Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toshiba laptop gooit wifi dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 4 jr tevreden met mn kpn abbo icm Speedtouch modem, sinds 2 mnd all-in-1, ook prima. Gemiddeld 3 laptops, een ipad en 4 gsm's die probleemloos gelijktijdig van Wifi gebruik maken. Behalve als zoon van mn partner zn Toshiba laptop meeneemt en via wifi op internet gaat. Dan kan er niemand meer "bij" op internet!! (Kon ook al niet voor het all-in1-abbo). Als er iemand al op internet was voordat de Toshiba aangaat, dan kan die persoon op internet blijven. Maar "nieuw" internet toegang via wifi wordt geblokkeerd. Modem resetten = probleem even opgelost, zolang er geen ander apparaat op de wifi wil.
We hebben het uitgetest en de Toshiba laptop is echt de dader. (Ongeacht hoeveel andere apparaten er op de wifi zitten of er op willen)
Is er een andere oplosding dan een internetverbod voor de Toshiba ?!

Verwijderd

Toshiba heeft misschien een virus, vast ip dat stoort met een ander zelfde ip, brakke router, maar ik gok zo dat er iets niet pluis is met de laptop omtrent een virus.

Verwijderd

Of de bewuste laptop heeft veel torrent open staan die de verbinding dicht laten slippen..

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 11:27
Is het Wifi wel zichtbaar voor de nieuwe gebruikers nadat de Toshiba zich erop heeft aangemeld?
Ik denk iets van 5GHz en 2.4GHz ondersteuning. Alleen dit zou zo moeten functioneren dat het Wifi modem ervoor zou moeten zorgen dat alle apparaten er bij zou moeten kunnen en dus terug schroeven naar 2.4GHz.

Maar er gebeuren wel vaker dingen die niet kloppen..

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Ik zal dit topic verplaaten naar Netwerken. Daar zijn meer mensen die er wat vanaf weten.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:49:
... Dan kan er niemand meer "bij" op internet!! (Kon ook al niet voor het all-in1-abbo). Als er iemand al op internet was voordat de Toshiba aangaat, dan kan die persoon op internet blijven. Maar "nieuw" internet toegang via wifi wordt geblokkeerd. Modem resetten = probleem even opgelost, zolang er geen ander apparaat op de wifi wil...
Klinkt alsof de Toshi als een gek DHCP-requests doet. Oorzaak kan inderdaad malware zijn, of een op hol geslagen network manager of VPN-software. Je kunt even proberen 'm te booten van een live-cd ( of DVD of USB ). Als het probleem dan niet opduikt, zou 'k zo snel mogelijk de data van die Toshi backuppen en 'r dan een nieuw OS op zetten. Althans ik begrijp uit je verhaal dat het hier om een puber-laptop gaat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt alsof de Toshi als een gek DHCP-requests doet. Oorzaak kan inderdaad malware zijn, of een op hol geslagen network manager of VPN-software. Je kunt even proberen 'm te booten van een live-cd ( of DVD of USB ). Als het probleem dan niet opduikt, zou 'k zo snel mogelijk de data van die Toshi backuppen en 'r dan een nieuw OS op zetten. Althans ik begrijp uit je verhaal dat het hier om een puber-laptop gaat
Een bijna-puber nog maar, die werkelijk àlles aanklikt op internet.

Aanvulling: Zag dat in mijn laptop mijn Norton erg veel hoax tegenhoudt precies op momenten dat de Toshiba hier is ... In mijn Norton geschiedenis zie ik dat hetgeen Norton in quarantaine zet, afkomstig lijkt te zijn van youtube filmpjes en muziek die via Toshiba gedownload zijn, dat vind ik wel eng. Kan dat idd ?? We hebben geen thuisnetwerk, alles staat op "openbaar" , we delen niks.

Toshiba gebruiker dacht dat hij goede antivirus software had maar een bekende van hem zet er steeds gratis spul op, misschien niks mis mee maar daar heb ik het niet zo op. Hij krijgt van mij Norton cadeau nadat we z'n computer opgeschoond hebben zoals je hierboven aanraadt. Karweitje voor vanavond.

Als er nog betere suggesties zijn mbt antivirus dan lees ik ze graag (Norton 360 premium)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 09:46 . Reden: aanvulling ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:03:
[...]... In mijn Norton geschiedenis zie ik dat hetgeen Norton in quarantaine zet, afkomstig lijkt te zijn van youtube filmpjes en muziek die via Toshiba gedownload zijn, dat vind ik wel eng. Kan dat idd ?? ...
Ik ben eigenlijk geneigd te zeggen dat dat niet kan.
Jouw Norton geschiedenis gaat alleen maar over dat wat jij met jouw PC (cq laptop) hebt gedowned.
Dat wat de Toshi downt, komt niet in jouw Norton-history, tenzij je een hele rare netwerkconstructie hebt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:06:
[...]

Ik ben eigenlijk geneigd te zeggen dat dat niet kan.
Jouw Norton geschiedenis gaat alleen maar over dat wat jij met jouw PC (cq laptop) hebt gedowned.
Dat wat de Toshi downt, komt niet in jouw Norton-history, tenzij je een hele rare netwerkconstructie hebt.
Zou wel kunnen dat de toshiba bestanden op andere pc's wilt zetten via het netwerk.

Heeft de eigenaar van de laptop op andere plaatsen er last van?

Xbox: Gulpener88

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn weten hebben we geen rare netwerk constructie, alle laptops staan op "openbaar netwerk" ingesteld en bestanden worden niet gedeeld. De Toshiba verzoorzaakte dit probleem ook op een andere plaats.

Hier is het nu opgelost (en waarschijnlijk bij zijn andere thuis dan ook) : laptop ge-update, Norton erop gezet en de intensieve scan laten doen, 2 virussen, meer dan 100 malware en nog 4 programma's in quarantaine die na verwijdering niet gemist worden en wellicht ook "iets" raars veroorzaakte.
Alles werkt nu prima. bedankt voor het meedenken allemaal.

En of het toeval is of niet .. ik heb dit gisterochtend gedaan en sindsdien is het aantal geblokkeerde aanvallen/toegangspogingen richting mijn laptop ook enorm omlaag.
Pagina: 1