Toon posts:

Slecht geluid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vorige keer heb ik jullie lastig gevallen met de vraag hoe ik het beste m'n LP's en video's over kan zetten naar mijn PC en dan door naar CD.

Het opnemen lukt intussen (nog bedankt voor de tips trouwens), maar ik krijg een SUPER SLECHT geluid. :(
Het is net of alle bas verdwenen is. Waar kan dat aan liggen en wat kan ik ertegen doen?

Nu klinkt Live net alsof ze op de plee staan te spelen en da's niet echt de bedoeling.

Verwijderd

Terratec heeft een pre-amp voor LP opnames gemaakt. Lijkt me iets voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit het spul gewoon rechtstreeks op m'n versterker aan. Dus een extra versterker lijkt mij niet echt nodig.

Bovendien krijg ik ook k*t-geluid als ik van de video opneem (ook weer via de versterker).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het kan zijn dat de versterker die je gebruikt niet berekend is op je pick-up element. Ik meen dat er verschil is in MM/MC elementen, en de daarbij behorende phono-voorversterker (die dan weer binnenin je echte versterker zit).

Wat voor geluid krijg je als je de LP afspeelt over je boxen? Ook slecht? Dan is bovenstaand iets om je gedachten over te laten gaan. Als je pick-up prima klinkt, maar de opname die met de pc maakt niet, kijk dan eens naar je geluidskaart. (Wat voor een heb je eigenlijk?)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Je sluit 'm toch niet aan op je mic-ingang he ?? :P

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
hoi Bertje_2001,

ik heb zelf m`n platen spelers via m`n mengpaneel aan m`n versterker hangen. M`n geluidskaart hangt ook aan die versterker.

Geluid is prima. Let even op dat niet toevallig je microfoon record ingang aanstaat in het mengpaneel van je soundkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Alles klinkt prima als ik het gewoon over de speakers afspeel. Ik sluit het stekkertje gewoon aan op de line in ingang van m'n laptop (da's makkelijker, dan hoef ik niet zo te sjouwen).

Wat voor een geluidskaart daarin zit weet ik eigelijk niet. Het is een Dell Latitude flaptop. Volgens mij worden die deleverd met een SB live of zow. Zal ik es nakijken.

Herstel, het is een ESS Meastro 3, in m'n desktop zit wel een SB live.

Verwijderd

Komt je signaal wel langs een RIAA filter??? (geen id of ik die afkorting goed heb gegokt, check de FAQ maar :P).

Op vinyl worden de hoge en de lage tonen veel zachter opgenomen dan de rest, zodat het geheel nog een beetje op de plaat past. Om die tonen weer op volume te krijgen, zit er in elke phono-preamp een RIAA filter, die de boel dus weer versterkt.

Het kan natuurlijk ook aan de ingang van je laptop liggen, probeer eens iets van een cd op te nemen, en kijk of dit wel goed klinkt...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Het bleek een combinatie te zijn van een slecht kabeltje en een niet al te beste uitgang op de versterker. Dus andere uitgang geprobeerd en een nieuw kabeltje aangeschaft en nu werkt het perfect.

Ik ben dus helemaal :)
Pagina: 1