Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Robocopy exclude dir's en dates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

ik ben de afgelopen dagen aan het zoeken en spelen geweest met Robocopy (meten zonder GUI) maar kom momenteel niet meer verder. Ik heb, denk ik, alle mogelijke parameters geprobeerd, maar toch werkt het niet

In onze organisatie is besloten om de "groepsdata-schijf" op te schonen aangezien hier een kleine 4TB aan data op staat, met heel veel oude bestanden die nooit meer geraadpleegd worden.

Alle afdelingen hebben hun mappen gecontroleerd en aangegeven welke mappen met complete inhoud moeten blijven staan. Deze (sub)mappen zijn allemaal bekend. Echter moeten alle andere (sub)mappen verplaatst worden (dus een move) maar de bestanden van na 1-1-13 moeten weer blijven staan.

Het komt dus op het volgende neer:

de map c:\test01\test02 bevat bestanden met datums van voor 1-1-2013 en bestanden na 1-1-2013.
De bestanden voor 2013 moeten verplaatst worden naar een aparte server (move). Echter bevind in de map c:\test01\test02 ook weer een map "test03" die helemaal moet blijven staan. Hierin zitten ook bestanden van voor 2013.

De mappen die middels de move actie leeg gemaakt worden moeten verwijderd worden. De mappen die middels de move actie (en exclusions) wel bestanden of mappen bevatten moeten weer blijven staan zoals ze nu staan.

Ikzelf ben al tot de parameters gekomen om bepaalde mappen te laten staan, maar incombinatie met de datums krijg ik steeds foutmeldingen of doet robocopy niets.

Hopelijk weet iemand met welke parameters ik wat meer kan proberen, want begin er een zwaar hoofd in te krijgen.

Mocht iemand een bepaalde tool kennen waar dit wel/gemakkelijker mee kan is dat ook altijd welkom.

Bedankt alvast.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

je file server is windows? waarom robocopy?
met de komst van powershell is robocopy overbodig.

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
De filserver is inderdaad Windows.

Waarom RoboCopy? Omdat ik zelf geen andere tool kende en wist dat je met robocopy gigantsisch veel parameters kan opgeven.

Als jij denkt dat via de powershell meer kan of gemakkelijker is hoor ik dat graag van je :-)

• mindcre8r
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

powershell is native, en zal je de rest van je werkzaamheden uberhaupt kunnen helpen.
check maar eens wat scripts online en bouw je eigen script om in een testomgeving / dir.

Bears and Bulls

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:
...Als jij denkt dat via de powershell meer kan of gemakkelijker is hoor ik dat graag van je :-)
Kijk eens op Microsoft Technet's Script Center

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb maar even een Y gezet achter Robocop in de topictitel :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

mindcre8r schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:29:
je file server is windows? waarom robocopy?
met de komst van powershell is robocopy overbodig.
Waarom zou powershell beter zijn dan robocopy? Robocopy wordt trouwens ook standaard bij Windows meegeleverd sinds jaar en dag.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Bor de Wollef schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:55:
[...]

Waarom zou powershell beter zijn dan robocopy? Robocopy wordt trouwens ook standaard bij Windows meegeleverd sinds jaar en dag.
Ik zou niet willen zeggen dat powershell beter is dan robocopy, maar TS heeft een aantal eisen/filters die vrij lastig te maken zijn met robocopy. Met een loop in Powershell kun je dat makkelijker bereiken.

Computer says no

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pragmatische oplossing; maak een dump-folder aan op dat volume en cut & paste de shit daarin . Moves op hetzelfde volume zijn niets meer dan een pointer verplaatsen in de MFT en gaan dus vrij snel (zelfs op een 1TB volume - mits je het op de host zelf doet en niet via SMB).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het niet "zomaar" even een dump maken. Het gaat om meer dan 300.000 mappen, waarvan sommige zo diep staan dat ze de maximum van 256 karakters bereikt hebben.

Daarom moet het echt een "automatisch" tooltje zijn, wat middels diverse parameters het werk voor mij kan doen.

En dat hoeft echt niet snel te gebeuren. Al duurt het 48u lang... met de hand zoeken gaat nog veel langer duren.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:30
Lijkt me prima uitvoerbaar met Robocopy, alleen dan misschien in meerdere passes i.v.m. de parameters. Lange paden zijn geen enkel probleem voor robocopy.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Als alle te wissen folders bekend zijn, wat let je dan om deze met een FOR /F loop door te akkeren, die folders weg te moven (eventueel met datestamp vergelijken). Dus gewoon x-1000 keer robocopy aanroepen. Zo iets als:

code:
1
2
3
4
5
@ECHO OFF
SET SD=F:
SET TD=G:
FOR /F "delims=:" %%a IN (c:\folderlist.txt) DO robocopy "%SD%%%a" "%TD%%%a" /COPYALL /S /E /LOG+:c:\copy
.log /TEE /MOVE /MINLAT:20130101 /DCOPY:T

Formaat van txt bestand:
\folder\folder

Dus geen driveletter.

O ja, belangrijk Alle special characters zoals &,% et cetera escapen met ^

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1