshops gebruiken staat een maximale levertijd beschreven van 30 dagen. Natuurlijk mag je het product ook zonder opgave van reden retourneren zoals hierboven al aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Over het feit dat je zelf verantwoordelijk zou zijn bij het terugzenden (of weigeren aan de deur) bij het annuleren van de koop, vraag ik me wel iets af: hoe lang blijft dat gelden? Als ze het pakketje nét op de bus hebben gedaan als je annuleert, en je de volgende ochtend een postbode voor de deur hebt met het pakketje snap ik dat. Maar als je annuleert en een week later pas het pakketje krijgt? Of nog later? Is het dan niet al lang afgehandeld en is het pakketje dat achteraf nog een keer aankomt, niet gewoon het probleem van de webwinkel?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
bwerg schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:29:
Over het feit dat je zelf verantwoordelijk zou zijn bij het terugzenden (of weigeren aan de deur) bij het annuleren van de koop, vraag ik me wel iets af: hoe lang blijft dat gelden? Als ze het pakketje nét op de bus hebben gedaan als je annuleert, en je de volgende ochtend een postbode voor de deur hebt met het pakketje snap ik dat. Maar als je annuleert en een week later pas het pakketje krijgt? Of nog later? Is het dan niet al lang afgehandeld en is het pakketje dat achteraf nog een keer aankomt, niet gewoon het probleem van de webwinkel?
Ik denk dat daar het een beetje afhangt van de status van de bestelling.

Als je als koper zou kunnen weten dat het al verzonden is: status "verzonden" ofzo, dan lijkt het mij dat je als koper het ding moet terugsturen op jou kosten.

Als je als koper ziet dat het nog niet verzonden is of je kan het niet weten => dan lijkt het mij dat het dan een probleem voor de verkoper wordt.
(Afgezien als je bij ontvangst pakketje zou kunnen zien dat het ding pas na je annulering op de post is gedaan)

Maar goed, dat is dus een beetje mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:59
Werkt het juridisch niet gewoon als volgt?

Als je hem aan de deur weigert dan is er niet geleverd. Wat de transporteur er mee doet is een zaak tussen webshop en transporteur.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
LiquidT_NL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:13:
Maar ik begrijp dat als jij iets inkoopt en met winst doorverkoopt dat dus evil is? Of vanaf een of andere arbitraire winstgrens wanneer het in jouw ogen niet meer in relatie staat tot de voordelen die zij bieden t.o.v. direct importeren?
Eye-opener: elk bedrijf doet dat! Van AH tot autodealer tot gasleverancier...
bwerg schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:29:
Als ze het pakketje nét op de bus hebben gedaan als je annuleert, en je de volgende ochtend een postbode voor de deur hebt met het pakketje snap ik dat. Maar als je annuleert en een week later pas het pakketje krijgt? Of nog later?
Voor zover ik weet biedt de WKOA geen mogelijkheid tot annuleren (tenzij het meer dan 30 (?) dagen duurt). WKOA gaat over thuis bekijken en daarna retourneren.

Ik ben wel benieuwd hoe het zit met retourneren: moet dat naar de Nederlandse verkoper, of naar China? Voor zover ik weet voorziet de WKOA niet speciaal in gevallen als dropshipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
alfatrion schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:16:
[...]

offtopic:
De term zichttermijn is door de Thuiswinkel waarborg organisatie geïntroduceerd "Nee, het is een zichttermijn en geen uitprobeertermijn" om daar mee aan te geven dat je alleen naar de doos mocht kijken.
offtopic:
De Thuiswinkel Waarborg zegt dat mensen het product mogen proberen "zoals in de winkel" en haalt meermaals het voorbeeld aan van een kopje koffie proberen.
RemcoDelft schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:09:
[...]

Eye-opener: elk bedrijf doet dat! Van AH tot autodealer tot gasleverancier...
Bedankt, dat was dan ook het doel van mijn retorische vraag, niet om ze beantwoord te krijgen... Of jij moet vinden dat ieder bedrijf evil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
sommige bedrijven verdienen toch niet met de marge tussen inkoop en verkoop, maar zetten vooral het een (arbeid bijvoorbeeld) om in het ander (geld bijvoorbeeld)

Verwijderd

Ik heb van de week een online bestelling geplaatst. Kwam erachter voordat het geleverd was dat het weken duurt omdat het uit het buitenland komt. Geld via PayPal betaald. Daar aangeven dat ik mijn koop afstand ongedaan wil maken. Ook de verkoper gemaild. Verkoper begrijpt t niet echt. Blijft zeggen dat ik het na ontvangst hem moet terug sturen op mijn kosten. Maar ik ga het niet eens aannemen omdat ik het binnen 14 dagen ongedaan heb gemaakt voordat ik het in huis heb. Dus dat ik er nu helemaal niks meer mee te maken heb. PayPal verleend mij dit recht en gaat over tot terug betaling.
Zou je zeggen, dan is t klaar. Wat doet die man nu, gaat ie mij mailen met dat ik een levering nog niet betaald heb. Mij overlaten van beschuldigen. En dat ik binnen 7 dagen hem moet betalen of de levering retour niet sturen.
Uhm welke levering? Welke koop? Het is al klaar... Iemand ervaring hiermee?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een 3,5 jaar oud topic kicken met een onduidelijk verhaal is niet de bedoeling. Je kan een eigen topic aanmaken, maar dan wel met meer info en eigen inzet.

Gezien hier alles al wel gezegd is, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.