essent stopt met aanleg glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tiger_2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Hey,

Ik hoorde vorige week dat Essent gaat stoppen met de aanleg van de glasvezelkabel. Maar hoe zit het met die plaatsen waar de kabel al ligt? Worden die nog wel aangesloten op internet via de kabel?

Ik open hier maar ff een topic over, want Essent reageert niet op e-mails :(

En als ik bel, dan krijg ik ook geen duidelijk antwoord :(

Regards, tiger

Verwijderd

Ja, ik las het net ook. :(

Maar ze zijn al wel heel dichtbij hier, misschien zelfs al op de kruising. Dus kans dat het hier al ligt of dat ze het hier afmaken...

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
glasvezel kabel komt alleen maar tot aan het wijkstation. vanaf daar wordt het coax, en die komt bij jou de huiskamer binnen...

Maak je eigen poll

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 16:14 schreef BOOTZ het volgende:
glasvezel kabel komt alleen maar tot aan het wijkstation. vanaf daar wordt het coax, en die komt bij jou de huiskamer binnen...
Ja, dat bedoelde ik met die kruising... Ben niet zo'n expert. :D Nou, dan zullen ze hier vast nog wel ff die coax in orde maken.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 16:14 schreef BOOTZ het volgende:
Maar begrijp ik het dan goed dat als je TV kan kijken via de kabelmaatschappij (dus kabel)dan ligt de verbinding er dus al....? en dan hoeft een kabelmaatschappij toch niets aan te leggen..?

Ben geen kenner, misschien kan iemand uitleggen hoe het nou precies zit. :?
Denk dat Tiger ook wel graag een antwoord wil..

Devil_2000

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07
Op maandag 11 juni 2001 16:30 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Maar begrijp ik het dan goed dat als je TV kan kijken via de kabelmaatschappij (dus kabel)dan ligt de verbinding er dus al....? en dan hoeft een kabelmaatschappij toch niets aan te leggen..?

Ben geen kenner, misschien kan iemand uitleggen hoe het nou precies zit. :?
Denk dat Tiger ook wel graag een antwoord wil..

Devil_2000
Nee want internet gebruikt niet diezelfde verbinding :)

Verwijderd

Ok Kabel werkt dus wel anders dan ADSL, ADSL gaat gewoon over een bestaande KPN lijn vandaar mijn vraag :)

Verwijderd

Was Essent bezig dan met glasvezel aanleg!? en in welke gebieden dan!? :P

Verwijderd

Was Essent bezig dan met glasvezel aanleg!? en in welke gebieden dan!? :P

Het gaat hier om de provincie Groningen en dan vooral oost-groningen waar Essent stopt met de aanleg van glasvezelkabels...

Waardoor de internetters nu aangewezen zijn op een "normale" internetverbinding via het telefoonnet.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het ook wel errug hard ging met het aantal aangesloten gebieden de laatste tijd, maar in Oost-Groningen waren ze geloof ik nog niet eens begonnen. Maar daar woon ik toch niet. :P

• tiger_2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Weet iemand wel hoe het zit in West-Groningen (want daar woon ik dus, om precies te zijn in het dorp Zuidhorn).

Verwijderd

Glasvezel is toch ontiegenlijk SNEL ofzo? Hoeveel Kb per sec trek je daar mee naar binnen!? :P

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

ESSENT (en andere cablecoms) gebruiken glasvezel om hun wijkcentrales te verbinden met hun netwerk. Voor zover ik weet is het grootste deel van hun netwerk nu 'verglaasd'.

De aansluitingen op de woningen geschiedt vanuit de wijkcentrales middels het bestaande coax. De glasvezelbekabeling wordt naast de internetverbinding ook gebruikt om kabeltv signalen te transporteren en allerlei storingen terug te kunnen communiceren.

Het is echter noodzakelijk dat de wijkcentrales en de verdeelkasten voorzien zijn van nieuwe apparatuur om internet via de kabel te kunnen bieden. Apparatuur die deels door het bedrijf geleverd wordt waar ik werk. Wat ik weet is dat een eerder geplande versnelde upgrade is uitgesteld. Wel gaat men gestaag door met upgraden.

Als je een groot bedrijf hebt en telefonie of datalijnen wilt hebben van Essent willen ze nog wel eens een glasvezeltje naar je bedrijf leggen. Als particulier kun je dat (voorlopig) nog wel schudden.

Het is erg moeilijk te achterhalen welke gebieden binnenkort geschikt worden gemaakt. Zelfs als je zoals ik soms met de mensen spreekt die het weten. Schijnbaar hebben ze veel geleerd van de geruchtenstromen die daardoor in de wereld komen. ;)

Verwijderd

Ik vindt dit echt een kankerstreek.

Dit kreeg ik vandaag:

Aangezien dat het op dit moment met de ICT-markt slecht gaat, heeft de
directie van Essent Kabelcom besloten om zich te beraden over verdere
uitbreiding van het glasvezelkabelnetwerk. Voorlopig worden als gevolg
daarvan alle geplande glasvezelwerkzaamheden stopgezet.
Alleen op die plekken waar men nu bezig worden de werkzaamheden afgemaakt,
zodat er geen openliggende sleuven en gaten meer zijn. De ombouw naar
glasvezel wordt in de dorpen waar wij nu bezig zijn niet afgemaakt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Ze stoppen dus alles! Geen milimeter wordt er meer gegraven. :(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:55

4POX

Everybody is wired

kan er ook niets aan doen.. Maar zolang de marge in de dorpen laag blijven kunnen ze daar de kosten ook niet uit halen.. En een failliet kabelbedrijf wil niemand

AKA Rinkel weblog

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:07
Ze hebben die kabel hier 3 maanden geleden, op 20 meter voor mijn huis langs gelegd |:(

En gaan ze dat ding zeker niet aansluiten :( ;(
Pagina: 1