Welke behuizing voor mijn budget?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:56
Ik zoek een?
Ik zoek zoals in de titel staat een nieuwe behuizing! Ik bezit nu een Aerocool xPredator X1 white behuizing maar die is best luidruchtig + er schijnt licht door de kieren (budget behuizing dus)
Wat ik in de "nieuwe" behuizing wil is het volgende:

- groot (zodat ik niet hoef te priegelen met onderdelen in de kast)
- stil, stil en nog eens stil
- goede airflow
- wel een aantal fans ingebouwd (ik kan ze ook pakken van mijn Aerocool kast)

Wat is je budget?
Rond de 70 euro (Kan iets meer zijn als het echt veel meer toevoegt)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe open voor alle merken! Ik las dat de Fractal Design R4 een goede keus zou zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De volgende onderdelen gaan erin:

- Asus P8Z77-V
- i7 3770K
- 2 X 4GB 1333Mhz
- ASUS TOP DC2 7950 3GB
- 1TB Seagate Tesselation HDD
- PC Power & Cooling 860W
- Antec H20 kuhler 920
- Asus Xonar DG

Hij komt naast me op de grond te staan! Ongeveer 1 meter (vandaar dat ik liever wil dat hij stil is)

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 24-07-2014 00:53 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Hmm ja Aerocool, het verschil tussen een fractal kast en al helemaal de Define R4 en jouw aerocool gaat best groot zijn. De Define R4 is een zéér degelijke kast waar je eigenlijk niet een miskoop aan kunt doen. Let wel op dat de Define een veel strakker uiterlijk heeft dan je gekozen Aerocool maar als jij dit niet erg vind meteen doen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:56
DarkBlaze schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:54:
Hmm ja Aerocool, het verschil tussen een fractal kast en al helemaal de Define R4 en jouw aerocool gaat best groot zijn. De Define R4 is een zéér degelijke kast waar je eigenlijk niet een miskoop aan kunt doen. Let wel op dat de Define een veel strakker uiterlijk heeft dan je gekozen Aerocool maar als jij dit niet erg vind meteen doen.
Is er een andere behuizing dat (bijna) net zo goed is als de R4 maar dan goedkoper? Of is dit echt het beste wat er te krijgen is met mijn budget?

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Goedkoper kan zeker, dan verlies je wel de geluidsdemping van de Define R4 maar als je dat niet erg vind zijn er zat keuzes. Ik zal je er vast 2 geven, en ik zou zeggen kijk rond in de PW wat jij mooi vind voor die prijs. Of het was is kunnen wij je dan altijd nog wel vertellen.

pricewatch: Corsair Carbide 300R
pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
In jouw budget past ook deze Cooler Master Silencio. Mooie, strakke kast inclusief dempingmateriaal.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik ben erg te spreken over de pricewatch: Cooler Master Silencio 652S (zie review voor foto's), maar de R4 is zeker een fijne behuizing. De bovengenoemde Silencio (550) is ook een prettige case, en wat compacter. Heb die zelf ook en er nog altijd blij mee. Vooral de 652S is erg stil, onhoorbare fans en stevige demping voor het binnenwerk.

Overigens is het niet zo dat "groot = minder priegelen". Sommige mITX behuizingen zijn zeer eenvoudig om te bouwen en is er van priegelen geen sprake. Zeker met een 1 HDD 1 GPU setup kan je natuurlijk ook kleinere alternatieven overwegen. Zo is een BitFenix Phenom mATX erg stil (moet je wel een mATX bord pakken), of een Aerocool DS is een aardig alternatief. Je zou ook nog kleiner kunnen, zoals een Sugo SG08-Lite, een erg strakke kast, compact, en prettig bouwen. Silencio is stiller dan een Sugo echter.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Rob Krauts schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:41:
In jouw budget past ook deze Cooler Master Silencio. Mooie, strakke kast inclusief dempingmateriaal.
De 550 is een top kast kwa vormgeving en demping maar o wat is die koeling beperkt. Ik heb samen met een vriend (die heeft hem) ondertussen alle hdd en 5,25 bays er uit gehaald omdat hij graag zijn H110 er in wou zetten, en nu staat de volgende mod al weer in de planning gewoon niet weg komt met zijn R9 290 er blijft te veel hitte in de kast hanger door de enkele 120mm outtake fan.

Pagina: 1