2 displays op 1 pc met verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 18:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb op mijn kantoor mijn pc staan met daaraan mijn monitor (Samsung SyncMaster 2693HM). Deze draait 1920x1200. In de huiskamer die aan het kantoor grenst, hangt mijn TV. (Sony 50-W805B). Deze draait 1920x1080.

Beide zijn op dezelfde pc aangesloten. De Samsung van DVI naar HDMI en de Sony TV van HDMI naar HDMI. Het liefste wil ik een duplicaat van mijn bureaublad op beide schermen hetzelfde. Dit gaat dus niet want ze draaien allebei een andere resolutie. Het zou dan geen duplicaat meer zijn want het is geen exacte kopie meer.

Ik heb gezocht en lees oude topics (2010) waarin staat dat dit niet mogelijk is. Wel extended bureaublad maar dan zie ik dus niet wat ik op mijn TV aan het doen ben en vice versa. Ik wil graag dus toch een duplicaat, hetzij met verschillende resoluties. Of een andere oplossing. Aangezien het oude topics zijn en via Google ook alleen maar oude topics zie, vraag ik me toch af of het dezer dagen wél kan. Ik neem aan dat er veel meer mensen zijn met dit probleem.

In mijn pc zit een ATI Radeon HD7870 XT Haiti JokerCard.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Waarom zou dit niet kunnen? Ik heb er alleen 3 dan, met verschillende resoluties, en ik kan gewoon mijn beeld dupliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik kan het wel doen maar dan heb ik dus op beide schermen 1920x1080 en dat zorgt ervoor dat het beeld op mijn monitor dus niet goed is. Heb jij ook een ATI kaart?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik dacht dat het mogelijk was als je een Eyefinity opstelling maakt. Het kan ook zijn dat dit pas mogelijk is op de nieuwste kaarten die op GNC 1.1 zijn gebaseerd.
Probeer eens de drivers te updaten als je nog niet de nieuwste drivers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Hmmm... Ik heb al een leuke work-around gevonden. Windowstoets + P. Werkt alleen in Windows 8. Dit lost mijn probleem niet echt op maar maakt het zo een stuk minder irritant. Ik gebruik overigens de laatste drivers.

[ Voor 10% gewijzigd door Techno Overlord op 24-07-2014 00:47 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
Techno Overlord schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:47:
Hmmm... Ik heb al een leuke work-around gevonden. Windowstoets + P. Werkt alleen in Windows 8. Dit lost mijn probleem niet echt op maar maakt het zo een stuk minder irritant. Ik gebruik overigens de laatste drivers.
Dit werkt ook in win 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dupliceren gaat niet werken met verschillende resoluties (uitbreiden daarentegen wel).
De makkelijkste oplossing is om beide schermen op 1920x1080 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ja maar omdat ik een 16:10 monitor heb, ziet 1920x1080 er niet goed uit en er valt ook een stukje beeld aan beide zijdes van het scherm weg. Ongeveer een halve centimeter aan beide zijdes.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit mogelijk is (al sluit ik niks uit). Even simpel nagedacht: Hoe wil je die extra 120 pixels in de hoogte weergeven op jouw TV? Dat is niet mogelijk zonder de boel te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Techno Overlord schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:15:
Ja maar omdat ik een 16:10 monitor heb, ziet 1920x1080 er niet goed uit en er valt ook een stukje beeld aan beide zijdes van het scherm weg. Ongeveer een halve centimeter aan beide zijdes.
Dat is dus exact het punt waarom je niet kunt dupliceren, er vallen pixels weg. Je kunt er dan nog voor kiezen om je monitor op 1:1 weergave te zetten, zodat 1920x1080 kan met een paar zwarte balken. Ideaal is anders natuurlijk.

Maar wat jij wilt kan simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 22:59

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Wat is de beste gezamelijk resolutie daar kan je beter naar zoeken. 1600 bij 1080 is de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1920x1080 is dan dus de max.
Pagina: 1